Skip to main content
Beantwoord

Lampje op modem blijft rood branden via glasvezel, terug op DSL werkt het wel

• June 4, 2025
  • 4 reacties
  • 121 keer bekeken

Goedenavond 

Ik wil mijn experia box v10 aansluiten op glasvezel. Maar dan gaat het service-lampje rood branden. Ik heb beide kabels al stroomloos gemaakt zoals eerder bij andere mensen was beschreven, maar nog steeds niets. Ik heb alles weer teruggezet op het oude systeem. En nu heb ik alles weer maar dan geen glasvezel. Moet ik een andere experia box hebben? Bijvoorbeeld de v12 of iets anders.

Beste antwoord door RJW59

Ben je al wel overgezet naar glasvezel dan? Daar moet je bericht van hebben gehad. 
Alle modems zijn geschikt voor zowel glasvezel als koper. Maar als het signaal van glasvezel nog niet is ‘aan’gezet, moet je nog even wachten. Anders bel morgenvroeg even naar 0800-0402 dan kan klantenservice zien zien wanneer glas wordt aan gezet voor jou. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 4, 2025

Ben je al wel overgezet naar glasvezel dan? Daar moet je bericht van hebben gehad. 
Alle modems zijn geschikt voor zowel glasvezel als koper. Maar als het signaal van glasvezel nog niet is ‘aan’gezet, moet je nog even wachten. Anders bel morgenvroeg even naar 0800-0402 dan kan klantenservice zien zien wanneer glas wordt aan gezet voor jou. 

• Auteur
  • June 4, 2025

Klopt. Ik ben nog niet aangemeld. Foutje van mij. Ergens in een mail van kpn staat vanaf 10 juni. Dus ik was te enthousiast. Alles is alvast voorbereid. Nu volgende week maar verder. De komende dagen ben ik toch niet vrij. Volgende week woensdag meer weer verder.  Sorry 

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • June 4, 2025

Geen probleem Tjassing en veel plezier met glasvezel! 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Tjassing en welkom op de KPN Community! Gelukkig ben je samen met ​@RJW59 al tot de conclusie gekomen dat je iets te vroeg was. Geen punt, want je was ook weer zo slim om alles weer in de oude situatie te herstellen. 

Als het goed is, krijg je op 10 juni dan een bericht dat je glasvezelverbinding klaar is voor gebruik. Zolang je het modem op de DSL verbinding houdt, blijft deze intact. Dus een dag later de kabel in de WAN-poort steken is geen probleem!