Skip to main content
Beantwoord

Levert KPN connectoren om gebruik te maken van bestaande COAX bekabeling?

• October 3, 2025
  • 31 reacties
  • 576 keer bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 5, 2025

@PeterG Coole website, veel informatie op één plek! Daar hebben we wat aan! 

• October 5, 2025

Wie schreef dat in 1858 de huidige coaxiale kabel werd gebruikt. Ik niet, maar ik wist wel dat het de oudste kabel was voor dataverbindingen, dus ik keek maar even op de Engelse Wikipedia pagina, daar wordt het allemal haarfijn uigelegd. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Coaxial_cable

😁

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 5, 2025

Ik heb mijn tweede tv ook draadloos aangesloten. Hiervoor een Superwifi aangeschaft die draadloos met Box12 werkt. TV+ draadloos hiermee verbonden. Werkt echt vlekkeloos.

Ik heb ritueel alle coax uit huis verbannen 😀 Radio luister ik via DAB+ of via internet (mijn Yamaha heeft een internet tuner)

Bij mijn ouders heeft de KPN monteur vakkundig de coax vervangen door UTP bekabeling. Alleen het kleinmateriaal zoals een doosje kwam in rekening.

De Nest mini moet ook worden aangesloten via UTP of draadloos. Dan wist ik het wel. Zeker omdat je al mobiel van KPN hebt kan je voordeel halen uit combinatievoordeel.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 5, 2025

Wie schreef dat in 1858 de huidige coaxiale kabel werd gebruikt.

Je.

Ik niet, maar ik wist wel dat het de oudste kabel was voor dataverbindingen,

Helaas is het niet een coax kabel, maar een kabel met meerdere koperen aderen. Het heeft wel een gelijkenis met een coax omdat een ader in midden zit

Als je wil meer lezen, hier staat over de mislukking van de eerste trans-atlantische kabel 

https://spectrum.ieee.org/the-first-transatlantic-telegraph-cable-was-a-bold-beautiful-failure

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 7, 2025

Welkom op de KPN community ​@dool0068 😊

Ik zie dat de anderen hier je al uitleg hebben gegeven over de mogelijkheden om je tv aan te sluiten, mocht je overstappen naar KPN. Je bent uiteraard meer dan welkom, en als je hier nog aanvullende vragen over hebt, horen we ze graag!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 7, 2025

@TDN leuke link.