Skip to main content

We krijgen meerdere meldingen binnen dat live pauzeren leidt tot de foutcode stb-nmc-400.
We verzamelen nu zoveel mogelijk informatie om na te gaan waar het probleem precies ligt. 

 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger
    • Serienummer (onderop)
  • Welke software versie van interactieve heb je?
    Te vinden onder: Menu → Instellingen → Informatie 
    Check HTML en NMC versie
  • Op welke datum en tijdstip trad het probleem op?
  • Bij welke zender(s) ervaar je dit probleem? 
  • Ingevuld forumprofiel: klantnummer, postcode en huisnummer
     

We gaan er al vanuit dat de TV ontvanger al eens herstart of gereset is, maar dat dit probleem dan nog steeds speelt.
Alle informatie met betrekking tot dit probleem zijn welkom en helpen ons in het onderzoek naar de oorzaak en oplossing! Alvast bedankt!

 

Aanvulling:
​​​​​​
​De foutcode ‘verbinding met zender verbroken stb-nmc-400’ geeft aan dat de verbinding tussen tv ontvanger en het tv netwerk (tijdelijk) verstoord is. Vaak komt dit omdat de verbinding tussen tv ontvanger en Experia Box niet optimaal is. Naar verhouding zien we dat het meest voorkomen als je een draadloze verbindingsset gebruikt. Is dat bij jou het geval? Kijk hier dan eerst naar. Herkoppel je draadloze adapters, of vervang het door een kabel. ​​​​​​Ook kan je deze foutcode krijgen als je een hele lage bandbreedte hebt. In dat geval kunnen wij er ook niet heel veel aan doen. Zelf kun je het dan zo veel mogelijk optimaliseren door zo min mogelijk ander gebruik van internet te maken tijdens het tv kijken. 

Is je bandbreedte voldoende, en is de tv ontvanger goed aangesloten, en heb je een Frisse Start van de ontvanger gedaan maar heb je deze foutcode nog steeds regelmatig? Dan kun je dit hier komen melden. Ook als het niet alleen maar gebeurt in combinatie met live pauzeren.​​​​​​

Indien je bovenstaande allemaal hebt gecontroleerd, willen we je adviseren om een eigen topic aan te maken, contact op te nemen met onze klantenservice via het nummer 0800 0402 of een chat te starten op onze contactpagina. We zullen natuurlijk wel signalen blijven doorzetten naar de technische collega's n.a.v. de losse topics.

En weer bij pauzeren van live tv: stb-nmc-400. 
 

Het kan niet zo zijn dat we een slechte verbinding hebben tussen tv-ontvanger en modem, want we kunnen alleen niet pauzeren. Heel soms lukt het wel. Probleem doet zich voor sinds de su van 15/01. Dus ik vind het een probleem van het nieuwe menu. 
meerdere keren per dag ontvanger resetten of herstarten a 30 minuten per keer is absurd. 
 

Kom met een oplossing aub

Arris 2952V2 cat5 bekabeld aan modem Experia V10

html 4.113.201

nmc 8.0.112_1901

 


@jager1328, spijtig om te lezen dat het niet goed gaat met live pauzeren. Nu lees ik dat je zelf al voor techneut hebt gespeeld? Een reset van de ontvanger lost het probleem dus niet op? 


@Bart_Z, Er zijn velen die dit probleem ervaren dus lijkt mij dat een simpele reset niet echt zoden aan de dijk zet. Zelf ervaar ik geen problemen maar ik kan dit fenomeen wel simuleren door de IGMP proxy server op mijn EdgeRouter te stoppen. Ik heb toch echt het vermoeden dat de oorzaak van dit probleem hogerop in het netwerk gezocht moet worden en niet bij de abonnee thuis.


Ja, blijf het ook doorgeven wanneer het voorkomt, dan sturen wij dit door naar de ontwikkelaars voor verder onderzoek. 


@Maja_ @Alexandra 

Helaas is het de laatste dagen weer flink raak met de foutcode: STB-NMC 400.

Hoe gaat het met het onderzoeken?

Het zou fijn zijn als we ook feedback krijgen over het onderzoek. Wat er onderzocht wordt, wat de bevindingen zijn.

Ondertussen is bij heel veel mensen dit probleem dagelijks aan de gang. We betalen allemaal voor fijn tv kijken aan het einde van de dag maar helaas lukt dat dus niet. 
We hebben allemaal geen zin om na een lange werkdag ontvangers en modems te resetten.

Maar de KPN beleving komt hiermee niet ten goede! 


 


Ervaar je deze foutmelding ook buiten het live pauzeren/ terugspoelen en terugkijken, @Gerwald van der Bij? Zo ja, dan raad ik je aan om daar een apart topic voor aan te maken, zodat we kunnen onderzoeken waar dat aan ligt.

Onderzoek loopt nog, zodra er een terugkoppeling of update te melden is, horen jullie het.


I

Nu al voor de tweede keer vanavond een foutcode tijdens het tv kijken, binnen het uur: stb-nmc-400. Wat is dit nu steeds?!

En jawel, dat is voor de derde keer vanavond. Ongelooflijk! KPN, los dit een keer op!

Ik ontdek dat KPN mods mijn twee posts hier heen hebben verhuisd… Mijn probleem heeft niks te maken met die code tijdens pauzeren. Ik heb op 1 avond tijdens het tv kijken drie keer de foutcode ontvangen. Waardoor het beeld dus bevroor.


Sinds een paar weken al last van de storing Foutcode stb-nmc-400.

We kunnen niet normaal meer tv kijken.

Inmiddels echt alles geprobeerd waar het aan zou kunnen liggen, maar ligt niet bij ons.

Volgens KPN is dit geen storing bij KPN

Dus wordt er ook niets opgelost.

Voorheen bij Telfort nooit problemen gehad, maar sinds overzetting naar KPN alleen maar ellende.

Als dit zo blijft dan zeg ik mijn abonnement op, want ik wil graag ongehinderd tv kijken, maar ik heb dagelijks meermaals deze storing, waardoor tv kijken niet meer lukt.

 

Admin: samengevoegd met verzameltopic

 


Had het ook al in een ander topic gemeld.

Maar al weken om de klip klap storing Foutcode stb-nmc-400. Normaal tv kunnen kijken is er niet meer bij.

Als dit niet snel wordt opgelost ben ik weg.

Bij ons begonnen de problemen na de doorgevoerde updates 

Ik betaal nu voor een dienst die het niet doet en dat lijkt mij niet de bedoeling.


Ik heb de laatste weken zeer vaak op de ontvangers de foutmelding stb-nmc-400 bij het live pauzeren. 
Na het pauzeren druk ik op 'play' en krijg dan eerst fout (-3) te zien daarna de foutcode stb-nmc-400.

Herstarten modem en ontvangers lost niets op.

Ik lees dat deze klachten al enkele weken bij KPN bekend zijn. Is het al bekend wanneer dit opgelost wordt?
 


Ik heb sinds gisteren in mijn nieuwe huis hetzelfde probleem. Heb een Arris VIP5202 ontvanger die de nieuwe software niet meer kan laden door dit probleem. Blijft continu herstarten. Een andere ontvanger doet het nog wel (heeft denk ik nog de oude software) maar daarbij verbreekt de verbinding vaak zoals hierboven vaak aangegeven. Wat kan ik hieraan doen?


Ik ben al weken bezig met foutcode stb-nmc-400 die ik om de haverklap heb.

Ik heb al zoveel geprobeerd, maar sinds vandaag heb ik voor mij een mogelijke oplossing gevonden, die tot op heden nog geen foutcode heeft gegeven.

Ik kijk tv via de draadloze verbindingsset (3 stuks DVS 650), welke aangesloten zit op LAN  poort 4 van mijn experiabox V8. 

Eerder dit jaar had ik een verbindingsprobleem met mijn Growatt ShineLanbox, deze registreerd stroomopwek van mijn zonnepanelen welke via een app inzichtelijk is.

Ook deze ShineLanbox zit op een ethernetpoort of via een switch aangesloten op de experiabox.

De ShineLanbox kon op een gegeven moment niet meer online komen.

Na diverse testjes kwam ik erachter dat dit kwam door de DVS draadloze ontvanger die ook aangesloten was op de experiabox .

Zodra de DVS verwijderd werd uit de Lan poort, kwam de ShineLanbox weer online.

Zodra de DVS weer aangesloten werd ging de ShineLanbox weer offline.

Ik heb dit toen eenvoudig op kunnen lossen door de DVS ontvanger die op de experiabox was aangesloten te wisselen met 1 van de overige 2 DVS ontvangers.

Het klinkt misschien raar maar dat werkte uitstekend en de problemen waren weer voorbij.

Dat bracht me op het idee, om dat met de steeds terugkerende Foutcode stb-nmc-400  ook eens te proberen.

Dus wederom de DVS welke aangesloten is op de experiabox gewisseld met 1 van de 2 andere DVS ontvangers die ik in gebruik heb.

En wonderwel lijkt het wederom te gaan werken.

Vanavond kijk ik weer eens voor het eerst sinds weken tv zonder storingscode.

Hopelijk blijft dit ook zo.

Misschien dat anderen die ook tv kijken via de draadloze verbindingsset en dezelfde foutcode  hebben als ik hier iets aan hebben.

Het is in ieder geval het proberen waard.

Baat het niet, schaadt het niet. Nooit geschoten is altijd mis.

Succes!


Heb precies hetzelfde en denk er hetzelfde over. Inderdaad sinds overstap naar kpn. Drama.... KPN :sob:


@MCBH , een hele uitzoekerij: mooi werk. Toch blijkt hieruit ook de onbetrouwbaarheid van DVSsen, vooral voor streaming diensten als iTV. Zeker als je er meer dan 2 hebt neemt de snelheid per DVS duidelijk af. Ook Wi-Fi is voor streaming minder geschikt al zullen er ook veel zijn waarbij dat perfect werkt. Daarom blijft het advies om DVS en Wi-Fi zo min mogelijk te gebruiken als er gestreamd gaat worden. LAN-kabels blijven de meest bedrijfszekere methode.

N.B. In dit topic kun je nog wat adviezen vinden over het gebruik en het updaten van DVSsen.


XS4ALL met VIP5202 hier, ook al een aantal keer deze fout voorbij zien komen bij het pauzeren/terugspoelen. Eerder nooit dit probleem gehad. TV ontvanger is rechtstreeks op de Fritzbox 7950 aangesloten met een CAT6 kabel.


Ben ik weer, deze keer gaat het over de tv ontvangers die bij live pauzeren niet meer starten het beeld blijft dan stil staan. Heb al van alles geprobeerd zoals frisse start, de ontvanger 30 seconden zonder stroom. Maar niks van dit alles brengt enige verbetering. 
Ik heb al contact gehad met de klantenservice deze zou de allernieuwste ontvanger met Bluetooth toe sturen maar heb nog steeds geen nieuwe ontvangen.
Kan jij iets voor mijn beteken.


Hier ook sinds vorige week problemen (04-02-2021). Nog even de tip geprobeerd om het beeld op pauze te zetten voor 5/10 sec. Dit werkt en het beeld loopt dat gewoon door. Live TV kijken is dus geen optie en brengt het probleem naar voren.

 

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    - VIP5202
    - M92019P36491

 

  • Welke software versie van interactieve heb je?​​​​​​​
  • HTML: 4.114.213
  • NMC: 8.0.112_1

 

  • Op welke datum en tijdstip trad het probleem op?
  • 04-02-2021 Na het uitzetten van de meterkast voor elektra werkzaamheden. Alles herstart en daarna kwamen de foutmeldingen

​​​​​​​

  • Bij welke zender(s) ervaar je dit probleem? 
  • Allemaal

Voor de rest heb ik een Draytek Vigor 2862 ipv de Experiabox, het heeft een jaar gewerkt en er zijn geen wijzigingen geweest aan mijn kant. Ik zie ook sinds vanavond dit forum, was even zoeken. Ik heb KPN nog gesproken (helpdesk) en zij konden mij niet helpen en gaven de Draytek de schuld… maar ik ben dus niet de enige met dit probleem….

Mochten de KPN netwerkbeheerders  nog iets aan een Wireshark hebben van de STB naar het IPTV platform  van KPN, dan hoor ik het graag.

 

Gr,

Tim

 


Had het ook al in een ander topic gemeld.

Maar al weken om de klip klap storing Foutcode stb-nmc-400. Normaal tv kunnen kijken is er niet meer bij.

Als dit niet snel wordt opgelost ben ik weg.

Bij ons begonnen de problemen na de doorgevoerde updates 

Ik betaal nu voor een dienst die het niet doet en dat lijkt mij niet de bedoeling.

@MCBH ik verwacht/hoop dat bij jou de DVS inderdaad de ‘schuldige’ is. Mocht je nu ook nog de foutcode krijgen, i.c.m. live pauzeren, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Wil je ook de vragen beantwoorden die in het startbericht van dit topic staan? Dan geven we het door!

Ik heb de laatste weken zeer vaak op de ontvangers de foutmelding stb-nmc-400 bij het live pauzeren. 
Na het pauzeren druk ik op 'play' en krijg dan eerst fout (-3) te zien daarna de foutcode stb-nmc-400.

Herstarten modem en ontvangers lost niets op.

Ik lees dat deze klachten al enkele weken bij KPN bekend zijn. Is het al bekend wanneer dit opgelost wordt?
 

@Marcel311 nog geen oplossing helaas 😞. Je kunt ons wel helpen bij het inventariseren. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Wil je ook de vragen beantwoorden die in het startbericht van dit topic staan?

Ik heb sinds gisteren in mijn nieuwe huis hetzelfde probleem. Heb een Arris VIP5202 ontvanger die de nieuwe software niet meer kan laden door dit probleem. Blijft continu herstarten. Een andere ontvanger doet het nog wel (heeft denk ik nog de oude software) maar daarbij verbreekt de verbinding vaak zoals hierboven vaak aangegeven. Wat kan ik hieraan doen?

@gtraets heb jij een draadloze verbindingsset in gebruik? Zou je het eens zonder deze willen proberen? Heb je de ontvanger al eens 30 seconden stroomloos gemaakt? Daarnaast ben ik benieuwd of je tegen deze foutcode aanloopt in combinatie met live pauzeren of ook bij ‘normaal’ tv kijken? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Wil je ook de vragen beantwoorden die in het startbericht van dit topic staan?

XS4ALL met VIP5202 hier, ook al een aantal keer deze fout voorbij zien komen bij het pauzeren/terugspoelen. Eerder nooit dit probleem gehad. TV ontvanger is rechtstreeks op de Fritzbox 7950 aangesloten met een CAT6 kabel.

@zeilbood Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Wil je ook de vragen beantwoorden die in het startbericht van dit topic staan?

 

@Timmehh dank voor je uitleg! Ik geef het intern door 🙂.


@Marcia_  bij mij lijken de problemen weer opgelost. Heb mijn ontvanger rechtstreeks op de experiabox aangesloten en gereset, daarna werd de software gelukkig wel geladen


Hoi @Tweeus . Ik heb je vraag naar het centrale storingstopic verplaatst. 

Deze foutmelding kan meerdere oorzaken hebben. Lees het topic even door. Soms is er een oplossing. Helaas kan het ook zijn dat je dus last hebt van de algemene storing. 


‘Beste’ KPN mods,

Enige tijd terug hebben jullie mijn posts over mijn problemen met de foutcode vanuit het topic over het nieuwe menu hiernaartoe verhuisd (zonder mij dat even te melden). Daar kwam ik bij toeval achter. Daar heb ik in dit topic een toevoeging bij gezet en het topic gevolgd. Nu zie ik tot mijn verbazing en irritatie dat de posts weer weg zijn (verhuisd), waar zijn ze nu weer gebleven en wie heeft dit op zijn/ haar geweten?


@jobje73 het klopt dat we af en toe berichten verplaatsen. Op die manier zorgen we dat deze in het juiste topic staan om alles overzichtelijk te houden. Het is daarbij wel zo dat we aan het eind van dat bericht een opmerking plaatsen waarmee we dit laten weten. Berichten verwijderen doen we alleen op het moment dat deze in strijd zijn met de regels binnen het forum. Ik zal voor je nakijken of het nodig is een bericht terug te plaatsen. 


@jobje73 het klopt dat we af en toe berichten verplaatsen. Op die manier zorgen we dat deze in het juiste topic staan om alles overzichtelijk te houden. Het is daarbij wel zo dat we aan het eind van dat bericht een opmerking plaatsen waarmee we dit laten weten. Berichten verwijderen doen we alleen op het moment dat deze in strijd zijn met de regels binnen het forum. Ik zal voor je nakijken of het nodig is een bericht terug te plaatsen. 

Nergens gelezen dat het was verplaatst. En mijn opmerking had wel degelijk te maken met dit onderwerp en was absoluut niet in strijd met de regels. Ben nu wel benieuwd Bram.


@jobje73 Er blijkt toch meer aan de hand te zijn, daarom hebben we alle berichten gerelateerd aan deze foutmelding hier zo veel mogelijk verzameld. Als je hier een vraag of opmerking over hebt die onbeantwoord is, laat het hier gerust weten, dan helpen we je daarmee.


@jobje73 Er blijkt toch meer aan de hand te zijn, daarom hebben we alle berichten gerelateerd aan deze foutmelding hier zo veel mogelijk verzameld. Als je hier een vraag of opmerking over hebt die onbeantwoord is, laat het hier gerust weten, dan helpen we je daarmee.

Zucht. Ik had gepost in het topic over het nieuwe menu. Mijn post ging over de foutmelding stb-nmc-400, die ik binnen twee uur drie keer kreeg tijdens het tv kijken. Blijkbaar vond een mod het beter op zijn plek in dit topic, dus die heeft de post hierheen verhuisd. Prima, ik had er graag even een melding van gehad zodat ik het kon volgen, Maar uiteindelijk vond ik mijn twee posts in dit topic terug en voegde ik een toevoeging toe, over mijn specifieke situatie omtrent de nmc melding. En nu stonden mijn posts hier niet meer, vandaar mijn vraag waar de posts zijn gebleven! Daar graag reactie op!