Skip to main content

Beste,


Momenteel heb ik een smart-tv met “Humax ihdr 5050c” en heb ik Ziggo als provider.
Volgende week stap ik over op televisie van provider KPN (KPN TV+ met zenders). 
Ik krijg van de KPN dan ook een KPN-kastje. 

Mijn vraag: heeft mijn Humax ihdr 5050c strak in mijn nieuwe situatie (met KPN TV+ met tv-zenders) nog meerwaarde? Of heeft Humax zijn functie verloren nu ik ben overgestapt op KPN?

Ik hoor graag van u.


Met vriendelijke groet, 
Mevr. Lichthart

Hallo @Hello852 

 

Helaas heb je niets meer aan de Humax in combinatie met KPN TV of TV+, hij is alleen geschikt voor kabel TV (via coax).
Het enige wat je er waarschijnlijk nog kan doen is oude opgeslagen opnames bekijken die nog op de interne harde schijf staan.


Hoi Gesp, 

 

Bedankt voor je reactie. Weer wat wijzer! Top.


Hallo @Hello852 

 

Helaas heb je niets meer aan de Humax in combinatie met KPN TV of TV+, hij is alleen geschikt voor kabel TV (via coax).
Het enige wat je er waarschijnlijk nog kan doen is oude opgeslagen opnames bekijken die nog op de interne harde schijf staan.

Dat is niet helemaal juist. Vrijwel zeker zal bij een overstap van Ziggo naar KPN het ongecodeerde tv-pakket beschikbaar blijven via de Ziggo-aansluiting, ook al is er geen Ziggo-abonnement meer. Ziggo sluit namelijk het signaal bij oud-abonnees niet af. Als je dan netwerknummer 4444 in de Humax instelt in plaats van nu netwerknummer 5555, zal je het ongecodeerde tv-pakket van Ziggo kunnen blijven ontvangen. Dat betekent dat je ook programma's van de zenders in dat tv-pakket kunnen blijven opnemen. Werkt bij mij met de Humax 5200 zonder problemen.

Piet.


@P.J.M. van der Vooren Dat zal dan afhankelijk zijn van waar je woont of misschien is het beleid tegenwoordig anders.
Hier staat er toch echt geen signaal meer op de coax aansluiting, na een paar maanden werd dat eraf gehaald als je geen abonnement had of nam, dat werd zelfs van te voren aangekondigd.


@P.J.M. van der Vooren Dat zal dan afhankelijk zijn van waar je woont of misschien is het beleid tegenwoordig anders.
Hier staat er toch echt geen signaal meer op de coax aansluiting, na een paar maanden werd dat eraf gehaald als je geen abonnement had of nam, dat werd zelfs van te voren aangekondigd.

Hier (Leidse regio/Duin- en Bollenstreek) is het al vele jaren gebruikelijk dat Ziggo (voorheen Casema) het signaal van het ongecodeerde pakket niet afsluit als iemand het abonnement opzegt. Ik ken adressen waar men al sinds 2007 probleemloos zonder een Ziggo-abonnement tv kan kijken.

Ziggo heeft wel een tijdje het beleid gehad om het signaal bij oud-abonnees door te blijven geven, en hen daarna aan te schrijven of men weer een abonnement wilde nemen. Daar is Ziggo echter al geruime tijd geleden van afgestapt.

Piet.