Skip to main content
Beantwoord

Kun je ook Film1 on demand kijken op je mobieltje via de KPN App?

• February 13, 2026
  • 11 reacties
  • 100 keer bekeken

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Mijn vraag is of je ook Fi1m on demand kan bekijken via de KPN app op je mobieltje. 

Als dat mogelijk is,  hoe doe ik dat dan?

Als het niet mogelijk is waarom staat Fi1m dan wel in het menu bij de vraag welke streamingsdiensten ik gebruik?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Beste antwoord door PeterG

Bij kpn kun je geen gebruik maken van de app van Film1. 

Het on demand aanbod is alleen beschikbaar via de ontvanger ​​​​​​. Dus thuis. 

De zenders zijn overal (tekst aangepast) te gebruiken. (Ook via de kpn tv+ app) Update 14-2; 23:08: tegenwoordig zijn de zenders ook buiten de deur beschikbaar. Buiten de deur dus geen on demand. Via kpn is de Film1 app niet beschikbaar. 

Dit alles door het contract dat kpn met Film1 heeft.

Opvallend. Kpn staat niet eens op de Film1 site als partner vermeld. 

https://www.film1.nl/partnered-operators/

Voor alle mogelijkheden moet je dus bij één van die bedrijven zijn. 

Helaas heeft Film1 een behoorlijk oud aanbod. De rechten van de meeste films zijn tenslotte bij Netflix, HBO, Prime, Disney, etcetera. 

De Film1 instelling van de app linkt door naar de Film1 app. Maar die werkt via kpn juist weer niet. Volgens mijn laatste informatie. 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/film1-buitenshuis-496010#post964243

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 13, 2026

Nee. Dat is niet mogelijk. 

Film1 on demand is helaas alleen maar via de ontvanger te gebruiken. 

Ook de zenders en opnames kun je niet buitenshuis bekijken. 

Kortom: Film1 is ontvanger only. Volgens mij is terugkijken en de zenders/opnames wel mogelijk via de mobiele app via je eigen wifi. Nogmaals, on demand alleen via de ontvanger. 

• February 14, 2026

Als Peter gelijk heeft moet de informatie op de Film1 pagina worden bijgewerkt.

https://www.kpn.com/entertainment/film1

Hier lees ik toch echt het volgende:

Ben je onderweg of wil je ergens anders in huis de films kijken? Met onze KPN TV+ app of in je favoriete browser kijk je makkelijk alles van Film1

Er worden geen bijzondere eisen of restricties  genoemd.

De 4 kanalen moeten hoe dan ook beschikbaar zijn.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 14, 2026

Ik heb geen ervaring met Film1 bij KPN, maar bij Ziggo kan je met de Film1 App gewoon onderweg kijken.

• February 14, 2026

Ik heb geen ervaring met Film1 bij KPN, maar bij Ziggo kan je met de Film1 App gewoon onderweg kijken.

Inderdaad het is wat dat betreft vreemd dat KPN pagina niet verwijst naar de Film1 app.

Naast de Film1 App zijn de lineaire kanalen ook beschikbaar via Ziggo Go.

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 14, 2026

Inderdaad het is wat dat betreft vreemd dat KPN pagina niet verwijst naar de Film1 app.

Naast de Film1 App zijn de lineaire kanalen ook beschikbaar via Ziggo Go.

Nou.

.…

Als je in het menu gaat van de KPN app zie je bij je profiel Welke streamingsdiensten je moet aangeven film één On Demand staat daar wel bij; daarom snap ik dat niet. 

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 14, 2026

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 14, 2026

Bij kpn kun je geen gebruik maken van de app van Film1. 

Het on demand aanbod is alleen beschikbaar via de ontvanger ​​​​​​. Dus thuis. 

De zenders zijn overal (tekst aangepast) te gebruiken. (Ook via de kpn tv+ app) Update 14-2; 23:08: tegenwoordig zijn de zenders ook buiten de deur beschikbaar. Buiten de deur dus geen on demand. Via kpn is de Film1 app niet beschikbaar. 

Dit alles door het contract dat kpn met Film1 heeft.

Opvallend. Kpn staat niet eens op de Film1 site als partner vermeld. 

https://www.film1.nl/partnered-operators/

Voor alle mogelijkheden moet je dus bij één van die bedrijven zijn. 

Helaas heeft Film1 een behoorlijk oud aanbod. De rechten van de meeste films zijn tenslotte bij Netflix, HBO, Prime, Disney, etcetera. 

De Film1 instelling van de app linkt door naar de Film1 app. Maar die werkt via kpn juist weer niet. Volgens mijn laatste informatie. 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/film1-buitenshuis-496010#post964243

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 14, 2026

@PeterG 

Hartelijk dank voor je uitgebreide informatie!

Veel groeten en een fijn weekend!

D-box 👍

• February 14, 2026

Wezenlijk is Film 1 helemaal geen streamdienst in die zin dat je geen abonnement kan afsluiten bij Film1 zelf. Waarom deze dienst in dat lijstje van de TV+ app staat is eigenlijk heel vreemd

@PeterG dan moet toch echt de Film1 pagina worden bijgewerkt en als ik buitenshuis op mijn telefoon naar tv.kpn.com ga zie ik toch echt de vier Film1 kanalen in het zenderoverzicht. Het ontgaat mij waarom je naar een 5 jaar oude reactie verwijst. Wat daar wordt genoemd staat haaks op de informatie van de pagina waar ik eerder naar verwees.

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 14, 2026

Wezenlijk is Film 1 helemaal geen streamdienst in die zin dat je geen abonnement kan afsluiten bij Film1 zelf. Waarom deze dienst in dat lijstje van de TV+ app staat is eigenlijk heel vreemd

@PeterG dan moet toch echt de Film1 pagina worden bijgewerkt en als ik buitenshuis op mijn telefoon naar tv.kpn.com ga zie ik toch echt de vier Film1 kanalen in het zenderoverzicht.....

@Rowi. 

Ik ben Peter dan wel niet,  maar ik had het over Fi1m ON DEMAND. 

Groetjes, 

D-box 

• February 14, 2026

@D-box klopt, on demand is wat anders dan de TV kanalen.

Echter de informatie pagina wordt alles van Film 1 genoemd dus dat hoort ook het on demand deel te omvatten.

Waar ik richting Peter op reageer is het punt dat de tv kanalen inclusief terug kijken wel degelijk buitenshuis bruikbaar lijken te zijn. In tegenstelling tot het topic waarnaar wordt verwezen.