Skip to main content
Beantwoord

Meerdere problemen met TV+ Boxen: vastlopers, traagheid, spoelen, beeldkwaliteit

• 5 August 2024
  • 27 reacties
  • 403 keer bekeken

Toon eerste bericht

27 reacties

Haringkop
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 22 reacties
  • 26 januari 2025
Erwin van KPN schreef:

Hoi @Haringkop Ik kan de vinger er zo niet opleggen maar de tv+ ontvangers zijn niet 1op1 hetzelfde als je oude tuners. 

Toch lees ik dat je ze bekabeld hebt aangesloten rechtstreeks op het modem?    Het mooiste zou zijn als je (tijdelijk) kunt testen met alléén de experiabox +  de tv+ boxjes.(bekabeld).

Als het dan nog steeds issues geeft, moeten we dat verder analyseren.  

Hi Erwin,

Ik ben een poosje stil geweest; niet omdat het probleem is opgelost, maar omdat ik er een beetje moe(deloos) van wordt.
Maar goed. Ik heb de test uitgevoerd zoals door jou beschreven en dan wordt het wel iets beter.
Het lijkt dus echt te maken te hebben met de beperkte bandbreedte in combinatie met een aanzienlijk aantal verbruikers. Iets waar niets aan te verbeteren valt zolang we nog niet zijn aangesloten op glasvezel.
Gelukkig staan we eindelijk op de planning voor april/mei, dus ik heb al mijn hoop gericht op de komst van glasvezel en dan mijn problemen als vanzelf worden opgelost. ;-)

Momenteel is de dekking zo slecht, dat zelfs internetradio luisteren niet vlekkeloos lukt.
TV+ boxen staan uit, er wordt niet ge-gamed of andere zware downloads, en toch valt de verbinding regelmatig compleet weg.

Wat mij nu ook opvalt, wanneer ik inlog op mijn Experiabox, dat de verbinding 1 dag, 12 uur en 12 minuten actief is. Dat betekent dat de box is gereset (niet door mij) , of zichzelf wellicht “ophangt” ?

Wel bekruipt mij het vervelende gevoel dat ik al jaren teveel betaal voor een dienst die, qua kwaliteit en service, niet in lijn is met de kosten.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27093 reacties
  • 28 januari 2025

@Haringkop . Het zou best kunnen dat je verbinding ‘klappert’  .  Bij koper heb je te maken met weerstand, corrosie etc.  Als jij gebruik maakt van hele oude kabels die misschien wel in grondwater liggen kan dat voor verbrekende verbindingen zorgen. 

Dit is trouwens PURE speculatie van mij en als je dit met zekerheid wilt uitzoeken kun je het beste een terugbel afspraak inplannen. Mijn collega kan dan samen met jou de kwaliteit van de lijn meten.  En als er zoiets gaande is, zoals ik hierboven beschreven heb, kan hij/zij dat meestal wel meten. 

Een afspraak kun je via deze link plannen: 

Contact en klantenservice | KPN (zie onderaan de pagina)