Skip to main content
Beantwoord

Loewe tv afstandsbediening werkt niet meer

• December 29, 2025
  • 7 reacties
  • 82 keer bekeken

beste forumleden,

ik weet dat loewe tv en kan tv geen vriendjes van elkaar zijn, maar wellicht is er onder u iemand die mij op weg kan helpen..

Ik heb glasvezel via KPN en moet voor kpn tv hun afstandsbediening gebruiken. De loewe afstandsbediening werkt niet meer, omdat ik nu kpn tv heb.Dat betekent dat ik ook geen toegang meer heb tot het menu van mijn loewe tv, en dat vind ik jammer, niet voor niks zo’n tv gekocht 7 jaar geleden met alle gebruiksmogelijkheden.

Mijn tv is bedraad aangesloten op V10 modem.

Hoe kan ik weer toegang krijgen tot het gebruikersmenu van Loewe?

Beste antwoord door PeterG

Met de Loewe afstandsbediening 😉😁

En voor KPN TV gebruik je de kpn afstandsbediening. 

Je hebt nooit beide tegelijk nodig. Ik namelijk niet.

Helaas werkt de afstandsbediening van Loewe niet, zelfs aanzetten tv niet. Dus…..ook geen toegang tot menu van loewe tv. Wat kan er dan nog anders mis zijn?

Loewe afstandsbediening defect? Batterijen leeg?

Met de kpn afstandsbediening kan je de tv aan/uit en harder zachter zetten dus de Loewe reagéért wel op een afstandsbediening.

Nieuwe afstandsbediening Loewe: bij de leverancier van de tv of bijvoorbeeld 123afstandsbediening.nl/.

7 reacties

• December 29, 2025

Door gewoon de afstandsbediening van Loewe te gebruiken. Die werkt zeker nog wel.

Voor tv kijken gebruik je de afstandsbediening van KPN. Als jij iets wilt doen in het menu op je Loewe tv, dan gebruik je de Loewe afstandsbediening. 

Dit is niets bijzonders. Zo werkt het op alle tv's. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 29, 2025

Helaas werkt de afstandsbediening van Loewe niet, zelfs aanzetten tv niet. Dus…..ook geen toegang tot menu van loewe tv. Wat kan er dan nog anders mis zijn?

• December 29, 2025

Zijn de batterijen toevallig niet leeg?

Het probleem zit waarschijnlijk in je Loewe afstandsbediening. Heb je de batterijen hiervan al gecontroleerd? Het meest waarschijnlijke is nl dat deze leeg zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • December 29, 2025

Met de Loewe afstandsbediening 😉😁

En voor KPN TV gebruik je de kpn afstandsbediening. 

Je hebt nooit beide tegelijk nodig. Ik namelijk niet.

Helaas werkt de afstandsbediening van Loewe niet, zelfs aanzetten tv niet. Dus…..ook geen toegang tot menu van loewe tv. Wat kan er dan nog anders mis zijn?

Loewe afstandsbediening defect? Batterijen leeg?

Met de kpn afstandsbediening kan je de tv aan/uit en harder zachter zetten dus de Loewe reagéért wel op een afstandsbediening.

Nieuwe afstandsbediening Loewe: bij de leverancier van de tv of bijvoorbeeld 123afstandsbediening.nl/.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 29, 2025

ik had de batterijen in de loewe afstandsbediening getest een maand geleden, maar leken het nog te doen. Toch na jullie opmerkingen even nieuwe batterijen erin gedaan, en ja….Hij werkt weer!!!

Ontzettend bedankt dat jullie me op het spoor hebben gezet om toch die batterijen nog eens na te kijken en te vervangen.

Ik heb nu weer toegang tot het menu van loewe tv !

Allemaal dank ! En een mooie jaarwisseling toegewenst!

we kunnen dus deze vraag afsluiten !

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 29, 2025

En voor een volgende keer of toekomstige lezers: vaak kun je met de camera van je telefoon zien of een infraroodafstandsbediening iets uitzendt.