Skip to main content
Vraag

Match of the Day op BBC 1 kan niet meer seriematig opgenomen worden

• 18 februari 2025
  • 13 reacties
  • 221 keer bekeken

Beste Klantenservice medewerker(s) van KPN,

Match of the day op BBC 1 op zaterdag en zondagavond heb ik al jaren als serie opname staan. Sinds vorige week is dit niet meer mogelijk. Ik heb de BBC bekeken en die sturen het serie signaal wel mee. Mijn buurman heeft Ziggo en heeft wel serie opname voor dit programma. Ik ben benieuwd naar de uitleg van KPN en wanneer dit opnieuw bij KPN ingesteld / hersteld wordt. 

M.vr.gr. Jerson bakker

13 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1180 reacties
  • 18 februari 2025
jerson schreef:

Beste Klantenservice medewerker(s) van KPN,

Match of the day op BBC 1 op zaterdag en zondagavond heb ik al jaren als serie opname staan. Sinds vorige week is dit niet meer mogelijk. Ik heb de BBC bekeken en die sturen het serie signaal wel mee. Mijn buurman heeft Ziggo en heeft wel serie opname voor dit programma. Ik ben benieuwd naar de uitleg van KPN en wanneer dit opnieuw bij KPN ingesteld / hersteld wordt. 

M.vr.gr. Jerson bakker

Klopt, ​@jerson. Geldt voor meer programma's op de BBC. Newsnight is ook niet meer als serieopname in te stellen. Dit heeft te maken met de nieuwe leverancier van de gidsinfo. KPN moet dit bedrijf even aansporen om dit weer te herstellen.

Overigens, anderhalf a twee jaar geleden heb ik al eens verzocht om bij films en series wat meer info bij te voegen met betrekking tot jaar van release, land van herkomst en dergelijke. Het zou meegenomen worden in de feature requests. 

Nu is er een nieuwe leverancier: maar geen aanvullende info, niks, nada.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 19 februari 2025

Hoi ​@jerson, op dit moment kan Match of the Day inderdaad niet als serieopname ingepland worden. Er wordt gewerkt aan een oplossing hiervoor, wanneer dat gelukt is is nog niet bekend. Tot die tijd kan je de afleveringen handmatig los inplannen als opname.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 februari 2025

Beste Jasper van KPN,

Ook jij zult de reactie gelezen hebben van DIW7022 op mijn mail. Ik kom ook uit het bedrijfsleven en als iets niet werkt zoals het geacht wordt te doen dan werd daar een actiepunt van gemaakt, toegekend aan een persoon of groep, een einddatum voor vastgesteld en een rapporteerdatum aan betrokken partijen.

Ik begrijp uit jouw woorden in de mail aan mij dat het iets is tussen nu en 2035? Dan ben ik waarschijnlijk al dood en hoeft het niet meer. Misschien dat er een meer concreet antwoord mogelijk is?

Ik hoor het graag,

Met vriendelijke groet,

Jerson Bakker

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 20 februari 2025

Meer informatie heb ik er niet over ​@jerson, het community is niet de partij die dit oplost. Een achterliggende partij doet dat en zij hebben er een actiepunt voor. Als daar een verandering in is geven ze ons een seintje. Het zal niet tot 2035 duren, dat zal ruim voor die tijd opgelost zijn. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 3 maart 2025

Ik ben in ieder geval niet de enige, die deze hinder ondervindt. Kom net terug uit het buitenland en bewust geen uitslagen gekeken maar tevergeefs!

ik hou het hier in de gaten, dank je Jerson voor het aanzwengelen van dit gepruts. 

Jasper van KPN
Moderator

Op dit moment kan niemand het als serie inplannen inderdaad. Er wordt zoals gezegd aan gewerkt om dat weer mogelijk te maken.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1180 reacties
  • 4 maart 2025

Hopelijk geldt dit ook voor Newsnight (BBC 2) want dat valt sinds de overgang naar de nieuwe gidsleverancier ook niet meer als serieopname in te plannen. ​@Jasper van KPN .

Jasper van KPN
Moderator

Het geldt voor meerdere programma's inderdaad, er wordt voor allemaal aan gewerkt.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Beste ​@jerson, goed nieuws! Match of the Day kan vanaf de volgende afleveringen weer als serieopname ingesteld worden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 maart 2025

Beste Marcia, dat is mooi om te horen. Ik ga het meteen instellen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Bakker

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1180 reacties
  • 19 maart 2025

Hallo ​@Marcia van KPN,

Bij Newsnight loopt de mogelijkheid om de serieopname in te stellen nog niet goed...in eerste was het voor deze week mogelijk om de serieopname in te stellen, maar even later moest het toch weer handmatig (dwz. per aflevering).

Vanaf volgende week kan wel weer de serieopname ingepland worden, maar dan programmeert-ie slechts drie afleveringen...terwijl het de bedoeling is dat de hele serie opgenomen wordt en je er geen omkijken meer naar hebt....

Zie tweede plaatje van rechts op de onderste rij.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

​@Ratonesque in de gids waren nog maar drie afleveringen beschikbaar. Er zouden dus nu vier afleveringen moeten staan!

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1180 reacties
  • 20 maart 2025

Ja! Klopt...er wordt nu dus gewoon elke dag een aflevering toegevoegd...duidelijk! Bedankt voor de uitleg, ​@Marcia van KPN.

Reageer