Skip to main content
Antwoord

Lukt niet om een 2e afstandsbediening te koppelen

• December 5, 2025
  • 6 reacties
  • 85 keer bekeken

ik wil graag een 2de afstandsbediening koppelen aan een tv+ box. maar zodra ik de 2de koppel, gaat de 1ste weer op blauw. En zo gaat het om en om.

Met de vorige box lukte het makkelijk en kon ik met beide afstandsbedieningen de tv  bedienen.

Beste antwoord door Lvd91

Hi ​@MarjoleineM ,

Dat klopt inderdaad, 2x hetzelfde type afstandsbediening koppelen is helaas niet mogelijk.

Wat wel kan, is een Comfort+ voor TV+ afstandsbediening aanschaffen. Die kun je naast de witte gebruiken. 🙂

6 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • December 5, 2025

Hi ​@MarjoleineM ,

Dat klopt inderdaad, 2x hetzelfde type afstandsbediening koppelen is helaas niet mogelijk.

Wat wel kan, is een Comfort+ voor TV+ afstandsbediening aanschaffen. Die kun je naast de witte gebruiken. 🙂

• December 5, 2025

ik wil graag een 2de afstandsbediening koppelen aan een tv+ box.

Dat heeft KPN volgens mij doelbewust geblokkeerd. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 6, 2025

Hi ​@MarjoleineM ,

Oke dank, dan ga ik die bestellen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 6, 2025

Hi ​@MarjoleineM ,

Kan ik de mijne ook omruilen voor de comfort tv+ afstandsbediening?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 6, 2025

Kan ik de mijne ook omruilen voor de comfort tv+ afstandsbediening?

Nee, dat kan niet. 

Er kunnen 2 fysieke afstandsbedieningen gekoppeld: 1 x de witte en 1 x de Comfort+.

En afstandsbediening omruilen kan sowieso niet. De witte wordt gratis verstrekt. De Comfort+ is alleen te koop.

Zelf gebruik ik naast de witte via HDMI CEC ook nog de 2 afstandsbedieningen van m'n televisie. 

En op m'n telefoon werkt de Google HOME afstandsbediening ook op de kpn box.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2025

Dabk voor de uitgebreide uitleg. Hier kan ik wat mee!