Skip to main content
Beantwoord

Losse internetaansluiting op tv-ontvanger

• December 25, 2025
  • 16 reacties
  • 197 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb op één van mijn tv ontvangers sinds kort steeds bevriezend beeld, geluid gaat echter wel gewoon door. Nu heb ik via de app van Kpn de tv ontvanger gereset, modem herstart, tv ontvanger gewisseld met de andere ontvanger (probleem blijft met deze ontvanger) de set dvs 200 waar de internet kabel in zit heb ik herstart en gewisseld met een andere set van mijn vakantie huis. Maar op 1 tv ontvanger blijf ik last hebben van bevriezend beeld. Wel lijkt het alsof de aansluiting in de ontvanger waar je de internet kabel instopt los zit. Wanneer je hiermee beweegt gaat het beeld wel verder. Is mijn tv ontvanger nu gewoon overleden? ontvanger is misschien wel een jaartje of 10 want fabricatie datum is ergens in 2014

Beste antwoord door Alex van KPN

HI ​@dannyvann, allereerst fijn om te zien dat je op gang bent geholpen door de community. Ik sluit me hier ook bij aan, deze ontvanger kunnen we ook gezien de leeftijd beter omruilen. 

Stuur een bericht via Facebook of X

Je kunt ons ook een bericht sturen via social media. Je vindt ons op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht naar ons toe en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Er zijn dan 2 opties. Je kunt een vervangende ontvanger krijgen, de VIP5202. Die werkt qua menu hetzelfde als je nu hebt. Een andere optie is om over te gaan naar TV+, die werkt qua menu iets anders maar het voordeel is dat die wifi heeft. De DVS heb je dan misschien niet meer nodig.

Als aanvulling hierop, we kunnen jou ook terugbellen. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

16 reacties

• December 26, 2025

Welke merk / type ontvanger gaat het om?

Heb je een andere kabel geprobeerd? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 26, 2025

Arcadyan Hmb2260. Uiteraard is een andere kabel geprobeerd. Want met het omruilen van de ontvangers boven en beneden wissel je automatisch ook kabels😅 maar probleem verschuift de ontvanger die beneden stond had ik boven gezet en geen bevriezend beeld en ontvanger van boven naar beneden nog steeds bevriezend beeld. Lijkt dus echt in de ontvanger te zitten 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 26, 2025

Die gele aansluiting en hdmi lijkt een beetje los te zitten

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 26, 2025

Hi ​@dannyvann , 

Je kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice (0800-0402) en vragen om een nieuwe ontvanger. Dat kan evt. ook via de webcare:

Je kunt ons ook een bericht sturen via social media. Je vindt ons op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht naar ons toe en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Er zijn dan 2 opties. Je kunt een vervangende ontvanger krijgen, de VIP5202. Die werkt qua menu hetzelfde als je nu hebt. Een andere optie is om over te gaan naar TV+, die werkt qua menu iets anders maar het voordeel is dat die wifi heeft. De DVS heb je dan misschien niet meer nodig.

• December 26, 2025

Arcadyan Hmb2260. 

Die is antiek. Al je KPN belt kun je een nieuwere krijgen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 29, 2025

HI ​@dannyvann, allereerst fijn om te zien dat je op gang bent geholpen door de community. Ik sluit me hier ook bij aan, deze ontvanger kunnen we ook gezien de leeftijd beter omruilen. 

Als aanvulling hierop, we kunnen jou ook terugbellen. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 2, 2026

Volgende probleem doet zich voor, de dvs gaat op zolder in fout. Middelste lampje knippert rood en heb nu weer haperend beeld. Nu heb ik de dvs gereset maar helpt niet. Nu zit ik op zolder zonder tv omdat de wifi te zwak is. Wat is de oplossing voor dit probleem?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 3, 2026

Hi ​@dannyvann ,

Zit de DVS direct in het stopcontact - dus zonder verlengsnoer, stekkerdoos o.i.d. ? 

Heb je inmiddels TV+ ? In dat geval is het een optie om een Superwifi te plaatsen op een plek waar het signaal nog goed is, zodat ook op zolder het bereik voldoende is. Nog beter is om de ontvanger met een kabel op de Superwifi aan te sluiten, als dat mogelijk is.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 3, 2026

Een DVS is vragen om problemen.

Het 230 volt net is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

En door de steeds grotere vervuiling (verstoringen) op het 230 volt netwerk, werken de DVS’en steeds slechter (minder goed)

Vervang deze door WIFI.

Bijvoorbeeld met behulp van een repeater KPN Super WIFI 2.

De “oude” KPN tv ontvangers (die geen WIFI hebben) kan je dan met een korte UTP kabel op de Super WIFI 2 repeater aansluiten.

Deze kan je huren of kopen.

De Arcadyan HMB 2260 was in 2011 een hele goede KPN tv ontvanger.

Maar ondertussen zwaar verouderd en heel erg traag.

Bel gratis 0800-0402 of via terugbelverzoek de KPN klantenservice.

Vraag om een nieuw model KPN tv ontvanger.

Mogelijkheden zijn:

1. Arris VIP 5202
  2. Sgemcom DIW7022 (€ 2,50 per maand extra)
  3. KPN soundbox (geluid tussen tv en soundbar, € 8,50 per maand extra)
  4. Abonnement omzetten naar KPN tv +, meestal ben je dan goedkoper uit en daar zit de Sagemcom DIW7022 (mediabox ook wel KPN tv+ box genoemd) standaard bij.

Of heb je al een nieuwe KPN tv ontvanger?

Zo ja welke.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 3, 2026

Beste ​@dannyvann zie onderstaande links inzake de DVS200:

en

Succes

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 3, 2026

De dvs lijkt na 14jaar perfect te hebben gewerkt het te hebben begeven. Met alle dingen niet meer werkend te krijgen. Ik heb inmiddels de nieuwe tv+ en heeft 2 dagen gewerkt en toen ging de dvs kapot denk ik. Zijn die super wifi punten ook te huur

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 3, 2026

… Zijn die super wifi punten ook te huur

Jazeker, voor 2,50 p/m 🙂 Als het goed is kun je dat via MijnKPN regelen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 3, 2026

De dvs lijkt na 14jaar perfect te hebben gewerkt het te hebben begeven. Met alle dingen niet meer werkend te krijgen. Ik heb inmiddels de nieuwe tv+ en heeft 2 dagen gewerkt en toen ging de dvs kapot denk ik. Zijn die super wifi punten ook te huur

Zoals ik in mijn verhaal schreef:

Ze zijn te koop en te huur.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 3, 2026

Beste ​@dannyvann als je een SW#2 (superwifi) wilt kopen, koop deze dan via de KPN wifimanager of de lokale KPN-winkel en NIET via de KPN webshop, want dan betaal je de bruto prijs omdat er binnen de webshop niet gecontroleerd wordt of je KPN-klant bent.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 3, 2026

Beste ​@dannyvann als je een SW#2 (superwifi) wilt kopen, koop deze dan via de KPN wifimanager of de lokale KPN-winkel en NIET via de KPN webshop, want dan betaal je de bruto prijs omdat er binnen de webshop niet gecontroleerd wordt of je KPN-klant bent.

Vreemd. Die Superwifi’s werken toch alleen samen met KPN modems? En die zijn toch niet beschikbaar voor niet-KPN klanten?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 5, 2026

Vreemd. Die Superwifi’s werken toch alleen samen met KPN modems? En die zijn toch niet beschikbaar voor niet-KPN klanten?

Iedereen kan ze in principe aanschaffen via onze webshop. Je kunt dan 1 bekabeld aansluiten en dan met andere SuperWifi punten een netwerk maken, wifi uit op de modem. Dit wordt door ons alleen niet ondersteund omdat de samenwerking met onze modems juist de kracht is van die punten, ook in verband met de updates. 

Persoonlijk zou ik in dat geval kiezen voor een TP-Link of iets in die richting, je kunt ze daarna ook gebruiken met andere providers.