Skip to main content

ik heb een KPN afstandsbediening en een van de LG tv van het merk afstandsbediening  LG Magic Remote MR 21GA-LG2021 . Beide afstandsbedieningen  programmeren door elkaar.

Ik zou graag de kpn afstandsbediening alleen voor het aan en uit willen zetten van het kpn kastje en het overige met de LG tv afstandsbediening.

Wat te doen? ik kan nergens instructie vinden.

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Welke ontvanger heb je @Boerca ?

DIW7022 

VIP2952 

VIP5202 4K 

HMB2260 

???


type weet ik niet. het is een gewoon normaal TV ontvangstkastje van KPN Sorry dat ik misschien niet duidelijker ben.


Tja. Dan ga ik maar uit van het wat oudere model... @Boerca  Dat zou met de LG afstandsbediening bedient kunnen worden. Teletekst uitgezonderd. 

Hoe je die LG afstandsbediening daarvoor moet instellen.... Tja ik weet vrijwel alles van kpn apparatuur. En Samsung tv want die heb ik zelf. 

Maar een LG of ander merk tv... Het gaat in ieder geval via het menu van je LG. 

Neem dit topic even door. Daar wordt een en ander uitgelegd. Succes. 

 


Ik heb de DIW7022 maar het lukt niet.
Wel met de Arris. Meerdere pogingen gehad maar CH+ CH- werkt niet.
CEC staat ook aan.

Wie weet meer ?


Ik heb er ook 1 en volgens mij doet die het gewoon ik zal het eens nakijken of het wisselen van zender ook goed werkt.


Net even gekeken maar hij werkt bij mij ook niet goed, het harder en zachter zetten werkt wel maar de rest ook niet.

Ik heb mij er verder nog niet in verdiept want ik heb al zoveel issues met deze STB.

Misschien even een idee om even een support call te loggen bij LG

wellicht heb zij een oplossing of idee


Ik heb zowel de magic remote als de KPN AB werkend op mijn LG LG OLED48C24LA. Het was een hoop uitzoek werk. Naast dat de afstandbediening werkt met de televisie werkt hij ook met mijn Sonos playbar.

Ik heb het volgende gedaan:

Instellingen, alle instellingen, algemeen, apparaten, KPN decoder verwijderd. Ik heb hierna de KPN decoder weer toegevoegd. Hierna moest ik volume up of page up indrukken, echter druk op je wheel. Hierna zal de remote gewoon werken en blijft de KPN remote ook werken. Alle functies op de magic remote werken hierna.

Voor de Sonos heb ik dezelfde stappen gevolg echter bij apparaten optisch geselecteerd, wanneer je kan kiezen tussen verschillende leveranciers selecteer niet philips of welke andere maar druk ok engels (ja rare optie) hier kan je zoeken naar een fabrikant en zoek op Sonos en selecteer deze en et voila.

Ik hoop dat dit helpt.


Ja dat doe ik ook altijd en dat werkt. Maar ook met de nieuwe TV+ Android decoder ?
Want daar ligt het probleem nml.


Ik heb de nieuwe 4K decoder.


Instellingen, alle instellingen, algemeen, apparaten, KPN decoder verwijderd. Ik heb hierna de KPN decoder weer toegevoegd. Hierna moest ik volume up of page up indrukken, echter druk op je wheel. Hierna zal de remote gewoon werken en blijft de KPN remote ook werken. Alle functies op de magic remote werken hierna.

Welke LG Magic Remote heb je en kan je de TV ontvanger daarmee ook aan en uit zetten?


Ik heb de LG MR22GN en nee ik zet er mijn decoder niet mee aan en uit die zet ik trouwens nooit uit. Ik heb een smart stekker die alle tv apparaten uitzetten met Google 


Ik heb de LG MR22GN en nee ik zet er mijn decoder niet mee aan en uit die zet ik trouwens nooit uit. Ik heb een smart stekker die alle tv apparaten uitzetten met Google 

Hi Oki-doki,

 

ik heb je instructies gelezen, maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb de LG MR22GN remote en net m’n nieuwe KPN tv+ kastjes ontvangen en aangesloten. Wat ik ook doe, de magic remote stuurt het tv+ kastje niet aan. Andersom wel, maar dat wil ik niet, want los van TV kijken gebruik de LG apps voor al het andere (Netflix etc.). Zijn er nog nieuwe tips hiervoor?

 

mvg Thijs


Hi @Oki-doki, ik zie dat @iThijs je wel om hulp heeft gevraagd maar niet heeft getagd, dus ik vermoed dat je dit nog niet gezien hebt. Daarom alsnog even een tag, ik hoop dat je tips hebt voor Thijs!


Hi @Oki-doki, ik zie dat @iThijs je wel om hulp heeft gevraagd maar niet heeft getagd, dus ik vermoed dat je dit nog niet gezien hebt. Daarom alsnog even een tag, ik hoop dat je tips hebt voor Thijs!

@Maja_ weer wat geleerd. Dank je wel!


Koppel je LG tv van internet tijdens de remote setup!

Ik wil hier even reageren omdat ik tot twee keer toe in het verleden dit probleem heb gehad en het na veel uitzoeken heb kunnen oplossen. Dus vooral ook voor mezelf in de toekomst maar misschien ook een ander.

(Om een of andere reden stopt onze LG Magic Remote met werken op het KPN kastje (arris). Volgens mij treed het op als ik rommel met het aan/afkoppelen van andere hdmi apparaten zoals een Xbox.)

Ik merk dat als ik de Universal remote settings opnieuw doorloop en kpn selecteer dat de TV snel door het scherm heen schiet waar je normaal de knoppen moet testen om te checken of je het juiste device hebt. Hij selecteerd gewoon KPN en gaat door. Helaas lijkt het erop dat er op de achtergrond KPN STB settings van de LG server worden geplukt die niet juist zijn.

Mijn oplossing: De televisie van het internet ontkoppelen. Als je dan de remote setup doorloopt kan de tv geen verbinding met de lg server maken. Je moet dus handmatig even op KPN zoeken en doorklikken. In dat geval krijg je wel het 'knoppentestscherm'. Bij mij had hij direct de juiste instellingen en werkte alles weer zoals het hoort. Daarna de TV weer op internet aangesloten.

Hopelijk scheelt dit stappenplan anderen veel tijd en kopzorgen! ✌️