Skip to main content
Vraag

Leesbaarheid van de gids en programma omschrijvingen slecht op de KPN TV+ box

• August 26, 2025
  • 4 reacties
  • 104 keer bekeken

Ik ben blij met de nieuwe ontvangers op basis van Android. Bijv npo+ werkt nu prima, op de oude ontvangers viel deze vaak weg. Nadeel van de Android ontvanger is de leesbaarheid. De gids met blauw/wit was op de oude boxen veel beter leesbaar, ook de teksten bij programma's zijn slecht leesbaar (kleine letters). Dat was bij de oude ontvanger veel beter.

4 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Opname niet af te spelen . Welkom hier.

Fijn dat de ontvanger nu in ieder geval stabiel draait.   Ik heb nog een kennisbank artikel voor je gevonden waarin wordt uitgelegd hoe je het uiterlijk van de ondertitels kunt aanpassen .

Hopelijk zorgt dat voor een betere ervaring!

Hallo Erwin. Ik bedoel niet de ondertiteling maar:

- de gids met grijze balken was bij de oude combinatie blauwe balk/wit heel helder

- de beschrijving van een programma, de toelichting met afbeelding en de tekst in kleine letters dit is moeilijk te lezen terwijl er voldoende ruimte op het scherm is.

• Deelnemer
  • October 3, 2025

Net de nieuwe ontvanger gekregen. Eea werkt wel soepeler alleen is de gids onoverzichtelijk. De oude versie: programma's verticaal per zender was veel overzichtelijker. Letters zijn in het geheel irritant klein. Witte knoppen met dunne tekst slecht leesbaar. Algehele indruk is rommelig. Hou het simpel en overzichtelijk al die rommelige poespas vind ik niet interessant.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Edstrom .  We krijgen meer feedback over de gids en de overzichtelijkheid.  We zijn daar ook druk mee bezig.  Het gaat alleen niet over een nacht ijs.  Je kunt de komende tijd meer updates hierover verwachten. We nemen in ieder geval jouw feedback mee en de gids zal op termijn overzichtelijker en gebruiksvriendelijker worden.Â