Skip to main content

Helaas ervaar ook ik meerdere problemen met mijn KPN tv+ kastje. Ik heb ook al andere topics aangemaakt en gereageerd onder andere topics, maar helaas daar geen reacties meer ontvangen.

Dit zijn de problemen:

  • Opeens zappen naar andere zender tijdens live tv. Lijkt willekeurig te gebeuren, maar opeens zapt de ontvanger naar een andere zender.
  • Stilstaand beeld tijdens live tv. Ook willekeur, maar ineens blijft het beeld stilstaan. Bij zappen op en neer loopt het beeld weer door.
  • Beeld en geluid lopen niet synchroon. Na een tijdje kijken op live tv gaat het beeld en geluid aardig uit elkaar lopen. Dit is op Unicast modus, Multicast modus gaf eerder al problemen met het synchroon lopen beeld en geluid.
  • Ontvanger start soms opnieuw op met live tv kijken. KPN logo komt dan in beeld en ontvanger start vervolgens opnieuw op.
  • Regelmatig foutcode in beeld bij het sneller zappen van zenders, er lijkt zich dan een fout voor te doen.
  • Bij begin gemist modus ook regelmatig foutcode waarna de box overschakelt naar live tv.

Ik heb al geprobeerd te bellen naar KPN maar ik krijg iedere keer de verwijzing naar de online tool. Deze heb ik ook al 3x doorlopen, maar de problemen blijven. Ook heb ik de box al een aantal keer een factory reset gegeven, maar ook dat helpt niet. De TV ontvanger zit bekabeld aangesloten aan de Experia 12 box.

Ik merk dat ik er aardig klaar mee ben. Ik betaal maandelijks voor een bepaalde service maar zulke slechte dienstverlening heb ik nog niet eerder meegemaakt van KPN. Hopelijk kan er snel een passende oplossing worden geboden voor de klanten. Want zoals ik lees ben ik niet de enige die hier last van heeft.

Hi @Birdman1! Niet de bedoeling dat je zoveel problemen ervaart dus ik kijk met je mee. 

Hoe is je tv-ontvanger aangesloten op je TV? Rechtstreeks met een HDMI kabel of zit er nog andere apparatuur tussen? 
Daarnaast en ik ook benieuwd of je gebruikmaakt van een soundbar en welke foutcodes je in beeld krijgt bij sneller zappen en begin gemist.

Ook ben ik benieuwd naar hoe de geluidsinstellingen op de TV+ Box staan. Heb je hier al verschillende opties geprobeerd? Zo ja, maakten die helemaal geen verschil? 
Je kunt in onze kennisbank de geavanceerde geluidsinstellingen van de TV+ Box en de geluidsinstellingen op de TV+ Box vinden. 


Hi @Birdman1! Niet de bedoeling dat je zoveel problemen ervaart dus ik kijk met je mee. 

Hoe is je tv-ontvanger aangesloten op je TV? Rechtstreeks met een HDMI kabel of zit er nog andere apparatuur tussen? 
Daarnaast en ik ook benieuwd of je gebruikmaakt van een soundbar en welke foutcodes je in beeld krijgt bij sneller zappen en begin gemist.

Ook ben ik benieuwd naar hoe de geluidsinstellingen op de TV+ Box staan. Heb je hier al verschillende opties geprobeerd? Zo ja, maakten die helemaal geen verschil? 
Je kunt in onze kennisbank de geavanceerde geluidsinstellingen van de TV+ Box en de geluidsinstellingen op de TV+ Box vinden. 

Bedankt voor het meekijken Sanne. Hier een antwoord op je vragen.

  • Hoe is je tv-ontvanger aangesloten op je TV? Rechtstreeks met een HDMI kabel of zit er nog andere apparatuur tussen?
    Inderdaad rechtstreeks met een HDMI kabel van het kastje naar de tv. De ontvanger is tevens ook met een directe kabel aangesloten op de Experia 12
  • Daarnaast en ik ook benieuwd of je gebruikmaakt van een soundbar
    Ik maak inderdaad gebruik van een soundbar en heb al verschillende geluid-opties geprobeerd, zoals pass-through en stereo. Ook icm beeldinstellingen van multicast en unicast merk ik dat het geluid niet altijd synchroon loopt en zelf heb ik het idee dat bij beeldopties unicast het geluid alleen maar meer uit de pas gaat lopen.
    Bij multicast heb ik het bij alle geluidsinstellingen, alleen lijkt het bij specifieke zenders zo te zijn. Commerciële zenders sowieso (RTL, SBS, ESPN, etc.) 
    Gek wel, want bij mijn vorige abonnementen bij KPN, met de oude(re) TV ontvangers had ik hier nooit last van icm een soundbar.
  • welke foutcodes je in beeld krijgt bij sneller zappen en begin gemist.
    Bij sneller zappen komt er onderin een rode balk in beeld met een foutmelding. In alle eerlijkheid heb ik daar de afgelopen dagen geen last meer van gehad. Bij begin gemist komt er redelijk vaak, nu nog steeds, een melding in het midden van het scherm dat er een serverfout heeft plaatsgevonden. Ik merk overigens dat ik ook niet meer terug kan spoelen bij live tv. Dat lukt voor 8 seconden, maar verder dan dat gaat niet.
    Nog een aanvulling vanuit mijn kant: Gisteren heb ik een programma aangezet vanuit ‘begin gemist’. Ik kreeg geen serverfout, maar er leek constant een kleine hapering in het beeld te zitten. Alsof het beeld niet vloeiend doorliep. Dus kon het programma wel helemaal bekijken (zender NPO), maar niet vloeiend qua beeld.

En ik heb alle artikelen uit de kennisbank al doorgelopen en heb aardig wat geprobeerd alleen er zit voor mij echt geen verbetering in. Ook de TV oplosser al regelmatig doorgelopen, zonder resultaat.


Dank voor het toelichten @Birdman1! Super dat je de kennisbank al door hebt genomen. 

De HDMI kabel die tussen het kastje en de TV zit is de kabel die je bij de ontvanger hebt gekregen? Het moet namelijk een ultra high speed HDMI kabel zijn. 
Als dat in orde is, zou je dan eens willen testen hoe het geluid gaat als het via de TV zelf loopt en niet via de soundbar? Dit is tijdelijk en puur omdat ik benieuwd ben of het beeld en geluid dan niet synchroon lopen. 

Het spontaan opstarten en zappen lijkt eerder een verbindingsding. Je hebt de ontvanger rechtstreeks bekabeld aangesloten en je hebt ook al een andere internetkabel getest neem ik aan? Gezien je alle stappen al doorlopen hebt. 
Je hebt 1 Gbit/s in je abonnement zitten dus het lijkt me ook erg sterk dat de snelheid van je internet het probleem is. 

 


Dank voor het toelichten @Birdman1! Super dat je de kennisbank al door hebt genomen. 

De HDMI kabel die tussen het kastje en de TV zit is de kabel die je bij de ontvanger hebt gekregen? Het moet namelijk een ultra high speed HDMI kabel zijn. 
Als dat in orde is, zou je dan eens willen testen hoe het geluid gaat als het via de TV zelf loopt en niet via de soundbar? Dit is tijdelijk en puur omdat ik benieuwd ben of het beeld en geluid dan niet synchroon lopen. 

Het spontaan opstarten en zappen lijkt eerder een verbindingsding. Je hebt de ontvanger rechtstreeks bekabeld aangesloten en je hebt ook al een andere internetkabel getest neem ik aan? Gezien je alle stappen al doorlopen hebt. 
Je hebt 1 Gbit/s in je abonnement zitten dus het lijkt me ook erg sterk dat de snelheid van je internet het probleem is. 

 

De HDMI kabel is inderdaad de kabel die ik bij het kastje erbij kreeg, dus ga ervan uit dat dit een goede HDMI kabel is?

Testen met geluid via de TV loopt ook nog heel lichtjes uit de pas, maar met soundbar is het wel wat erger.


Dat moet inderdaad de goede kabel zijn. 

Misschien zit het hem dan hierin. Is de soundbar op dezelfde soort HDMI poort aangesloten als de TV+ ontvanger? 
Bijvoorbeeld: 


Als je deze TV als voorbeeld neemt moeten de soundbar en de TV+ ontvanger dus op dezelfde soort poorten aangesloten zijn (4K 120 Hz in dit geval). Is dat bij jou ook zo aangesloten?

Mocht dat goed zitten, heb je dan via de geluidsinstellingen ook al eens een vertraging op het geluid ingesteld? Helpt dat?


Dat moet inderdaad de goede kabel zijn. 

Misschien zit het hem dan hierin. Is de soundbar op dezelfde soort HDMI poort aangesloten als de TV+ ontvanger? 
Bijvoorbeeld: 


Als je deze TV als voorbeeld neemt moeten de soundbar en de TV+ ontvanger dus op dezelfde soort poorten aangesloten zijn (4K 120 Hz in dit geval). Is dat bij jou ook zo aangesloten?

Mocht dat goed zitten, heb je dan via de geluidsinstellingen ook al eens een vertraging op het geluid ingesteld? Helpt dat?

De soundbar zit op dezelfde HDMI soort als die van de tv ontvanger. Dat is altijd zo geweest, ook bij het oude tv kastje (de voorganger van tv+) en daar gaf het geluid met de soundbar geen enkel probleem. Ook via de instellingen heb ik al gespeeld met vertraging, maar het lijkt juist alleen maar erger te worden hoe ‘hoger’ ik die instelling zet. Helpt dus voor mij ook niet.

Ook heb ik de instellingen al een tijdje op Passthrough staan, maar ook dat geeft niet het gewenste effect.


Dan zit dat ook goed. Dank voor het controleren! 

We hebben net een nieuwe update uitgebracht voor de TV+ Box die de geluidsproblemen aanpakt. De TV+ Box update naar 0.26.24. Heb je die ook al binnen? 


@Birdman1  met welke knop spoel jij vooruit? Met de ronde knop? Je moet met de pijltjes vooruit knop spoelen. Die fout maakte ik.

de komende update moet iets doen aan de lipsync problemen. Vermoedelijk krijg je die volgende week.

 Heb je al eens geprobeerd om voor wifi te kijken? Het kan maar zo zijn dat je kabel niet in orde is.


Dan zit dat ook goed. Dank voor het controleren! 

We hebben net een nieuwe update uitgebracht voor de TV+ Box die de geluidsproblemen aanpakt. De TV+ Box update naar 0.26.24. Heb je die ook al binnen? 

Ik heb de nieuwe update nog niet binnen, maar die wacht ik wel even af. Mochten de problemen opgelost zijn, dan zal ik het ook vermelden. Anders hoop ik dat we nog even verder kunnen kijken.

@Birdman1  met welke knop spoel jij vooruit? Met de ronde knop? Je moet met de pijltjes vooruit knop spoelen. Die fout maakte ik.

de komende update moet iets doen aan de lipsync problemen. Vermoedelijk krijg je die volgende week.

 Heb je al eens geprobeerd om voor wifi te kijken? Het kan maar zo zijn dat je kabel niet in orde is.

Ik spoel altijd met de pijltjestoetsen vooruit of achteruit. Thanks in ieder geval voor het meedenken. Ik wacht de nieuwe update af en dan kan ik eventueel kijken naar wifi of kabel.