Skip to main content
Beantwoord

Logitech Harmony One koppelen aan nieuwe KPN TV+ box

• February 2, 2023
  • 91 reacties
  • 6865 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

91 reacties

• Nieuwkomer
  • August 10, 2024

Hallo allemaal,

Ik heb veel tijd besteed om de beste mapping te vinden om mijn Logitech hub te kunnen gebruiken met de KPN TV+ decoder. Om anderen tijd te laten besparen heb ik mijn bevindingen samengevat in onderstaand document. Hopelijk helpt dit.

Fantastisch! Erg blij mee.

• Nieuwkomer
  • September 25, 2024

Hallo

Ik heb mijn Harmony Touch, met hub, uiteindelijk toch aan de praat gekregen.

Wat heb ik gedaan:

Ik gebruik alleen van Logitech,

Harmony Beta Andriod TVtest,

NVIDIA Shield

overige apparatuur (IR)

verder werkzaam gekregen door wat reeksen aan te maken.

en heel veel tijd hierin gestoken.

mvg HvR

• Topper
  • October 29, 2024

Had eerder het probleem dat de bluetooth connectie met de box wegviel, dit is na 2 maanden weer terug gekomen. Was het helemaal zat en heb een Flirc USB v2 gekocht (30,90 incl verz, bij KIWI electronics). Binnen de kortste keren weer een werkende configuratie met de Harmony Hub, lekker zonder bluetooth en via IR. Dit werkt dus voor alle Harmony afstandbedieningen. De KPN box wordt trouwens via de Flirc USB ook aan en uitgezet (standby),dit was mij tevoren niet helemaal duidelijk.

Flirc USB - Flirc

Stappen:

-Flirc software voor windows op laptop geinstalleerd.

-Flirc USB in de laptop,

-Firmware update doen

-standaard profielen uitvinken in de software

-De juiste configuratie file van deze site downloaden in inladen in de software/Flirc 

-De flirc usb in de KPN box

-In harmony als apparaat de (merk:) Flirc (:type) Kodi kiezen.

Nu werkt het eigenlijk al, maar je moet de harmony hub en AB naar smaak instellen.

Aan uit gedrag met discrete aan en uitknoppen (zie ook genoemde site). Gids met reeks “omhoog → select”. Ch up/down → “pageup/pagedown”.  Menu via “parentfolder”

De meeste dingen werken al gewoon en er is goed mee te werken, maar de opnemen knop en de kleurenknoppen werken niet. De “back” knop werkt ook niet goed in het KPN gedeelte en het androidtv menu/instellingen (wel in bijv. netflix/kodi app). Workaround voor de backknop is dan de menu knop. De echte liefhebber/slimmerik kan de Flirc config file aanpassen om ook deze functies uit te vogelen (moet zeker kunnen, als ik er nog eens zin in heb om te doen deel ik het).

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 5, 2024

De gids kun je via opdrachtregel flirc_util.exe record_api 141 102 aan je gewenste afstandsbediening-knop toekennen (soms krijg je een foutmelding, dan kun je de code koppelen aan een andere knop/functie (bijv. zoom-) en hierna deze functie toewijzen aan de gewenste knop in de Harmony app (bewerken TV kijken-activiteit → afstandsbediening aanpassen op Guide-knop drukken en kiezen voor Mediaspeler Flirc en de gekozen functie).

Channel up via flirc_util.exe record_api 156 102, channel down via flirc_util.exe record_api 157 102.

Record via flirc_util.exe record_api 178 102.

De back-functie via flirc_util.exe record_api 548 102

Rode knop via flirc_util.exe record_api 105 102, groene via flirc_util.exe record_api 106 102, gele knop flirc_util.exe record_api 108 102, en de blauwe flirc_util.exe record_api 107 102.

Het e.e.a. is via batch-file te automatiseren, waarbij de onderstaande code kan worden opgeslagen en gerund als program-flirc.bat 

if exist "C:\Program Files\Flirc" cd "C:\Program Files\Flirc"
if exist "C:\Program Files (x86)\Flirc" cd "C:\Program Files (x86)\Flirc"

flirc_util.exe wait
flirc_util.exe format

echo Press button: 1 && flirc_util.exe record_api 0 30
echo Press button: 2 && flirc_util.exe record_api 0 31
echo Press button: 3 && flirc_util.exe record_api 0 32
echo Press button: 4 && flirc_util.exe record_api 0 33
echo Press button: 5 && flirc_util.exe record_api 0 34
echo Press button: 6 && flirc_util.exe record_api 0 35
echo Press button: 7 && flirc_util.exe record_api 0 36
echo Press button: 8 && flirc_util.exe record_api 0 37
echo Press button: 9 && flirc_util.exe record_api 0 38
echo Press button: 0 && flirc_util.exe record_api 0 39
echo Press button: Skip back && flirc_util.exe record_api 182 102
echo Press button: Skip forward && flirc_util.exe record_api 181 102
echo Press button: page up && flirc_util.exe record_api 48 102
echo Press button: page down && flirc_util.exe record_api 156 102
echo Press button: aspect ratio && flirc_util.exe record_api 157 102
echo Press button: audio next language && flirc_util.exe record_api 141 102
echo Press button: big step back && flirc_util.exe record_api 137 102
echo Press button: ZoomLevel1 && flirc_util.exe record_api 50 102
echo Press button: ZoomLevel2 && flirc_util.exe record_api 52 102
echo Press button: Rewind && flirc_util.exe record_api 180 102
echo Press button: Play && flirc_util.exe record_api 205 102
echo Press button: Fast forward && flirc_util.exe record_api 179 102
echo Press button: Record && flirc_util.exe record_api 178 102
echo Press button: Pause && flirc_util.exe record_api 205 102
echo Press button: Stop && flirc_util.exe record_api 183 102
echo Press button: Menu && flirc_util.exe record_api 64 102
echo Press button: Up && flirc_util.exe record_api 66 102
echo Press button: Right && flirc_util.exe record_api 69 102
echo Press button: Down && flirc_util.exe record_api 67 102
echo Press button: Left && flirc_util.exe record_api 68 102
echo Press button: OK && flirc_util.exe record_api 65 102
echo Press button: Back && flirc_util.exe record_api 548 102
echo Press button: red && flirc_util.exe record_api 105 102
echo Press button: green && flirc_util.exe record_api 106 102
echo Press button: yellow && flirc_util.exe record_api 108 102
echo Press button: blue && flirc_util.exe record_api 107 102

(Hierbij is page up overigens de Power-functie om de TV box aan- en uit te zetten (wordt aan de start- en eindreeks toegevoegd), page down is channel up, aspect ratio is channel down, audio next language wordt voor guide gebruikt)

• Topper
  • December 28, 2024

Nadat de ergernis, dat de nieuwe KPNTV+ box een afstandbediening heeft met BT en niet met IR, een beetje gezakt was, ben ik gaan kijken hoe ik deze box toch met mijn Harmony One kon bedienen. Mijn zoektocht leidde mij naar deze site. En na een paar dagen prutsen heb ik nu een redelijk goed werkende oplossing.

1. Koop de flirc V2 usb dongle. Bijv. bij KIWI voor ca. €30,- (inc. verzendkosten) en installeer de bijgeleverde software.
  2. Download mijn configuratie voor de flirc dongle en pak deze uit.
  3. Plug de dongle in je PC en doe een firmware update.
  4. Laad mijn configuratie op de dongle. (De standaard profielen uitvinken in de software!)
  5. Plug de dongle ( met verlengsnoertje evt. zodat de dongle naar de voorkant is gericht)) in je KPNbox.
  6. Kies bij de Harmony One voor de Arris VIP5022 om de KPN box te bedienenen.

Dan moet het werken. Succes.

Nog enkele opmerkingen:

Ik heb de flirc dongle gedresseerd via de software met de afstandbediening van de Arris. Dit ging voor meer dan 90% goed. Alleen de Gids functie kon ik niet toewijzen aan de Gids knop op de Harmony One. Deze zit nu onder de Info knop. Ook met de Up-knop ( midden op de Harmony) kom je via het menu ook snel op de gids.

Ook de aan/uit knop gaf problemen. Deze is nu gekoppeld aan de TV knop van de Arris afstandbediening ( TV knop zit op de Harmony in het venster).

Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de info van GKL en DavyQ hierboven.

• Topper
  • January 20, 2025

@Hijlko zijn er nog nieuwe ontwikkelingen op KPN TV+ met Harmony Hub (BT)?

Hijlko
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 20, 2025

@RonaldG2 ik ben er niet meer mee bezig geweest. Ik gebruik de TV+ box niet (meer) en heb de voorganger daarvan nog steeds in gebruik.

Anders zou ik ook de Flirc V2 gaan gebruiken.

• Topper
  • February 16, 2025

Ik heb sinds kort ook de KPN TV+ box en gebruikte voorheen m’n Logitech Harmony One Touch. Ik heb alles weggewerkt in de TV kast en met een IR ontvanger wordt het signaal verdeeld naar meerdere apparaten, waar ik de IR zenders op heb geplakt.

Geluid wordt weergegeven via m’n Onkyo versterker en via de Onkyo wordt ook het volume geregeld. Dit kan met de KPN afstandsbediening, maar ook met de Logitech afstandsbediening.

Ik zou graag alles met óf de Logitech bedienen, óf met de KPN afstandsbediening, al heeft de Logitech wel de voorkeur omdat ik daar verschillende situaties voor heb ingesteld die dan de juiste apparaten bedienen:

• TV kijken (ik bedien dan verder alles met de KPN afstandsbediening
  • Apple TV kijken (ik bedien dan verder alles met de Logitech)
  • Radio (ik bedien dan verder alles met de Logitech)

Kan ik met de Logitech software de KPN TV+ box toevoegen? Het lijkt erop dat deze dan toch (ook) met IR werkt toch? Of zijn er andere tips waar ik iets mee kan? 

• Topper
  • February 16, 2025

Werkt knullig. Heb oude KPN (Arris) gehouden. Kanalen switchen gaat daarmee standaard ook sneller en samenwerking met Harmony werkt beter. Google TV is naar mijn mening … heb het op mijn Sony Bravia ook zoveel mogelijk uitgezet. 

• Topper
  • April 20, 2025

Ik heb sinds kort ook de KPN TV+ box en gebruikte voorheen m’n Logitech Harmony One Touch. Ik heb alles weggewerkt in de TV kast en met een IR ontvanger wordt het signaal verdeeld naar meerdere apparaten, waar ik de IR zenders op heb geplakt.

Geluid wordt weergegeven via m’n Onkyo versterker en via de Onkyo wordt ook het volume geregeld. Dit kan met de KPN afstandsbediening, maar ook met de Logitech afstandsbediening.

Ik zou graag alles met óf de Logitech bedienen, óf met de KPN afstandsbediening, al heeft de Logitech wel de voorkeur omdat ik daar verschillende situaties voor heb ingesteld die dan de juiste apparaten bedienen:

• TV kijken (ik bedien dan verder alles met de KPN afstandsbediening
  • Apple TV kijken (ik bedien dan verder alles met de Logitech)
  • Radio (ik bedien dan verder alles met de Logitech)

Kan ik met de Logitech software de KPN TV+ box toevoegen? Het lijkt erop dat deze dan toch (ook) met IR werkt toch? Of zijn er andere tips waar ik iets mee kan? 

De afstandsbediening van de KPN TV + box heeft zowel IR als Bluetooth aan boord. Maar…  de KPN TV+ box heeft geen infra rood ontvanger. Wil je toch de Hamony gebruiken dan zul je een FLIRC dongle moeten aanschaffen. Hierboven heb ik beschreven hoe dat verder in zijn werk gaat.

PS met de afstandsbediening van de KPN TV+ box kun je wel (deels) de ARRIS box  bedienen. De logica hiervan ontgaat mij..

• Topper
  • April 20, 2025

zoals een andere deelnemer aangaf, gewoon je oude box houden en de nieuwe KNP tv+ retourneren. de “oude” box werkt ook met nieuwe abo. 

Bovendien is de TV+ box traag met z’n Google TV software. Kaneel wijzigen duurt seconde dus even door zappen duurt eeuwigheid. En Logitech werkt gewoon. 

• Topper
  • April 21, 2025

Helaas. Bij mij werkte het nieuwe abonnement niet op de oude Arris box. Het was niet mogelijk om het nieuwe abonnement in te geven. Was iets met de eerste cijfers van het abonnement die je niet kon ingeven als ik me goed herinner.

• Topper
  • April 21, 2025

Apart. Heb eind 2024 van kpn naar knp  super fibre overgestapt en ik hoefde niets in te vullen. Bestaande setup werkte gewoon. Had twee boxen en heb toen een kpn tv geprobeerd, daarna was downgrade naar arris box niet meer mogelijk. Dus nu een arris en een kpn tv box aan de slag. En dat werkt prima. Hoewel ik die kpn tv google tv box echt slecht vind. 

anyway. Succes. 

• Topper
  • April 21, 2025

Ben ook niet gecharmeerd van de KPN TV box. Had ook liever de oude Arris gehad. Ik werk als vrijwilliger op een kringloop en soms komt er ook KPN apparatuur binnen, waaronder Arris. Zo gauw ik er een tegenkom probeer ik het nog wel een keertje.

Hijlko
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • April 27, 2025

Ik heb afgelopen week toch maar een Flirc v2 usb infrared receiver gekocht bij SOSSolutions (€24).

Met de config file van Pretwick (een aantal berichten hierboven) heb ik mijn Harmony Ultimate met Hub nu werkend via infrarood op de Sagemcom TV+ box

Activiteit: TV kijken met apparaten mijn LG oled, mijn Yamaha receiver en de ARRIS vip5202 (dus niet de Sagemcom koppelen en verder ook geen Nvidia shield, media PC etc.).

Meeste werkt. De gids moet door een reeks in de harmony software worden gekoppeld (1e stap Arris directionUp, 2e stap Arris Select/OK). Nog even onduidelijk (nog geen tijd gehad om het te proberen) hoe de back/exit knoppen zijn gekoppeld of wat die doen. Ik kan er niet mee uit de gids komen. Nog even zoeken. Of heeft iemand met de Flirc inmiddels een volledig werkende versie voor alle knoppen?

Voorlopig gebruik ik nijn Arris decoder nog maar nu weet ik dat ik in ieder geval de TV+ box ook met de Harmony kan bedienen.

• Topper
  • April 27, 2025

Hoi Hijlko

Fijn dat je je Harmony lopend hebt gekregen.  

Uit de gids komen is heel eenvoudig. Gewoon op OK drukken je komt dan in het programma wat je net geselecteerd hebt. Vandaar kun je natuurlijk gewoon weer naar andere kanalen.

Ik weet dat het allemaal wat omslachtig is maar ja, KPN besloot in zijn oneindige wijsheid over te gaan tot een TV+ box die alleen via Bluetooth te bedienen is. En zoals gezegd de bijgeleverde afstandsbediening heeft ook IR aan boord! Maar daar heb je dus niets aan.

Groet

Peter (Pretwick)