Skip to main content

Ik heb zojuist KPN+ geïnstalleerd en wil ik instellen dat de tv meteen opstart met npo1. Is dit mogelijk?

Via het tandwieltje rechtsboven kan je naar Menu weergave navigeren, hier naar Opstartscherm, hier Direct starten met live tv of radio selecteren.

Nu start hij op met de laatst getoonde zender voordat je de box de laatste keer uitzette. Als dit per se NPO1 moet zijn (waarom trouwens?) moet je dus zorgen dat hij daarop staat als je 'm uitzet.

Overigens, als hij op een ander kanaal opstart ben je met een druk op de '1' weer bij NPO 1, @Wim2109.


Beste,

Dank voor je snelle reactie. Ik heb het ingesteld en getest. Het werkt nu fijn. Het is vooral belangrijk voor mijn schoonmoeder van 94. Zij moet niet teveel handelingen verrichten. 
Daarnaast (ook een vraag voor mijn schoonmoeder) valt het op dat op de commerciële zenders (o.a. RTL zenders) geen ondertiteling te zien is.

Nogmaals dank voor je hulp!

groet Wim


Met het pijltje naar beneden onder de OK-knop kan je naar het ondertitelingsicoontje gaan ( vierde van links op de onderste regel, @Wim2109. Dan zou het moeten werken.


Beste,

Dank voor je snelle reactie. Ik heb het ingesteld en getest. Het werkt nu fijn. Het is vooral belangrijk voor mijn schoonmoeder van 94. Zij moet niet teveel handelingen verrichten. 
Daarnaast (ook een vraag voor mijn schoonmoeder) valt het op dat op de commerciële zenders (o.a. RTL zenders) geen ondertiteling te zien is.

Nogmaals dank voor je hulp!

groet Wim

Ah...op zo'n manier...graag gedaan hoor.


Dank weer voor je reactie. De optie had ik gevonden maar helaas kreeg ik geen ondertiteling. Jammer.


Ik geloof dat de commerciëlen ook niet alles ondertitelen...heb het net even getest, maar het programma op RTL4 werd net wel ondertiteld, @Wim2109.


Oké bedankt. Het is niet anders. Wel jammer dat de commerciële zenders daar niet altijd in meegaan. Ook jammer voor de slechthorende kijker (mijn schoonmoeder).

De KPN + tv is in ieder geval een verbetering t.o. van de oude situatie met Teletekst.

Groet Wim


Zojuist, nu, zijn er op RTL4 wel ondertitels zichtbaar, via een niet-kpn aanbieder.
Wel alleen middels teletekst p888, ik heb hier ook de optie voor DVB ondertitels, die doen het niet, eerder wel, meen ik te weten. Dus wellicht is er iets mis in de aanvoerkanalen.

En dat is het lastige, je kan niet zien waarom er geen ondertitels zijn als je ze niet ziet. Een eenvoudig test cq pauze symbooltje zou wel zo handig zijn, om te zien dat de keten van ondertitelaar naar de huiskamer in stand is.

 


Oké bedankt. Het is niet anders. Wel jammer dat de commerciële zenders daar niet altijd in meegaan. Ook jammer voor de slechthorende kijker (mijn schoonmoeder).

De KPN + tv is in ieder geval een verbetering t.o. van de oude situatie met Teletekst.

Groet Wim

Ja, Teletekst werkt nu via een aparte voorgeïnstalleerde app...vandaar dat de ondertiteling nu op deze manier werkt. Heel handig inderdaad.


Ik geloof dat de commerciëlen ook niet alles ondertitelen...heb het net even getest, maar het programma op RTL4 werd net wel ondertiteld, @Wim2109.

Inderdaad, de ondertitels worden dus wel gemaakt.

Het is niet anders.

O, leg je je er zo makkelijk bij neer ?

Wel jammer dat de commerciële zenders daar niet altijd in meegaan.

Neee, dat doen ze dus wel, het blijft alleen ergens onderweg hangen.

Ook jammer voor de slechthorende kijker (mijn schoonmoeder).

Precies, daarom schrijf ik er hier ook al jaren over, maar vaak ben/was ik de eerste om een verstoring te melden hier. Veelal zijn degene die er veel baat bij hebben niet degene die het ook kunnen/willen melden.

Dus @kpn  : er is een storing met de doorgifte van de ondertitels op (oa?) RTL4


Zojuist, nu, zijn er op RTL4 wel ondertitels zichtbaar, via een niet-kpn aanbieder.
Wel alleen middels teletekst p888, ik heb hier ook de optie voor DVB ondertitels, die doen het niet, eerder wel, meen ik te weten. Dus wellicht is er iets mis in de aanvoerkanalen.

En dat is het lastige, je kan niet zien waarom er geen ondertitels zijn als je ze niet ziet. Een eenvoudig test cq pauze symbooltje zou wel zo handig zijn, om te zien dat de keten van ondertitelaar naar de huiskamer in stand is.

 

Het gekke is dat is dat ik bij ditzelfde programma via KPN wel ondertiteling had...het blijft raadselachtig...


Nu nieuws op RTL 4 en met ondertiteling.


Dank, ik had het gezien 😊👍