Skip to main content
Vraag

L8 Afstandbediening erg traag of werkt simpelweg niet op Sony Bravia 4k UR2

• May 11, 2025
  • 8 reacties
  • 51 keer bekeken

KPN TV+ met DIW7022 op Sony Bravia 4k UR2 met een L8 afstandbediening blijft dramatisch, ook na vervangen afstandbediening.

Alle handleidingen en faq's gelezen en de standaard acties voor een Sony uitgevoerd maar de bediening is extreem traag of simpelweg niet reagerend terwijl geluid het altijd wel doet. Bleutooth lampje knippert constant bij het bedienen, lijkt signaal te zoeken… 

Iemand een identieke ervaring en oplossing ?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 11, 2025

Beste ​@Leo2a6 de AB van de TV+ werkt op je Sony tv uitsluitend v oor de meest basale toepassingen:

aan, uit, bron, harder, zachter.

Welk van de 5 onderdelen werkt niet op jouw Sony?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 11, 2025

Beste JanD,

Dank voor je reactie, de 5 onderdelen stuk voor stuk doorlopen en alles werkt! (tot mijn grote verbazing). Er zaten wel momenten in dat de Apps knop / Gids knop niet reageren en dat hij op een bepaald moment 15 sec nodig had om te reageren. Maar dat is al heel wat beter dan de voorgaande ervaringen.

Ik hoop dat dit gedrag zo blijft, mocht het wijzigen kom ik er op terug ;-)

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 11, 2025

Beste ​@Leo2a6 goed om te lezen dat alles werkt 

De apps knop werkt uiteraard alleen op de TV+ en niet op de Sony.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Leo2a6. De afstandsbediening bedient niet alles van de Sony tv inderdaad, alleen een aantal dingen zoals Jan al aangaf.

Meer over de afstandsbediening in combinatie met de TV+ Box kan je hier lezen: 

Als de genoemde 5 functies traag reageren zou je de reset kunnen proberen die daar wordt benoemd. Voor de andere Sony functies kan je de afstandsbediening van de tv het beste gebruiken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 13, 2025

Dank Jasper, tot nu toe werkt het, zij het veel trager dan de andere sets in huis. Soms is herstart nodig, zo lijkt het, om weer via bleutooth de KPN TV te kunnen bedienen

Jasper van KPN
Moderator

Bedoel je daar de volumeknoppen mee, of de andere functies? Dat kan ik er niet uithalen. Zoals gezegd is onze afstandsbediening niet bedoeld voor die andere functies.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 16, 2025

De afstandbediening blijft heel erg traag tot niet reageren op de Sony Bravia 4k UR2. Wat knoppen betreft zijn het vooral de ‘Gids’ knop, en ‘pijltjes’ om door het standaardscherm te navigeren. 

Meermaals dat ik TV en KPN+ volledig uitschakel, los van stroomnet om dan weer alles aan te zetten in de hoop dat we de TV weer via de L8 kunnen bedienen. Meermaals gebruik ik de ‘7 en 8’ handeling en de ‘input keuze plus 3’ (Sony).

Vervelend want bij twee andere TV's werkt het prima en om nu een laptop bij de Sony te plaatsen om de TV goed te bedienen dat gaat me te ver...

Jasper van KPN
Moderator

Het gaat dus wel om functies van de TV+ Box, en niet van de tv zelf? Dat antwoord is me nog niet volledig duidelijk nu. Als het makkelijker is om, het telefonisch uit te leggen kan dat ook. De snelste optie daarvoor is een terugbelafspraak maken via onze site.

De laptop om de tv goed te bedienen? Die snap ik niet, hoe bedien je de tv via de laptop?