Skip to main content

Heb sinds kort deze LG TV (OLED42C34LA) en krijg niet zomaar voor elkaar om deze goed te laten samenwerken met Samsung q70t soundbar. Alles wordt wel herkend op tv maar kan geen volume instellen. Soundbar werkt alleen via optisch of Bluetooth. Heb kabel soundbar nu in Arris gedaan maar dit werkt ook niet….

Hoi @oghkru. 

Ik heb sinds kort ook deze TV. 

Op de televisie is hier ook een soundbar aangesloten, weliswaar geen Samsung maar deze, maar op zich maakt dat niet zoveel uit.

Je kunt proberen om je Samsung Soundbar met een HDMI kabel op je televisie aan te sluiten. De HDMI kabel van de Soundbar HDMI-OUT (TV ARC) in de HDMI E-ARC (HDMI poort 2) op de TV en op de Soundbar de juiste instelling kiezen. De Arris met HDMI op de TV aansluiten en dan moet het werken. Met de afstandsbediening van de TV kan ik ook de Soundbar bedienen en ook de Arris VIP 5202.

De Arris is hier ook met een optische kabel verbonden met de soundbar. Zo kan ik radio luisteren zonder de TV aan te zetten. 

Kijk ook in de handleiding van je soundbar.

Succes!


Is opgelost via > 

in zoverre dat mijn speakers nu via Bluetooth gaan i.p.v. optische kabel. Maar alles nu vi Kpn AB dus dat is erg fijn. Blijft nu wel bij opstarten elke keer vragen of die met Bluetooth verbinding mag maken dus nog ff puzzelen hoe dat er uit te krijgen.

 


Sorry hij heeft 2 x HDMI dus morgen ff HDMI kabel aansluiten….


Mijn q70t heeft geen HDMI alleen optisch

Ik ging uit van de productinformatie op de site van Samsung en diverse webwinkels. Daar staat namelijk dat er HDMI aansluitingen aanwezig zijn, maar kennelijk heb jij dan een model zonder HDMI.

Maar goed, uit je vorige post heb ik begrepen dat het nu werkt en dat is het belangrijkste . 


Ja, gelukkig de HDMI op arc ingang geplaatst soundbar en ook HDMI arc op tv en werkt nu goed. Zie geen volumebalk alleen + en - maar ja dat is maar zo (soundbar is niet zichtbaar zit in kast met speakerstof buitenkant).