Skip to main content

Net overgestapt omdat de glasvezel tot voor de deur ligt.

Maar wat een schraal zender aanbod. 

Waar zijn de lokale zenders? 

Waar kan ik Nderlands voetbal kijken bij hoofdsponsor van de Eredivisie?

Gaat dat nog verbeteren?

KPN heeft aardig wat zenders.

Welke zenders mist u?

Zie ook hier voor het zenderoverzicht.

Hallo ​@Nieuw bij kpn ,

Je kunt ruim 100 TV-zenders bekijken bij KPN waarvan ongeveer 65 via het basispakket. 

Nederlands voetbal zie je op ESPN in het basispakket. Desgewenst kun je een aanvullend abonnement nemen op ESPN Compleet voor de overige ESPN zenders. 

https://www.kpn.com/entertainment/espn

Europees voetbal zie je gratis via de Ziggo Go App. 

Bij KPN zie je verder de regionale zenders uit jouw provincie en de aangrenzende provincies. 
En alleen de lokale zender uit jouw gemeente. (Helemaal achterin jouw zenderlijst.)

Bekijk het zenderoverzicht in dit overzicht : 

https://www.kpn.com/televisie/zenders

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-hd-zenders/

(overzicht hierboven is gemaakt door PeterG)

In vergelijking met Ziggo is het zenderaanbod bij KPN inderdaad mager. Waarom zijn niet alle regionale zenders te bekijken?

Ik woon in een dorp zonder lokale tv zender. Ik zou toch graag de lokale zender van de grote buurgemeente in het zenderaanbod willen zien.

De meeste zenders zijn wel via een stream te bekijken maar via dvb-c was het toch een stuk simpeler.

In vergelijking met Ziggo is het zenderaanbod bij KPN inderdaad mager. Waarom zijn niet alle regionale zenders te bekijken?

Ik woon in een dorp zonder lokale tv zender. Ik zou toch graag de lokale zender van de grote buurgemeente in het zenderaanbod willen zien.

De meeste zenders zijn wel via een stream te bekijken maar via dvb-c was het toch een stuk simpeler.

De lokale zender van een (grotere) buurgemeente wordt door KPN doorgegeven hoor. Zit in de hogere kanaalnummers (boven de 1300 volgens mij), ​@JanBar.

Helaas niet bij mij.

Helaas niet bij mij.

De regionale zenders van de buurtprovincies en gemeenten kan je altijd zien.

Zie ook boven de link voor de zenders. 

Bij ons is dat er maar 1, die van Amersfoort. Onze gemeente heeft geen eigen lokale zender.

En natuurlijk, omdat ik in de provincie Utrecht woont, de regionale zenders Utrecht, Brabant, Gelderland en nog een paar. 

Om eerlijk te zijn, wij kijken er zo goed als nooit na. 

Basispakket en pluspakket zijn zo'n 100 zenders. De lokale zender van je gemeente, alleen die, vindt je op een positieve vanaf 1000. Pluspakket is gratis bij ook minimaal één mobiel kpn abonnement. 

Kpn heeft ook niet alle regionale zenders landelijk. Die van je provincie een aangrenzende provincies.

Eredivisie voetbal is op ESPN via 14. Dat is, net als bij alle providers, het hoofdkanaal. Het hele pakket is ook af te nemen. 

Kpn is niet de duurste qua tv. Ziggo wel met heel veel niche zendertjes waar vrijwel niemand naar kijkt. Maar ze kunnen wel roepen dat ze de meeste zenders hebben. In kwantiteit klopt dat.

Waar kan ik Nderlands voetbal kijken bij hoofdsponsor van de Eredivisie?

Ergens sponsor van zijn, betekent niet dat je de distributie rechten hebt. KPN heeft geen TV zender. Niet zoals Ziggo Sport Totaal wat los staat van de provider Ziggo en ook als extra pakket te kijken is.

Het genoemde ESPN van Disney heeft uiteraard niets met KPN te maken.

Als enkel Sport en Regionale zenders als maatstaf wordt gebruikt dan klopt het wel.

Kpn heeft ook niet alle regionale zenders landelijk. Die van je provincie een aangrenzende provincies.

Waarom niet gewoon allemaal? Waarom dat moeilijke gedoe? Bij Digitenne snap ik het. Maar bij tv over internet? Waarom kan een Limburgse niet naar een Friese lokale zender kijken?

Waarom niet gewoon allemaal? Waarom dat moeilijke gedoe? Bij Digitenne snap ik het. Maar bij tv over internet? Waarom kan een Limburgse niet naar een Friese lokale zender kijken?

Heeft puur met kosten te maken.

Niet iedereen kijkt ernaar en ook wil niet iedereen ervoor betalen.

Juist. Niet alle TV streams worden centraal bewaard, er zijn ook regionale servers in gebruik, en als maar een gebruiker van Limburg een Friese lokale zender wil kijken, moet KPN de hele regionale zenders overal opslaan (opslag kosten) of van een Friese lokale server transporteren naar Limburgse servers (transport kosten).

Dat klopt toch niet ​@TDN .

Voor het rechtstreeks kijken gebruikt KPN multicast.

Daardoor zijn er veel minder transportkosten op dan bij het streamen van deze zenders zoals ik nu moet doen.

De topicstarter had het over een mager zenderaanbod bij KPN. En dat klopt naar mijn mening.

Kosten voor wie? Hooguit de providers die dit doorberekenen aan de klanten.

De regionale kanalen en lokale kanalen vallen onder de must carry regels alleen betreft sinds 2008 de eigen regionale omroep en een aangrenzende. Alleen Ziggo geeft nog alle regionale zenders door.

Omrop Fryslan en AT5 betalen zelf voor landelijke doorgifte. In de provincie Utrecht ziet men niet de Brabantse regionale zender. Daar zit de provincie Gelderland en Zuid-Holland tussen in.

Verder heeft elke regionale omroep ook een  app kortom de noodzaak voor een lineair kanaal via een mediabox is er niet.

Ten tijde van Glashart Media die tv leverde aan Lijbrandt, XMSNET en Concepts later samengevoegd onder Telfort was elke lokale kanaal te zien en alle regionale kanalen. 

De distributie van de lokale omroepen worden deels door Netchange geregeld die een  server in Hilversum hebben kortom alles kan zo redelijk eenvoudig naar de providers worden doorgegeven. 

https://netchange.nl/lokale-omroepen/

@JanBar deels klopt dat magere aanbod wel maar dan meer betreffende wat niche zenders worden genoemd TV5  Monde zal door menig kpn klant nog steeds worden gemist.

Wat TDN bedoeld heeft niets met multicast te maken maar met de aanlevering van het signaal zie het stukje hiervoor. De lokale omroep is uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van hun signaal.

Het meest vervelende van het niet landelijk beschikbaar zijn is als men van provincie of woonplaats A naar provincie of woonplaats B verhuisd maar wel graag wil blijven kijken naar de omroep van A. Dat kan niet via de ontvanger van een  provider dus moet men dit via een app of website van de lokale omroep oplossen. 

Lokaal is natuurlijk niet interlokaal.

Het gaat mij niet om buitenlandse zenders maar om de lokale en regionale zenders.

Zo heeft NLZiet alle regionale zenders in het pakket. En tegen lagere kosten dan KPN.

Rowi schrijft:

Als enkel Sport en Regionale zenders als maatstaf wordt gebruikt dan klopt het wel

Nou ​@Rowi. , ik vind het aanbod expliciete Sportzenders niet zo mager. Zijn er providers met (meer) sportzenders in basis- en pluspakket??

ESPN (basis)
Eurosport 1 (basis)
Eurosport 2 (Plus. Gratis bij mobiel abonnement, dus veel abonnees hebben dit)
W-sport (basis)

Verder nog ESPN pakket, met dus feitelijk ESPN 2, 3 en 4 erbij

En Ziggo Sport pakket met 6 zenders.

En de NOS, BBC, ARD, ZDF, VRT hebben ook regelmatig (live) sport.

NLziet heb ik er al zo'n 1½ jaar bij. Als ‘extra pakket’ zeg maar. ​@JanBar 

@Rowi. 

Mooi en erg lang verhaal.

Maar klopt helaas niet helemaal.

KPN en ook andere providers moeten wel degelijk voor doorgifte betalen, ook voor de regionale zenders.

TV 5 mis ik niet en die is zelfs heel erg duur. 

Ik (dus persoonlijk) heb daar geen geld voor over.

Misschien een idee voor KPN om daar een apart pakket voor te maken.

En op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box), als je een Google account erop hebt, kan je de app's downloaden en erop zetten. 

Ik weet niet of dat met regionale omroepen kan, maar ik denk dat er wel forum leden zijn die daar antwoord op kunnen geven. 

En sportzenders zijn er ruim voldoende.

En kosten die KPN en ook de andere providers maken, worden doorberekend aan de klanten. 

Rowi schrijft:

Als enkel Sport en Regionale zenders als maatstaf wordt gebruikt dan klopt het wel

Nou ​@Rowi. , ik vind het aanbod expliciete Sportzenders niet zo mager. Zijn er providers met (meer) sportzenders in basis- en pluspakket??

De vraag is dan ook bij wie was de topicstarter eerder klant en met welk TV abonnement met TV Max krijg je bij Ziggo standaard de 6 Ziggo Sport Totaal kanalen en zoals terecht opgemerkt door Janbar is het aanbod lokale kanalen bij KPN nihil tegenwoordig ook hier geen lokale TV omroep van de buurgemeente zelfs geen radio hoewel dat zou vanaf medio Januari weer moeten werken.

Die betaalde sportkanalen heb je bij nagenoeg elke grotere provider wel dat is eigenlijk geen maatstaf. 

Echt heel schraal is het totaal aanbod niet. Maar wel minder dan wat iemand mogelijk gewend is of was.

@joop2011 alles wat ik in die reactie schreef klopt wel degelijk.

Via de TV+ box lees GoogleTV is waarschijnlijk niet elke app van de regionale omroepen beschikbaar.

@Rowi. we kunnen nog wel een tijdje door discussiëren, maar dat is compleet zinloos.

Als jij dat vind, dan vind ik het prima. (zolang ik zelf maar weet hoe het is😉)

Ik ga er daarom ook niet verder meer op in.

Alvast een heel erg fijn weekend. 

Voor de volledigheid de KPN TV+ decoder is nog steeds Android TV

Helemaal met je eens.😉

Er zijn helemaal geen apps van regionale zenders voor Android-TV,  Google-TV,  Tizen,  WebOS of welk ander platform dan ook.

Wel voor mobiel en tablet. En de websites natuurlijk met de live streams. 

Een van de eerdere vragen over dit onderwerp :

https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-onderwijs-cultuur-en-wetenschap
Zoekterm : RPO  of  Regionale Publieke Omroep

Wie kan daar wat vinden over de verspreiding, regels en de kosten.

Mooi al die zenderoverzichten. Maar daar gaat het niet om. Het aanbod van lokale en regionale zenders is bij KPN gewoon slecht in vergelijking met Ziggo.

Er zijn helemaal geen apps van regionale zenders voor Android-TV,  Google-TV,  Tizen,  WebOS of welk ander platform dan ook.

Wel voor mobiel en tablet. En de websites natuurlijk met de live streams. 

Omroep Brabant heeft voor Android TV de app 'Brabant+'

Via deze app kan je live radio en tv kijken. Zeker leuk tijdens de carnavalsperiode.

En als je een beetje kennis hebt met stream adressen dan kan je die allemaal in een app zetten (beschikbaar voor Android TV) en dan zie je alle regionale en lokale zenders.

De verschillen tussen Google TV en Android TV zitten in Google Launcher (betere homescreen, kinder profiel, Live TV). Aangezien dat op KPN TV+Box de KPN launcher gebruikt wordt, is geen enkele voordelen voor gebruiker te zien

Zo ziet er Google TV bij me uit, geen ads en betere homescreen

Google TV met Projectivy Launcher

Reageer