Skip to main content

Ik heb een KPN abonnement met de Box 12 en een afstandsbediening. De koppeling tussen mijn TV, Bang en Olufsen, en de KPN afstandsbediening werkt niet. Met alleĀ 4 beschikbare codes is het resultaat 0. Hetgeen betekent dat de geluidknoppen, standby en opnemen niet werken! Na de eerste week heb ik na consult vanĀ de helpdesk een nieuwe afstandsbediening toegestuurd gekregen. Dat is nl. de laatste stap in het script van de telefonische service. Ook de nieuwe afstandsbediening weigert Ā te koppelen met mijn TV. Weer de helpdesk gebeld. Na alle vruchteloze pogingen was het laatste advies van de KPN medewerker: ā€œga eens bij een winkel in de buurt langs, misschien kunnen die wat voor u doenā€. Eerlijk gezegd geloof ik daar niks van, ook die medewerkers werken met een ā€˜gescripte probleemoplossersā€™ en kunnen m.i. niet doen in de thuissituatie B&O TV en KPN afstandsbediening.

In dit forum staat bij een vergelijkbareĀ probleembeschrijving ā€œdan moet je met 2 afstandsbedieningen blijven werkenā€ In mijn geval B&O en KPN dus. Dat klopt wel maar dat geldt alleen voor geluid en standby. Opnemen gaat gewoon niet meerā€¦..

Is er iemand in dit forum die mij kan helpen aan een oplossing, anders dan weer terug gaan naar een andere provider?

Opnemen heeft niets met de tv te maken.Ā 

Dat gaat via je kpntv ontvangerĀ mits opnemen in je abonnement zitĀ .

Voor de tv zijn alleen de knoppen tv stand-by, volume en bronkeuze beschikbaar.Ā 

Je hebt wel al een T4H..... afstandsbediening?

Ā 


Ik heb eenĀ T4HU2115 afstandsbediening en de knoppen die je noemt reageren dus niet omdat de koppeling niet tot stand komt.


Reset de afstandsbediening eerst eens. Rood + blauw indrukken totdat lampje knippert, bevestigen met OK. Of iets minder drastisch doe de handeling ā€œverwijder infrarood codesā€. zie bijlage.

Na reset mogelijk opnieuw eerst koppelen (Bluetooth) met de ontvanger DIW7022.

Na reset/verwijderen IR codes: Dan instellen voor tv merk (er valt niks te koppelen met infrarood) met de codes.

Bijlage

Ā 


Ik heb alle instructie gevolgd: geen resultaat. Kan het zijn dat mijn ook geĆÆnstalleerde Apple TV in de weg zit?

Ā 


Nee. Die Apple TV werkt bij mijn weten, net als Android-TV boxen, met een BT afstandsbediening.Ā 

Dat kan dus nooit invloed hebben op het IR voor tv's.Ā 

Maar. Is jouw B & O niet dusdanig jong dat ie zelf een Bluetooth afstandsbediening heeft? Dan gaat het met de kpn afstandsbediening nooit werken.Ā 


Ik zie dat B&O blijkbaar problematisch is met KPN AB's. Ik vermoed dat je dit forum hebt door gespit? Het lijkt erop dat je moet kiezen, B&O of een ander merk (voor jouwĀ wensen).


Mijn enige wens is om niet met 2 afstandsbedieningen te moeten werken. Gaat niet lukken met KPN begrijp ik na zo veel pogingen. Mijn TV weg te doen vanwege een KPN afstandsbediening lijkt met het paard achter de wagenā€¦ Ik geef het op.


Je hebt de nieuwste box? TV+ dus, Sagemcom DIW7022.Ā 

Die heeft eigen volume regeling, kun je dat in ieder geval gebruiken.Ā 

Ā 


Idd DIW 7022.Ā Net geprobeerd: geluid is echter niet met de KPN afstandsbediening te regelen


Deze instellingĀ 

āš™ļø - apparaat - afstandsbedieningen en accessoires - KPN afstandsbediening L8 - bedien je tv met...

Ā 

Ā 


OK, dit werkt. Moet eerst met mijn TV afstandsbediening geluid op groot volume zetten. Dan kan ik het met de KPN afstandsbediening dempen.


Ik zet het geluid van de tv zelf dan meestal halverwege. (!)Ā šŸ˜‰.

De box volume dan rond 80 % (tussen 18 en 22. Hij gaat van 0 tot 25)

Ik gebruik het namelijk zo met de eigen Nokia 8000 Android-TV box op een Philips uit 2012.


Ik heb zelf een jaar of 10een Beoplay V1 . Koppelen met konĀ ab ging toen ook al niet. Wat wel werkte was een IR oog en de puc codes van Kreatel gebruiken. Ik kom alles in die box bedienen met de beoremote.

vandaag nieuwe settopboxen ontvangen van KPN en ben nu ook weer terug bij af.


Reageer