Skip to main content

Mijn geluid loopt achter op het beeld. Met alle instellingen die te maken zijn is dit niet op te lossen. Je kunt in je tv, in de KPN box en in de aangesloen soundbar niet achterlopend geluid corrigeren in de min. Alles en iedereen gaat er van uit dat geluid voor loopt op het beeld maar bij de KPN is dit juist andersom. 

Wanner gaat KPN dit oplossen? Ik krijg vanwege een fout gemaakt bij de KPN geen nieuwe apparatuur omdat hoegenaamd mijn abbonement nog loopt tot februari 2024. Ik heb daar niet om gevraagd maar KPN helpt mij niet verder.

Hoe lossen we dit op?

@Ricky d 

Vindt ik een beetje een doekje tegen het bloeden van KPN. Het is ook al bekend dat veel mensen te veel bandbreedte afnemen welke ze nooit gebruiken.

Daar is nou net Multicast voor bedoeld. Let wel, werkt alleen als je meerdere TV streams aan hebt van KPN of eenzelfde streamingsdienst welke multicast ondersteunt. 4K Streaming zou gemiddeld 25Mbit verbruiken. Met multicast en meerdere TV kastjes zou dit dus ook niet veel moeten uitmaken. Maar, als je unicast 4k doet over twee kastjes dan zou je ongeveer 50 Mbit kunnen verbruiken.

Dit geldt dan ook als je 4k tv streamt in combinatie met 4K content van een andere streamingsdienst.

Je zou gewoon eens in je router kunnen kijken hoeveel bandbreedte je werkelijk verbruikt tijdens meerdere streams kijken of je dan 50% of meer van je bandbreedte verbruikt of niet. Als die boven de 50% ligt zou je er aan kunnen denken om dat te verhogen.

Maar het zou niet uit mogen maken als je één stream (TVkastje) kijkt en deze maar 10-25% van de bandbredte in beslag neemt. Er zouden dan geen lipsync issues mogen ontstaan.

Wel is het lekker als je meer bandbreedte hebt, maar ik ken je thuissituatie ook niet.

 


Vorige week belde ik met KPN. Mij os verteld dat een andere optie zou kunnen zijn, de snelheid te verhogen van 100 Mbit/s naar 200 Mbit/s. Dat er wellicht het lipsync probleem hiermee verholpen zou kunnen worden. Isñn hoeverre zou een hogere internetsnelheid helpen?

 

 

Nee dat is onzin.

100 Mb/s is ruim en ruim voldoende voor Video. 

Ik heb Glasvezel en 100 Mb/s down en 100 Mb/s up.

 

Isñn??


@joop2011   Ik heb ook glasvezel 100 Mb/s down en up. Isñn = typfout. 

Bedenkt voor je reactie.

 


Reageer