Skip to main content

TV+ box. LIVE is multicast; Live is unicast.

Echter via de apps is LIVE dan weer unicast. Dan kan het in de apps en tv.kpn.com beter ook Live zijn, toch?

TV+ box. LIVE is multicast; Live is unicast.

Echter via de apps is LIVE dan weer unicast. Dan kan het in de apps en tv.kpn.com beter ook Live zijn, toch?

 

Nu weten wij wel wat het betekend in de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

En op de DIW7022 anders dan in de app, dat is extra verwarrend.

Ook ik denk dat velen het echt niet begrijpen.

Zie ook niet het nut ervan ook niet in, het woord LIVE of live zegt eigenlijk niets.

KPN kan beter de bitrate vermelden, denk ik. 


Ook ik denk dat velen het echt niet begrijpen.

Ik vermoed dat het vooral bedoeld is voor de helpdesk? Dat mensen kunnen vragen “zie je LIVE in hoofdletters of niet”, ookal weet de gemiddelde gebruiker niet wat het betekent?

 

KPN kan beter de bitrate vermelden, denk ik. 

Inderdaad. Of iets dat minder technisch is, maar wel meer details verklapt voor wie weet wat het betekent. @Sebas14 stelde ooit dit voor:

 

Misschien een idee voor het TV team om te weten of je de beste kwaliteit zenders kijk door het volgende te laten zien:

LIVE = Beste kwaliteit Multicast

LIVE = Mulitcast 

Live = Unicast

Maar voor terugkijken wil je eigenlijk ook wel iets als bitrate weten, dus misschien moet het inderdaad maar wat technischer. En dan misschien onder de gele knop bij de “Info”?


Ook ik denk dat velen het echt niet begrijpen.

Ik vermoed dat het vooral bedoeld is voor de helpdesk? Dat mensen kunnen vragen “zie je LIVE in hoofdletters of niet”, ookal weet de gemiddelde gebruiker niet wat het betekent?

Het is inderdaad vooral bedoeld voor troubleshooting. 

 

Maar het zou wel mooi zijn als dit uniform was tussen ontvangers en apps. Dus dat neem ik mee.

Evenals de suggestie om ergens bitrate informatie beschikbaar te maken. Hoewel ik daarvan niet direct verwacht dat het op de planning komt/prioriteit heeft. Dat is toch meer iets wat (een deel van) jullie hier op het forum zouden waarderen, maar wat voor de grote, zwijgende, meerderheid niet of veel minder interessant.


Voor het aanpassen van de LIVE in de app naar Live, zodat het matcht met de ontvangers is een ticket aangemaakt. Maar het is er niet een met een hele hoge prio, dus kan een poos duren.

 

Op de TV+ Box gaan we dit verder niet aanpassen, en we zijn ook niet van plan om dingen als bitrate informatie toe te voegen/inzichtelijk te maken.


Reageer