Skip to main content
Vraag

Meerdere problemen met geluid en laden van Netflix en reguliere tv-zenders via de KPN TV+ Box

• December 26, 2025
  • 20 reacties
  • 213 keer bekeken

Goede dag Sinds kort overgestapt naar TV+ maar wat een waardeloos apparaat is dat, 9 van de tien keer geen geluid bij tv of netflix etc, netflix start vaak niet op buffert tot 87% en blijft dan hangen.  Youtube doet vaak niks, Soms wel geluid maar dan weer geen beeld. Bij kanaal switch via de gids vaak ook geen beeld . Geluid instellingen op automaat helpt niks pasthrough  helpt ook niet . Al een paar keer reset gedaan maar dat helpt ook niks, hdmi kabel al vervangen voor een high speed 4 k en een 8k maar helpt ook niks. Alles is bekabeld aangesloten op Fritzbox Glasvezel, Tv Samsung Qled 4k Gloednieuw Tv box aangesloten op een Denon Atmos avr net zo als het zat met de arris die had nergens problemen mee. Iemand een oplossing? Of de grote hamer erop en bellen dat ie stuk is.

20 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 26, 2025

Welkom ​@Gorbatjov!

KPN zal eerst vragen de originele meegeleverde HDMI kabel te gebruiken, reset van de box.

Mocht je daarna echt nog problemen houden kan je KPN bellen, ik gok dat ze hem dan wel omruilen.

Kijk eerst nog even of hij wel helemaal up-to-date is.

Heb je hem direct op de Fritz!box aangesloten of met een switch ertussen ?

Heb je de zelfde problemen als je hem via WiFi hebt aangesloten ?   

• Auteur
  • Slimmerik
  • December 26, 2025

Ja dat reset verhaaltje ken ik ondertussen wel van kpn.

Reset al meerdere keren gedaan meegeleverde kabel ook al geprobeerd ook geen verbetering.

Hij zit rechtstreeks  op de fritzbox met een cat6, de Fritzbox 5590 1Gig zit rechtstreeks op de galsvezel dus zonder kpn ont.

Cec instellingen ook al nagelopen staat ook allemaal zoals het moet .

Het probleem zit hem niet in de verbinding met internet maar in de software van dat waardeloze android apparaat

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 26, 2025

Hallo ​@Gorbatjov ,

Als je een geschikte TV hebt, dan zou je TV kunnen kijken via de KPN TV+-app.

En voor Netflix, You Tube etc. de apps van jouw Smart-TV gebruiken.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 26, 2025

Er staan meer meldingen over problemen van Netflix, Disney+, PrimeVideo of Viaplay in combinatie met TV+Box van KPN. Waarschijnlijk te weinig geheugen of driver probleem. Ik gebruik deze Apps nooit op TV+Box, heb zelfs verwijderd of deactiveert en gebruik ze in mijn Google TV. Nooit problemen.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Gorbatjov . Welkom hier.

Dank je wel voor je uitgebreide toelichting. Dat klinkt behoorlijk frustrerend, zeker als het met de vorige TV box probleemloos werkte. We denken graag met je mee om te achterhalen waar dit precies misgaat.

Omdat je aangeeft dat alles is aangesloten via een Fritz!Box,  ben ik benieuwd hoe die precies is ingesteld. Zou je het volgende willen toelichten:

Begrijp ik goed dat het alleen de streamingdiensten zijn, die problemen geven? ‘Gewoon’ tv kijken werkt goed? 

• Gebruik je in de Fritz!Box een aparte glasvezelmodule of mediaconverter om het glasvezelsignaal om te zetten

• Is de Fritz!Box rechtstreeks op de glasvezel aangesloten of zit er nog een extern kastje tussen

• Heeft de Fritz!Box een wizard of profiel gebruikt om specifiek de KPN-instellingen over te nemen, en zo ja welke

Daarnaast willen wil ik graag uitsluiten of het probleem mogelijk in de audioketen zit. Kun je aangeven of het geluid rechtstreeks op de tv, dus zonder de Denon receiver ertussen, wel stabiel werkt met de TV+ box?

• Auteur
  • Slimmerik
  • December 30, 2025

Fritz box zit rechtstreeks op glasvezel zonder kpn ont.Aangemeld bij kpn met nr wizard doorlopen voor kpn instellingen en alles werkt naar behoren behalve kpn+ tv. Rechtstreeks op tv geeft het zelfde probleem. Ik heb 2 tv boxen van kpn deze gewisseld maar deze heeft weer ander probleem met raar beeld bij instellen en gids, geluid geeft deze wel door.

• Auteur
  • Slimmerik
  • December 30, 2025

Vergeten te vermelden dat zowel tv als streaming problemen ,na diverse keren uit en aan heb ik soms wel geluid

Forum|alt.badge.img+3

Mijn ervaring is ook dat het kastje alleen geschikt is om (live) tv te kijken.

Netflix, pluspakket, terugkijken, opnames kijken geeft alleen maar (meer) problemen.

Ongeschikt ✅

• December 30, 2025

Er staan meer meldingen over problemen van Netflix, Disney+, PrimeVideo of Viaplay in combinatie met TV+Box van KPN. Waarschijnlijk te weinig geheugen of driver probleem. Ik gebruik deze Apps nooit op TV+Box, heb zelfs verwijderd of deactiveert en gebruik ze in mijn Google TV. Nooit problemen.

Als zelfs iemand als ​@TDN , toch een zeer ervaren KPN klant, de apps op de TV+ box niet gebruikt dan blijf ik voorlopig nog even bij de VIP5202 en gebruik ik graag nog steeds de prima werkende streaming apps van onze Samsung TV uit 2017 (!!)

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

Als zelfs iemand als ​@TDN , toch een zeer ervaren KPN klant, de apps op de TV+ box niet gebruikt 

Met b.v. Netflix had ik problemen met bepaalde video's, het blijft bij een rood rondje 0% draaien. Als ik de TV+box herstart om geheugen op te schonen, dan is de video te bekijken. Daarom vermoed ik geheugen tekort bij de TV+box. Uit deze reden gebruik ik ze in mijn TVs, ze hebben nooit een probleem met afspelen en hebben ook automatisch de juiste beeld-framerate en geluiden zonder de onhandige  handmatige omstelling bij TV+box.

Overigens, de KPN+launcher heeft een ongewoon hoge cache-verbruik, rond 20MB terwijl andere Apps ongeveer 1MB hebben. Het is ook niet mogelijk caches van alle Apps in een slag leeg te maken. Als je dat wil doen bij Instelling → Opslag, crasht de UI. De KPN+launcher blijft in geheugen, als je een andere app wil starten.

• Auteur
  • Slimmerik
  • January 2, 2026

Dat is grappig heb nu helemaal niks meer geen beeld en geen geluid ,wel een gids ,en staat vaak vast ,echt goed spul voor dat veel te veel geld ,chapo kpn

Forum|alt.badge.img+3

Reboot, reboot of reboot, dat zijn de keuzes  (aan/uit knop op de afstandsbediening 6 seconden ofzo ingedrukt houden en dan opnieuw opstarten kiezen.

En bereid je vast voor, die functie zal je veel vaker gaan gebruiken.

Erwin van KPN
Moderator

@Gorbatjov . Van de regen in de drup dus? Dat is wel heel erg naar.

Ik denk dat je het beste een terugbel afspraak kunt inplannen en dit stap voor stap met een collega doorlopen.  Ze zullen je waarschijnlijk wel vragen om het ook via een experiabox te proberen. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • January 6, 2026

Dank voor de reactie, maar via Experia zal niet gaan omdat mijn Fritzbox aangemeld is als ont ,dan zal het oude niet meer werken

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 6, 2026

Dank voor de reactie, maar via Experia zal niet gaan omdat mijn Fritzbox aangemeld is als ont ,dan zal het oude niet meer werken

Ja, dat is het nadeel van een eigen ONT, KPN stopt daar gelijk met helpen totdat het KPN ONT terug geplaatst is.

• Auteur
  • Slimmerik
  • January 6, 2026

Dat vind ik gek ,het zit in diw7022 en niet in de internet verbinding, probleem heb ik gelukkig niet alleen aan klachten te zien op div fora

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 6, 2026

Je kan het altijd even proberen ​@Gorbatjov, maar de kans is erg groot dat dit gezegd gaat worden.

Dan zal je eerst echt terug moeten, voordat ze verder kunnen kijken.

KPN wil vermoedelijk eerst alle eventuele andere issues uitsluiten, zoals verbindingen, enz.

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 13, 2026

Na een paar weken het aangekeken te hebben blijft het geluids probleem.

Beeld is prima maar moet vaak de DIW7022 aan en uit zetten (soms een keer of zes)voordat  het geluidsignaal word doorgegeven, instelling maakt geen verschil op auto of pasthroug .Het lijkt wel of er een probleem zit in ARC/eARC .DIW is aangesloten op een denon atmos avr, met de arris had ik nooit problemen op de zelfde aansluiting.Heb ook de HDMI kabels vernieuwd deze kunnen 8k aan dus daar verwacht ik ook geen probleem mee, zou fijn zijn als hier een software oplossing voor komt. Verder werkt het redelijk wel wat traag voor moderne begrippen maar het werk op geluid na.

Erwin van KPN
Moderator

@Gorbatjov : Even terug gelezen en dit is wel een lastige zo.    We willen immers uitgesloten hebben dat jouw eigen setup invloed op dit hele verhaal heeft en dat kunnen we nu niet echt met zekerheid vaststellen.   Het enige wat hierbij zou kunnen helpen is als we vergelijkbare situaties bij andere klanten tegenkomen. Om eerlijk te zijn, heb ik die zo niet voor het grijpen.  Mocht jij ergens identieke issues op ons forum hebben gezien, deel die topics dan even hier. (voor de duidelijkheid →  de setup moet dan nagenoeg identiek zijn als die van jou..  fritzbox en denon atmos etc. )

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 17, 2026

Dank voor reactie ,begrijp alleen niet wat de Fritzbox hier mee te maken heeft,waarom deed de arris het wel en de diw niet, ga nog eens proberen met cec uit dan maar niet met 1 knop alles aan en uit.