Skip to main content

Beste KPN(leden),

ik heb een vraag over de tv ontvangers. Ik ben al 10+ jaar klant bij kpn. Slechts eenmaal is de apparatuur vervangen. Nu merk ik met een oud modem, tv ontvanger en kastje dat mijn tv super vaak hapert. De reset knop op de draadloze verbinding set is ook kapot. De lichtjes blijven hierdoor rood knipperen en heb ik sinds vanavond helemaal geen tv meer. 
 

Morgen ga ik kpn bellen en hoop ik dat zij met een oplossing komt. Voor nu, weet iemand hoe ik een draadloze verbinding set werkzaam kan krijgen zonder werkende reset knop? 
 

In elkaar en dan in het stopcontact heb ik al geprobeerd maar de reset knop aan de zij kant doet het niet meer en de lichtjes blijven rood.

super bedankt alvast! 

U zal dan zelf een nieuwe verbindingset moeten kopen want die zijn uw eigendom of een kabel trekken. Welk type modem en ontvanger heeft u?


Als toevoeging * ik las ook op de website iets over een update. Maar mijn apparatuur van kpn is zo verouderd dat ik de update ook niet kon uitvoeren. Nu kan het natuurlijk helemaal niet meer wegens niets het meer doet 


Eigendom ben ik het niet mee eens, toen eenmalig apparatuur was vervangen moest ik dit ook weer opsturen naar kpn. Lijkt me ook niet met zulke hoge kosten dat dit voor eigen rekening komt. Als ik overstap naar ziggo krijg ik de (nieuwe) apparatuur gratis 


De draadloze verbindingssets worden niet zoals alle andere apparaten in bruikleen gegeven. Die heeft u toch echt zelf gekocht waarschijnlijk via kpn. Hier (klik op groene tekst) kunt u zien of het modem in orde is.


Ik betaal voor de draadloze verbinding set extra per maand. Voor de tweede (voor boven) betaal ik €5,- extra per maand. Of is dit een marketing truc van kpn geweest om klanten meer te laten betalen  zonder geleverde diensten?

in dat geval hoop ik dat #kpn de onterechte kosten terug stort. 
 

mijn abonnement is 10+ jaar geleden afgesloten. Graag zou ik antwoord willen van een moderator van kpn om het antwoord hierop te krijgen 


Betaald u dat misschien voor de tweede tv ontvanger? Die kost namelijk € 5,00 per maand. Een moderater gaat uiteraard reageren maar de wachtijd is ca 3 dagen. In principe zijn er geen verouderde modems of tv ontvangers want die zouden al zijn vervangen tenzij u een bericht daarover hebt gemist.


Ik betaal voor de draadloze verbinding set extra per maand. Voor de tweede (voor boven) betaal ik €5,- extra per maand. Of is dit een marketing truc van kpn geweest om klanten meer te laten betalen  zonder geleverde diensten?

in dat geval hoop ik dat #kpn de onterechte kosten terug stort. 
 

mijn abonnement is 10+ jaar geleden afgesloten. Graag zou ik antwoord willen van een moderator van kpn om het antwoord hierop te krijgen 

@Vraag over TV ontvanger 

Een maand bedrag betalen voor de dvs is er nooit geweest bij kpn of u heeft ze destijds ca 10jr gratis gehad of 1 malig een keer betaald op de factuur. En wat Joep aangeeft is meest waarschijnlijk. 5€ p/m is 9 vd 10 keren huur voor een 2e itv ontvanger oid. Kijkt u eventueel even goed de facturen na hier zou dat ook op moeten staan. Hopelijk kan in iedergeval een moderator u hier verder bij helpen. Succes!! 


Heel erg bedankt voor het meedenken. 
 

Nieuwe apparatuur(modem, tv kast etc) is mij helaas onbekend. 

10+ jaar geleden als Telfort klant begonnen, dat is toen overgenomen door Kpn. 

Ik heb zelfs nog de afstandsbedieningen waar Telfort opstaat (nooit nieuwe gekregen, zijn inmiddels geel ipv wit). Ik heb tevens de oude grote zwarte tv kastjes. Waar de YouTube app ook altijd op vast loopt. 

Misschien ben ik als oude klant hiermee overgeslagen? Een bericht gemist hierover heb ik niet.


Kleine update: helaas vandaag abonnement opgezegd na 10+ jaar. KPN heeft mijns inziens niet de service verleend als verwacht. Na onbehoorlijk te woord te zijn gestaan door KPN, ruim 2 uur verder aan de telefoon met de klantenservice te horen gekregen dat als je apparaat kapot is (door slijtage/normaal gebruik van 10 jaar) je zelf iets nieuws moet aanschaffen of indien kpn dit doet dan met een nieuw abonnement van + €10. Wel met een monteur a €80 erbij. Ik ben overgestapt naar de concurrent die mij een lagere abonnementsprijs aanbood, nieuwe apparaten (modem, tv ontvanger etc) en een gratis monteur voor installatie. 
 

Ik had graag als trouwe klant (10+ jaar) bij kpn willen blijven, maar dan had zij wel service moeten verlenen. In ieder geval werkende apparaten waar je gewoon voor betaald. 


Je dvs was dus ook 10 jaar oud. Die werken inderdaad niet meer. Een nieuwe set had het zo opgelost. 

Ze maken deel uit van  je eigen interne netwerk dus bij alle providers alleen te koop.

Bij kpn

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/

Naar welke provider ga je nu?


Ja klopt, een nieuwe DVS set had het probleem opgelost (ik heb er 3, waarvan 2 kapot). Dus KPN had er maar 2 van de 3 hoeven te vervangen en dan was ik nog steeds een trouwe en tevreden klant geweest. Of zoals zij aangaven de zwarte tv ontvanger vervangen, want de nieuwe werken op WiFi en hebben geen dvs set nodig. Maar daarvoor ging per maand mijn abonnement €10,- omhoog waardoor ik inderdaad goedkoper uit geweest zou zijn om 2 DVS aan te schaffen. 
 

Toentertijd de DVS van Telfort (overgenomen door KPN) gratis gehad bij het abonnement. 

Ook al zit de DVS nu (kennelijk) niet meer bij je abonnement, vind ik wel dat kpn enige service kan verlenen. Ik betaal immers mijn rekeningen ook netjes maar kan geen gebruik maken van hun dienst/product (ik kan geen tv kijken). Volgens wet-en regelgeving heb ik wel recht op hetgeen ik heb betaald. In het verleden bij Telfort kreeg ik bij een storing een compensatie, bv een jaar lang hbo en een gratis monteur om het probleem op te lossen. 
 

O** heeft nu ook de nieuwste tv ontvanger (die werkt via WiFi waardoor geen dvs nodig is). Inclusief de gratis monteur en modem etc wat nodig is. En ik ga ruim €10 minder betalen dan nu bij kpn. Ik wil geen reclame maken (vandaar de 😉 want ik was altijd tevreden over kpn (telfort). 


Toentertijd de DVS van Telfort (overgenomen door KPN) gratis gehad bij het abonnement.

Dat was dus je welkomstcadeau. Net als nieuwe klanten nu korting krijgen. Of nu zelfs een tv, al krijgt men die niet helemaal gratis. 

Uiteraard krijg je het cadeau niet nogmaals. Dat is onrealistisch. Dat je dat nu weer cadeau wilt klopt dan ook niet. 


Nee, dat was toentertijd het ‘gewone’ pakket wat je krijgt geleverd als je klant wordt. Mijn modem is toch ook geen welkomstpakket 😂 of de bijgeleverde snoeren of afstandsbediening. 
 

Conclusie van het verhaal: ik kon geen tv meer kijken. Ik betaal kpn voor een abo voor tv (incl materiaal). Kpn lost het probleem niet op. Betalen ondanks dat je gebruik kan maken van de diensten/producten. Dus ontevreden klant - geen oplossing = overstappen 

 

Ik ben 10+ jaar klant geweest bij kpn, ik heb tv/internet en mobiel. In die 10 jaar heb ik meer dan €8000 abo kosten aan ze betaald. Prima natuurlijk als je tevredenen bent en alles het doet. Maar niet oké als waar je voor betaald het niet doet. En geen service wordt verleend terwijl kpn 227 miljoen winst heeft in 2023? Logisch die winst. Oude klanten wegjagen maar idd nieuwe binnenhalen met zelfs een tv als welkomstcadeau.  
 

In ieder geval dank voor het meedenken allemaal 🙂 helaas uiteindelijk niet de gewenste oplossing via kpn, maar de concurrent. Kan ik iig weer tv kijken, dat is sowieso fijn nu er ook een voetbal wedstrijd aan komt  ⚽️ 


 

Geniet van je nieuwe provider.


Reageer