Skip to main content

Nog maar eens een vraag.

Kan de LG magic remote niet koppelen aan de KPN plus box DIW 7022.

Is er iemand bij wie het wel gelukt is?

LG Oled C1

Hoi @Hassie. Ik heb hier zelf niet direct een antwoord op. Misschien heb je iets aan het antwoord in dit topic. Laat je weten of het is gelukt?


Dank voor de reactie.

Precies zo gedaan als beschreven in het topic.

Bijna alle functies werken,alleen de knoppen CH up CH down werken bij niet.

 


Wat ik wel opmerk is dat de PLUS BOX volgens het LG menu ongeveer 1 meter voor de TV gehouden moet worden om de Chanel up en down aan de Remote van de LG in te leren.??


Wat jammer dat het niet is gelukt. Ik heb helaas zelf niet een antwoord op deze vraag. Wellicht komt er nog een andere forumgebruiker langs met een oplossing hiervoor.


..???? Huh.

 


Ik heb 4 lg toestellen maar de Magic Remote koppelen werkt niet.

Is niet competabel met de STB van KPN.

Wellicht dat LG nog iets weet?

Mvg

 


Hier hetzelfde probleem. Weet iemand hier al een oplossing voor


Hier hetzelfde probleem. Zelfs met de Harmony Logitech lukt het niet. 

Kan toch niet zo moeilijk zijn om twee gerenommeerde merken met 1 AB te bedienen? 

Bij de vorige KPN STB lukte het wel!


Nope nogmaals niet compatible met DIW7022. 


Hier hetzelfde probleem. Zelfs met de Harmony Logitech lukt het niet. 

Kan toch niet zo moeilijk zijn om twee gerenommeerde merken met 1 AB te bedienen? 

Bij de vorige KPN STB lukte het wel!

 

De DIW7022 werkt met Bluetooth. (de vorige werkte met ir). 

De Harmony werkt met ir (of heb je een hub?).

 

Ik gebruik de KPN ab als universele ab, alleen bij Blu-Ray pak ik de ab van de Blu-Ray speler. (komt niet vaak meer voor😊).

Dus ook de streamingdiensten doe ik via de DIW7022.


Oktober 2023: is hier ondertussen al een update voor? Ik heb zojuist de KPNTV+ box ontvangen. Zit met m’n magic remote te klooien aangezien deze niet gekoppeld kan worden blijkbaar. Volume werkt maar zenders verzetten niet, cijfers niet 

 

@Kpn : zorg eens voor een normale update, dit kan toch niet vanuit een marktleider. Wij gebruiken de KPN afstandsbediening namelijk nooit ivm sonos/tv lg 

 

 


Volume werkt maar zenders verzetten niet, cijfers niet

De cijfertoetsen van een LG afstandsbediening werken bij mij helaas ook niet via HDMI CEC met een Google Chromecast op een LG. (Ik heb P+/P- daar niet kunnen testen; ik weet niet wat ik daarmee zou kunnen doen op een Chromecast. Andere toetsen zoals de pijltjes en OK doen het prima.)

Ik ben daarom bang dat LG de cijfertoetsen en P+/P- helemaal niet doorstuurt via HDMI CEC, of andere codes dan andere merken. Nog geen zinnig antwoord van LG helpdesk hierover gehad.

Ik zou trouwens wel denken dat KPN dat vrij gemakkelijk moet kunnen testen.


Ik heb nu toch maar voor de ‘makkelijkste’ weg gekozen → de Kpn app gebruiken via de LG tv.

op deze manier kan ik gewoon de magic remote blijven gebruiken. Ik weet niet precies waar ik dan dat nieuwe kastje voor heb want die blijft gewoon uit staan, maar ach; liever een werkende tv met 1 afstandsbediening dan telkens te moeten switchen


 

 


Kpn app LG werkt dat een beetje.

Het kastje van de KPN werkt op Android.

En lg is toch geen Android


Ja via de app van KPN werkt prima, kun je iig je remote afstandsbediening blijven gebruiken. Anders ben je steeds aan het switchen 

 

ik vraag me wel af waarvoor ik een nieuw kastje heb, want die blijft dus uit 


Via de TV+ Box (het losse kastje) krijg je beter beeld.

En misschien ook beter geluid; ik weet niet wat de app ondersteunt. En in de TV+ Box staat geluid tegenwoordig standaard op stereo, dus dan moet je wel de instellingen veranderen als je beter geluid wilt.

Verder de “Radio” knop, maar die doet niet veel meer dan naar de laatst gekozen radiozender gaan. Dan hoef je niet zelf een 8xx kanaal in te tikken.


Reageer