Skip to main content

Sinds een paar dagen glasvezel laten instaleren.

Zit ik rtl nieuws te kijken en word afgeleid door mijn Hond hij blaft en ik hoor de laatste zin niet ...dus wil ff terug spoelen maar dat kan dus opeens niet meer!? Nu zou ik rtl nieuws op terugkijken moeten zetten oké?...maar kan vervolgens ook niet meer doorspoelen want "is niet toegestaan"  dus nu zou ik een heeeel programme helemaal opnieuw moeten bekijken (wat is dus al heb gezien) om de laatste zin van 3 sec terug te horen!? What the....dus bij het "oude" tv kijken kon dat wel...maar nu met dit zogenaamde "nieuwe" tv kijken kan ik ouderwetse niet terug spoelen...!? Belachelijk KPN ben erg teleurgesteld... nog nooit tv gekeken samen en een moment hebben gehad van huh wat zei hij nou? Ff terug spoelen of een zag je dat!!?? Terug spoelen nee niet dus. Vind dat maar raar

Volgens mij is er een update onderweg waar dit probleem is opgelost. 

Als je tenminste gebruikt maakt van die tv box


kan vervolgens ook niet meer doorspoelen want "is niet toegestaan"  dus nu zou ik een heeeel programme helemaal opnieuw moeten bekijken (wat is dus al heb gezien) om de laatste zin van 3 sec terug te horen!?

@RobvdPoel heeft het antwoord al gegeven. Maar nog een handige tip voor later: als je halverwege in een programma valt dan kun je alsnog een opname starten, en die begint dan alsnog vanaf het begin. En in opnames kun je wél vooruitspoelen zoveel je wilt. Je moet de opname dan dus wel starten voordat het programma afgelopen is.

Trouwens, als je niet op de update kunt wachten, dan andere workarounds in, bijvoorbeeld:

 


Volgens mij is er een update onderweg waar dit probleem is opgelost. 

Als je tenminste gebruikt maakt van die tv box

Helaas werkt het terugspoelen vanuit live televisie kijken ook nog niet goed in versie 1.160.2. Het terugspoelen stopt vrij snel waarna je niet meer verder terug kunt spoelen. Zie dit bericht. Ik ga ervanuit dat KPN deze bug op korte termijn zal herstellen.


Hoi @Chico2 
De Nederlandse commerciële zenders kun je niet versneld doorspoelen, terugspoelen kan wel maar niet doorspoelen, dat is een afspraak die met deze zenders is gemaakt, ook bij Ziggo en odido en… noem maar op.
De optie van @Arjan van B is een hele goede optie, even op de opnametoets drukken en ga naar de opname toe (dus niet terugkijken, maar echt naar de opnames) en dan kun je wel heen en terug spoelen.


terugspoelen kan wel maar niet doorspoelen

Voor de volledigheid: doorspoelen na terugspoelen kan daarentegen wel. (En misschien ook na pauzeren?)

Trouwens, terugspoelen kan officieel niet verder dan het punt waarop je begon met kijken:

Er worden op verschillende momenten bookmarks gezet. Als je begint met kijken naar een zender eentje. Dat is degene die bepaalt tot hoever je terug kunt spoelen. Bij terugkijken ook eentje aan het begin van je terugkijkprogramma zodat je ook daar niet verder terug kan dan het begin. En eentje als je live pauzeert zodat het programma weet vanaf waar hij verder moet gaan. Voor al deze bookmarks geldt dat ze gewist worden op het moment dat je naar een andere zender schakelt.

Maar daar zitten zoveel bugs in dat je regelmatig niet helemaal tot dat punt terug kunt, of juist veel verder terug kunt. (Zoals soms als je het steeds opnieuw probeert, of tussendoor even pauzeert. En na gebruik van de groene knop voor terugkijken vanaf het begin, gevolgd door terug naar Live, kun je daarna soms zelfs helemaal naar het begin terugspoelen en daarna weer vooruitspoelen.)

Als je het opnamepakket hebt, dan geeft die gekkigheid je niet meer dan dat je ook zou kunnen zien door alsnog een opname te starten, zoals we hierboven uitlegden. Maar het leidt wel tot veel verwarring, vind ik: het gedrag is niet consequent. En waarom terugspoelen soms niet verder kan, wordt op de TV+ Box zelf ook niet uitgelegd. 😕

Trouwens: opnemen is best vaak aan te raden, in plaats van terugkijken vanaf het begin. Want als je TV+ Box tijdens kijken vanaf het begin vastloopt (of je zelf iets raars doet), en er inmiddels een ander programma begonnen is, dan is (zonder opname) inderdaad de enige optie om het hele programma weer opnieuw te kijken.


Met de nieuwe update werkt het weer, maar blijkbaar nog niet optimaal. Deze feedback wordt uiteraard weer doorgegeven aan het TV team!


@huistijger helaas dit is dus mijn vraag terugspoelen is dus niet mogelijk. Ik weet dat doorspoelen na terugkijken dus niet mogelijk is. Het gaat mij om het terugspoelen als je live tv kijkt. De tip van @Arjan van B is niet handig want dat zou betekenen dat je letterlijk alleen zou moeten opnemen voor het geval dat je iets zou willen terugspoelen vind ik geen  handige optie. 


Hoi @Chico2 
Het terugspoelen werkt weer, maar het  gaat nog niet zoals het moet gaan, hopelijk komt dat de volgende update wel goed.
Vooruit spoelen gaat wel goed.

 


De tip van @Arjan van B is niet handig want dat zou betekenen dat je letterlijk alleen zou moeten opnemen voor het geval dat je iets zou willen terugspoelen vind ik geen  handige optie. 

Dan heb ik het daar niet duidelijk gemaakt. Het was 1) niet bedoeld om een paar tellen terug te spoelen (de oplossing daarvoor was al gegeven) en 2) gaf juist aan dat je tijdens een lopende uitzending nog vanaf het begin kunt opnemen (je hoeft juist niet alles op te nemen, en kunt daarna lekker vooruitspoelen). En later uitgebreid met 3) dat je daarmee echt heel fijn kunt voorkomen dat je het einde mist als er bij kijken vanaf het begin iets fout gaat.

Maar inderdaad, het had niks met je eerste vraag te maken.


terugspoelen kan wel maar niet doorspoelen

Voor de volledigheid: doorspoelen na terugspoelen kan daarentegen wel. (En misschien ook na pauzeren?)

We hadden het over de commerciële zenders
Als je daarin een stukje terugspoelt dan kun je echt niet dat stukje versneld weer doorspoelen bij een Live zending of  bij programma gemist, alleen bij opnames wel.


We hadden het over de commerciële zenders
Als je daarin een stukje terugspoelt dan kun je echt niet dat stukje versneld weer doorspoelen bij een Live zending

Net getest, op TV+ Box die altijd al op unicast staat (vanwege betere weergave ondertiteling), abonnement met opnemen pakket, RTL 4, B&B Vol Liefde.

Na aanzetten van de TV+ Box 12 minuten gewacht (dus 12 minuten RTL 4 gekeken), en daarna kon ik zoals verwacht 12 minuten terugspoelen. (Waarna de TV+ Box zonder uitleg automatisch weer op afspelen springt.) En: daarna kon ik, zonder enige beperking, weer vooruitspoelen.

Dat vind ik zelfs best logisch: je hebt het immers al gezien, maar wilde misschien alleen een detail nog een keer kijken. Ik kan zelfs doorspoelen in de laatste minuut, die ik nog niet gezien had. (Dat is dan minder logisch.)

Voor de zekerheid daarna nog even de groene knop voor kijken vanaf begin ingedrukt, en inderdaad: bij deze uitzending mag je, zoals ook verwacht, dan niet vooruitspoelen. (Alleen het korte eerste stukje mag je dan doorspoelen. Volgens mij is dat omdat de gids nooit 100% correct is, en je dus wel naar het begin mag, zonder dat de TV+ Box weet waar dat begin precies is. Maar al snel de melding in beeld dat verder vooruitspoelen niet mag.)

 

Voor de volledigheid: doorspoelen na terugspoelen kan daarentegen wel. (En misschien ook na pauzeren?)

En meteen maar even dit pauzeren getest: ja, ook dan kan ik doorspoelen, en stukken die ik niet gekeken heb gewoon overslaan.


Alleen voor de volledigheid:

Na aanzetten van de TV+ Box 12 minuten gewacht (dus 12 minuten RTL 4 gekeken), en daarna kon ik zoals verwacht 12 minuten terugspoelen. (...) En: daarna kon ik, zonder enige beperking, weer vooruitspoelen.

Maar als je begonnen bent via terugkijken vanaf het begin, dan kun je na terugspoelen niet weer vooruitspoelen als de zender dat niet toelaat. Dus anders dan wanneer je begint met live kijken (zoals uitgelegd in mijn vorige reactie) moet je dan wél weer kijken wat je al gezien had.


Zie ook hier.

 

Als het goed is, wordt dit probleem bij deze update 1.60.2 opgelost.

Deze update is deze week uitgerold. 


Als het goed is, wordt dit probleem bij deze update 1.60.2 opgelost.

Alleen werkt het, zoals je in dat topic kunt lezen, helaas nog niet goed in versie 1.160.2.


Reageer