Skip to main content

Sinds we een paar weken de kpn tv+ hebben alleen maar problemen.

Kastje heeft alle updates en is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem

Eerst sprong gepauzeerde tv telkens terug naar live. Op advies van kpn hier op het forum terug naar fabrieksinstellingen.

Sindsdien alleen maar meer gezeik. Geluid loopt regelmatig niet synchroon. Apps als Netflix die enkel geluid afspelen en geen beeld. Apparaat dat uit zichzelf opnieuw opstart. Geluid dat regelmatig hapert waardoor apparaat opnieuw opgestart moet worden en je je gepauzeerde programma kwijt bent. 

Ook storend beeld met witte vlekken in beeld, dat enkel stopt na opnieuw opstarten. 

Wat een rotzooi. Dit kun je toch niet aan betalende klanten geven KPN. Wat een drama.

Welkom in de wondere wereld van Android.


Ha @Paul360, ik zie je vorige topic inderdaad. Jammer dat het door het terugzetten naar fabrieksinstellingen niet beter is geworden 😞. Je hebt de TV+ Box nog steeds bekabeld aangesloten? Dat ‘ie zichzelf opnieuw opstart zou niet moeten. Zou je nog eens een fabrieksreset kunnen doen? En kan je ook je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? 


Ik ben wel een beetje klaar met dit gepruts. Ik ben al vele jaren klant en betaal een behoorlijk bedrag per maand voor jullie diensten. Ik verwacht dan ook degelijke functionaliteit en geen gezeur met elke keer zaken terug zetten naar fabrieksinstellingen en alles weer opnieuw installeren. Het zou jullie sieren als jullie compensatie zouden bieden voor deze niet functionerende producten.  Als ik dit forum lees dan ben ik ook echt niet de enige met problemen. 

Ik heb alles bekabeld aangesloten en mag dan toch verwachten dat dit goed functioneert of zie ik dat verkeerd? @Marcia_ 

 

Stuur maar een installateur om te controleren of alles goed zit aangesloten. Wat een gezeik, zonde van mijn tijd dit. 


Het klopt dat je nog steeds problemen met het geluid kunt ervaren. In dit topic lees je er meer tips over. Ook Netflix kan nog voor problemen zorgen. We werken er hard aan om dat op te lossen. 

Indelingen selecteren

Heb je audio apparatuur aangesloten zoals een soundbar of versterker? Dan zorgt deze voor het geluid. Meestal gaat deze doorgifte automatisch goed. Maar soms kan het zijn dat het geluid via je eigen apparatuur niet goed (genoeg) is. Te zacht, te hard, ruis erdoor, etc. In dat geval kun je hier opties aanpassen.

Een van de opties is automatisch. Met deze optie kijkt de TV+ Box wat jouw apparatuur ondersteunt en gebruikt die instellingen. Dit is voor de meeste apparatuur geschikt.

De standaardoptie is Stereo. Deze zet Dolby audio om in stereo PCM.

De laatste mogelijkheid is Passthrough. Deze zet de geluidsindeling één op één door naar je geluidsapparatuur zonder wijzigingen. Gebruik dit als je echt problemen ervaart met het geluid op je eigen apparatuur.

Voor wat betreft het uitvallen, dat zou niet het geval mogen zijn. Vandaar ook het advies toch nog eens te resetten. Een monteur kan je aanvragen, dit kost wel 70 euro. Ik kan me voorstellen dat dit heel vervelend is, maar ik kan er weinig anders van maken op dit moment helaas. 


@Marcia_ op de website hebben jullie het over de ultieme entertainment ervaring. Getuige dit forum is dit een pure leugen. Misschien een idee om dit aan te passen en jullie klanten een realistisch beeld te geven van jullie services. 

En dan bied je aan om een monteur in te schakelen en daarvoor €70,- te betalen. Stel dat ik dat doe en de problemen blijven bestaan, of worden zelfs erger net zoals de vorige keer dat ik op jullie aanraden terug ging naar fabrieksinstellingen. Wat is dan de volgende stap? Betalen jullie mij die € 70,- terug? Bieden jullie dan compensatie voor het uitblijven van de goed werkende producten waar ik maandelijks veel geld voor betaal? Hoe gaan jullie dit eens goed oplossen? Wat is jullie standpunt hierin? @Kpn schaam je. 


@Paul360 

Ik ben net zoals jij klant bij KPN

Op een forum helpen klanten en moderators.

Ik heb de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) vanaf eind april 2023.

En ik moet zeggen dat het echt geen rotzooi is.

En na de vele updates werkt hij zelfs goed en stabiel.

Wel nog wat wensen.

 

Als het probleem bij KPN ligt, hoef je bij KPN ook niet voor service kosten te betalen.

 

  1. Welke KPN Experibox of Box12 heb je?
  2. Je zegt bekabeld aangesloten, zit daar echt helemaal niets anders tussen? 
  3. En hoe gaat het geluid? via de tv of soundbar? 
  4. Gebruik je ok de toslink (audio fiber) voor geluid? 

 


@joop2011 dank voor je reactie.

Als er allemaal voorwaarden aan zitten hoe het aangesloten moet zijn om goed te werken dan zou dit toch vooraf kenbaar gemaakt moeten worden? Daarnaast zou dit plug and play moeten zijn en heb ik het volgens de instructies aangesloten. Als het dan niet goed functioneerd dan is dit toch raar? Dan ligt het toch nooit aan de klant of wel?

 

Ik heb de box 12 en die zit via een switch aangesloten. Dit is ook geen optie om anders te doen behalve via wifi. Niks aan te veranderen dus. Er zit ook een soundbar op de tv aangesloten. Maar dit zou toch geen probleem moeten zijn? Als dit niet goed zou werken dan zou kpn dit toch vooraf dienen te vermelden? Het gebruik van een soundbar is toch heel veel voorkomend tegenwoordig? Deze zit aangesloten via een hdmi kabel. 


@Paul360 

 

Switch, heeft deze wel IGMP snooping?

Dat is zo wie zo belangrijk (ook bij de “oudere” KPN tv decoders).

 

Zie hier voor alle informatie over de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

Plug & Play, grotendeels wel, maar zelf even finetunen raad ik zeker aan.

Heb ik zelf ook gedaan destijds (eerste keer). 

En toen HDR automatisch erop kwam, heb ik hem meteen van SDR op HDR automatisch gezet.

Dus belangrijkste setting bij mij:

Multicast aan

Vinkje “beste beeldinstellingen” aan.

HDR op HDR automatisch

En daar “beste beeldkwaliteit” aan.

Beelformaat: automatisch

Geluid op automatisch. 


Die switch is eerder via kpn aangeschaft dus zou goed moeten zijn lijkt me.

Die instellingen die je noemt heb ik allemaal zo staan omdat ik dat elders op het forum al had gelezen. 


@Paul360 dat lijkt zo prima. Toch ben ik inderdaad ook benieuwd welke switch je gebruikt én hoe het gaat als je die switch er toch, bij wijze van test, eens een paar dagen tussenuit haalt. Daarnaast de vraag of je wel de HDMI-kabel gebruikt, die bij de TV+ ontvanger zat.


De switch er tussenuit is geen optie. Die zit er niet voor niks en daar zit apparaat op dat niet uit kan. Het betreft een Netgear GS105E. En ja de hdmi die erbij zat wordt gebruikt 


Het verspringen van zender en synchroniseren is dus bekend, maar de rest moet gewoon werken. Advies is toch om nog eens te resetten. 

 

Hoe is de soundbar aangesloten? Rechtstreeks vanaf de TV+ Box of via de televisie? We adviseren het via de televisie te doen. En heb je toevallig een tweede ontvanger? Hoe ervaar je het tv kijken daarop?


Soundbar zit aan de tv. Andere kastje wordt enkel youtube op gekeken en maar heel af en toe. Dus kan ik eigenlijk niks over zeggen. 


Zou je ze eens een weekje om willen ruilen? Ik ben erg benieuwd of de problemen dan blijven op de ‘nieuwe’ ontvanger.