Skip to main content
Beantwoord

Lage downloadsnelheid en problemen met terugkijken op KPN TV

• March 11, 2025
  • 3 reacties
  • 42 keer bekeken

De dubbele opnamen zijn op dit moment geen probleem meer maar de download snelheid is nog steeds nogal laag gemiddeld 550 a 600 mbps met een 1 Gbps abonnement met af en toe zo'n 750 mbps terwijl ik altijd een LAN Kabel gebruikt met mijn desktop dus geen WIFI en geen snelheid test doet met WIFI, dus WIFI gebruik ik alleen met mijn KPN kastje en ik heb ook dat ik regelmatig als ik terug kijkt met het KPN kastje een opgenomen programma of film versneld vooruit spoelt dat dan het KPN kastje de verbinding verbreekt en dat dan het kastje opnieuw opstart en dat is zachtjes uitgedrukt erg vervelend als dit gebeurt terwijl ik bv halverwege zit in een film en mijn KPN Kastje heeft een WIFI Signaal van 99 % en 100 % Kwaliteit, dus ik heb to op heden 2 vervelende problemen waarvan 1 met het KPN kastje en 1 met de Modem zeg maar. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Andre-59. Gelukkig zijn de problemen met de dubbele opnames verleden tijd. Maar ik begrijp dat je nu tegen het probleem aanloopt dat de tv-ontvanger opnieuw opstart, als je een opname versneld vooruit spoelt. Dat is ook niet de bedoeling en erg lastig.

In je vorige topic is aangeraden om je tv-ontvanger naar de fabrieksinstellingen terug te zetten, maar je kan ook eerst een soft reset doen. Dat doe je door middel van de gegevens te wissen van de KPN TV+ app. Daarmee gaat verder niets verloren, behalve de instelling van je favoriete apps. Je doet dit als volgt: Ga naar Instellingen (tandwieltje) → Apparaat → Apps → KPN TV+ → Gegevens wissen → OK. Daarna wordt de KPN TV+ app opnieuw opgestart en dien je bijvoorbeeld alleen nog even weer ‘Snelle start’ in te stellen. 

Wat betreft de snelheid die je meet via een bekabelde verbinding, merken we toch vaak dat dit met drivers of met instellingen te maken heeft van het apparaat waarmee je meet. Zou je ook eens een (bekabelde) speedtest kunnen doen op een ander apparaat? Of kun je misschien gewoon een speedtest doen via de Wifi op je computer? Of heb je een moderne smartphone waarmee je een Wifi speedtest kunt doen? Dan ben ik benieuwd welke snelheden je dan meet. 

En nog een andere vraag: Gebruik je ook eigen netwerkapparatuur in je netwerk? Bijvoorbeeld een switch of Wifi versterkers? Dat kan ook van invloed zijn op de maximale snelheid die je kunt halen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 13, 2025

Hoi ​@Andre-59. Gelukkig zijn de problemen met de dubbele opnames verleden tijd. Maar ik begrijp dat je nu tegen het probleem aanloopt dat de tv-ontvanger opnieuw opstart, als je een opname versneld vooruit spoelt. Dat is ook niet de bedoeling en erg lastig.

In je vorige topic is aangeraden om je tv-ontvanger naar de fabrieksinstellingen terug te zetten, maar je kan ook eerst een soft reset doen. Dat doe je door middel van de gegevens te wissen van de KPN TV+ app. Daarmee gaat verder niets verloren, behalve de instelling van je favoriete apps. Je doet dit als volgt: Ga naar Instellingen (tandwieltje) → Apparaat → Apps → KPN TV+ → Gegevens wissen → OK. Daarna wordt de KPN TV+ app opnieuw opgestart en dien je bijvoorbeeld alleen nog even weer ‘Snelle start’ in te stellen. 

Wat betreft de snelheid die je meet via een bekabelde verbinding, merken we toch vaak dat dit met drivers of met instellingen te maken heeft van het apparaat waarmee je meet. Zou je ook eens een (bekabelde) speedtest kunnen doen op een ander apparaat? Of kun je misschien gewoon een speedtest doen via de Wifi op je computer? Of heb je een moderne smartphone waarmee je een Wifi speedtest kunt doen? Dan ben ik benieuwd welke snelheden je dan meet. 

En nog een andere vraag: Gebruik je ook eigen netwerkapparatuur in je netwerk? Bijvoorbeeld een switch of Wifi versterkers? Dat kan ook van invloed zijn op de maximale snelheid die je kunt halen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 14, 2025

Hoi Arjan,   Ik heb een paar dagen geleden een update met het KPN kastje gehad misschien dat dit het probleem is oplost met het terugspoelen en als dat niet zo is dan gaat ik een soft reset doen en als dat niet helpt hoe kan ik dan een hard reset doen?, en wat de snelheid test betreft ik gebruik alleen een Lan kabel met mijn pc waarmee ik de snelheid test doet nooit met Wifi want die is nooit zo snel als met de Lan kabel en mijn 1 Gbps onboard modem van mijn HP Pro 6300 pc en ik heb geen andere pc alleen dezelfde als reserve en een moderne mobiel heb ik ook niet want mijn mobiel is inmiddels 9 jaar oud en die haal geen 1 Gbps met de Wifi verbinding.  Groet,  Andre

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hopelijk zijn je problemen met opnames afspelen verleden tijd na de update. En anders kun je zeker nog even die resets proberen. Een hard reset ook kan zeker geen kwaad, maar dat is wel een laatste oplossing. 

Via Wifi zal je dan inderdaad geen bijster hoge snelheden halen met een wat ouder toestel, niet hoger dan via de kabel. Met een nieuwere iPhone of Samsung kun je dan nog wel eens 800 Mbit/s halen. Dus ik was benieuwd of dat misschien wel lukte. Als je echt denkt dat de lage snelheid in het modem of KPN infrastructuur zit, dan kun je ook zelf een monteur inplannen. De kosten zijn alleen voor jou als blijkt dat jouw apparatuur of bekabeling de lagere snelheid veroorzaakt.