Skip to main content

Nieuwe Lg tv oled42c45LA koppelen aan setup kastje lukt niet. Tv geeft aan -Analyse gebruiksomgeving-geen gekoppelde apparaten-. Selecteer ik hdmi kanaal dan werkt alles, behalve de zenderkeuze knop van de lg afstandsbediening. Alles geprobeerd natuurlijk, niets helpt, iemand met hetzelfde probleem?

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Als ik het goed begrijp ziet u wel beeld als de HDMI-ingang geselecteerd wordt waar de KPN-ontvanger (setup kastje) op aangesloten is. ​@PNA? Dat de zenderkeuze-knop op de LG-afstandsbediening dan niet werkt is logisch, daarvoor moet u nu de KPN-afstandsbediening gebruiken.

De tv werkt nu eigenlijk als monitor.

Ik heb onderstaande reactie van Lg gekregen en het werkt (althans bij mij) , beide afstandsbedieningen werken nu goed. Mijn kpn kastje is een Arris vip 2952v2.

Wij verzoeken u de universele afstandsbediening koppelings proces te proberen: 
- tandwielknop op uw afstandsbediening indrukken 
- op het scherm ziet u ook de tandwiel logo voor alle instellingen 
- algemeen 
- apparaten (bij HDMI instellingen moet Simplink aan staan) 
- externe apparaten 
- universele afstandsbediening activeren 
- KPN poort selecteren waar die is aangesloten (HDMI 1 of 2 of 3 of 4) 
-(instelling verwijderen van KPN als die al erin staat) 
- eerst KPN manueel invoeren meerdere providers selecteren(Hier engels invullen via Qwerty toetsenbord op tv scherm invullen) 
- daarna ziet u een Channel(CH) knop die moet u met uw aanwijzertje erop aanwijzen en op oke drukken, werkt het wel en de decoder gaat naar een andere zender dan is de koppelings process voltooid. Het menu vraagt ook of het gewerkt heeft echter als het niet gewerkt heeft geeft u aan van nee, dan ziet u kandidaat nummer 2 en dan gaat u ook weer door, totdat de decoder naar een andere zender gaat. Er zijn meerdere kandidaatnummers ( vooraf ingestelde programma’s voor de koppelings apparatuur). Daarna is de LG afstandsbediening gekoppeld met uw apparatuur. 

Het belangrijkste bij deze stappenplan is dat u doormiddel CH (andere zender knop met dat roze aanwijzertje erop staat en op ok drukt)de verbinding tussen de tv en een andere apparatuur dat ze elkaar kunnen herkennen. 
Ziet u echter deze menu niet tevoorschijn komen dan verzoek ik u bij instelling beheren eerst de oude te verwijderen en dan opnieuw te proberen.Normaal zie je ZIGGO,KPN ,Delta maar deze moet je via de toetsenbord uw provider manueel invoeren. 
Heeft u alle presettings (kandidaatnummers) doorlopen en geen enkele reageert erop dan hebben wij helaas geen instelling voor deze decoder. 

Als ik het dus goed begrijp ​@PNA, werkt het nu. Ik wens je dan nog veel kijkplezier. 

Reageer