Skip to main content
Beantwoord

LG en Samsung tv moeten steeds opnieuw verbonden worden met wifi

• January 14, 2025
  • 4 reacties
  • 107 keer bekeken

Ik heb gelezen dat dit probleem vaak voorkomt en dat er een grote verscheidenheid aan oplossingen wordt gegeven! Sinds een aantal maanden maakt de TV bij het aanzetten geen automatisch contact met wifi. Gelukkig hoef ik niet zoals bij sommigen het hele wachtwoord opnieuw in te vullen. Het kiezen van de juiste router is voldoende maar het is wel vervelend! 

In de oplossingen wordt regelmatig gewezen naar de TV als boosdoener. Echter, ik heb beneden een LG en boven een Samsung en ze hebben hetzelfde probleem wat op hetzelfde moment is begonnen. Het lijkt me dus niet waarschijnlijk dat dit een TV gerelateerd probleem is. Ik hoop dat er inmiddels wat meer bekend is over oorzaak en oplossing.

Beste antwoord door Denise van KPN

Ah, dus het zijn niet de TV's die de wifi verbinding verliezen, maar de KPN TV+ Box tv-ontvangers. Dat maakt het wel anders ja. Als de TV's verbinding met wifi verliezen, is het vaak een TV probleem. Maar het gaat hier om de tv-ontvangers van KPN. Daar gaat blijkbaar iets niet helemaal lekker in de verbinding tussen het modem en de tv-ontvangers.

Heb je de tv-ontvangers al eens een frisse start gegeven? Hiermee worden de instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit verhelpt de meeste problemen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 14, 2025

Beste ​@Marxx heb je het over de tv-toestellen die geen verbinding kunnen maken met de wifi???

Wat voor tv-decoders, merk en type van KPN gebruik je om tv te kijken boven en beneden en hoe zijn deze aangesloten, rechtstreeks aan de modem of anderszins?

Welk merk en type modem heb je van KPN en met welke firmwareversie?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 14, 2025

Dank JanD

De TV’s zijn aangesloten op een KPN DIW7022. Deze zijn draadloos verbonden met de KPN router KPN 12b

Zowel de firmware op de DIW 7022 en de TV launcher zijn van de laatste versie. Ik weet niet hoe ik de firmware van de KPN 12 kan checken. Daarnaast heb ik ook nog twee superwifi’s in huis.

De TV’s hebben beiden probleemloos contact met wifi. Het wordt pas een probleem als ik het zenderaanbod via KPN TV wil aanspreken.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 17, 2025

Ah, dus het zijn niet de TV's die de wifi verbinding verliezen, maar de KPN TV+ Box tv-ontvangers. Dat maakt het wel anders ja. Als de TV's verbinding met wifi verliezen, is het vaak een TV probleem. Maar het gaat hier om de tv-ontvangers van KPN. Daar gaat blijkbaar iets niet helemaal lekker in de verbinding tussen het modem en de tv-ontvangers.

Heb je de tv-ontvangers al eens een frisse start gegeven? Hiermee worden de instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit verhelpt de meeste problemen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2025

De frisse start heeft het probleem inderdaad opgelost. Hartelijk dank