Skip to main content
Beantwoord

Melding "0 pogingen, u moet 24 uur wachten" bij het inloggen op tv.kpn.com

• August 1, 2026
  • 3 reacties
  • 92 keer bekeken

Vandaag weer eens gebruik proberen te maken van KPN Interactieve TV,

Lukte niet, nu verschijnt er “u heeft nog 0 pogingen, u moet 24 uur wachten. 
Ik kon altijd aanloggen, zonder iets te doen. Maar vandaag niet meer. Wat heb ik gedaan om toch te kunnen aanloggen: via de mijn geregistreerdde gegevens proberen aan te loggen. Er verscheen een rood omlijnde box en het scherm bevroor. 
Daarna opgezocht wat ik dan moest doen. Ik las dat ik eens een mail van KPN heb gehad waar mijn KPN nummer instaat. Nu ben ik meer dan 50 jaar KPN abonnee, klant, of hoe ze het ook geduurende die tijd genoemd hebben. Ik heb die gegevens van 50 jaar geleden niet meer. Het kan trouwens toen geen email geweest zijn. Toen maar gekeken wat er in mijnKPN bij de gegevens stond. Daar kon ik een nummer vinden. Maar dat is hetzelfde als ik geregistreerd heb staan.
Zoeken in de duizenden Mails die KPN gedurende de jaren heeft gestuurd, is natuurlijk onzin. Daarom registreer ik dus altijd dit soort informatie.  
Toen maar iets anders geprobeerd, op de TV gekeken bij “mijn instellingen”. En ja daar stond een heel ander abonneenummer, dat ik nog nooit eerder had gezien. Het nummer is lang genoeg om 20 biljoen klanten te registreren, maar dat is waarschijnlijk vooruit denken van KPN. Het bevat ook nog eens 6 achter elkaar staande nullen, vervelend als je dat van de TV moet overtijpen op een PC. 
Maar het lukte niet, nu kan ik 24 uur niet inloggen, kan dit nu echt niet anders KPN?

Het heeft natuurlijk veel langer geduurd dan ik het hier opschrijft. Je beveiligt iets niet door het maar steeds moeilijk te maken om het te gebruiken en dat dan bijvoorbeeld doet via extra hulpmiddelen zoals een smartphone. Sterker nog waarschijnlijk creeer je alleen maar meer lekken. 

Zorg is een keer dat het registratienummer bij KPN eenduidig is en niet een telkens veranderende iets dat de ene keer ID heet, dan KPN ID, dan registratienummer, dan klantnummer, dan debiteurennummer, en zelfs gelijkertijd hiervoor verschillende. Ik ken ze niet allemaal meer. Het waren er zoveel. 

Het kan natuurlijk zijn dat ik te lang klant ben en dat een bevestiging is van mijn Nick. 😁

Beste antwoord door PeterG

Het juiste abonnementsnummer voor kpn tv kun je vinden in je ontvanger. Onder informatie. 

Het abonnementsnummer voor tv is wat anders dan je klantnummer. 

En in MijnKPN.

Pincode heb je indertijd per brief gekregen. Als je die niet meer weet dan kun je via http://kpn.com/pincode.

Je kunt ook inloggen met je kpn id. Tenzij je voor "onthoud dit apparaat" hebt aangevinkt krijg je ook een 2fa via sms.

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 1, 2026

Het juiste abonnementsnummer voor kpn tv kun je vinden in je ontvanger. Onder informatie. 

En in MijnKPN.

Pincode heb je indertijd per brief gekregen. Als je die niet meer weet dan kun je via http://kpn.com/pincode.

Je kunt ook inloggen met je kpn id. Tenzij je voor "onthoud dit apparaat" hebt aangevinkt krijg je ook een 2fa via sms.

• Auteur
  • August 1, 2026

En in MijnKPN.

Peter,

Leuk dat je antwoord, maar je vertaald alleen maar wat ik heb geschreven.

Ik werd getriggerd door het feit om wat een moderator correct in de heading heeft veranderd, waarvoor ik hem/haar bedank, dat ik nu weer eens 24 uur moet wachten om te proberen wat jij schrijft (en ik zonder dat ook wel had gedaan).  (Overigens de pincode kan je alleen maar resetten 🤣😂🤣)

Als ik niet had moeten wachten had ik niet eens de moeite genomen om hier een bericht te plaatsen, dat het ook eenvoudig kan. Eenduidige ID voor klanten (in een vorm zoals iedereen dat doet en niet de ambtelijke PTT vorm die schijnt te passen in de status van afzonderlijke afdelingsmanagers van KPN). Eenvoud in gebruik verbetert de beleving van KPN. Maar in de organisatie KPN lijkt dat moeilijk. het is eenvoudiger om een lolly weg te geven aan mensen die KPN nog niet hebben ervaren en die dan weer na een jaar weglopen. 

In mijn beleving drijft KPN op zijn goede monteurs, servicedesk medewerkers en moderators. 

Ik krijg altijd de indruk dat niemand in het management van KPN het KPN product zelf gebruikt. 

• August 1, 2026

@dommeke het abonnementsnummer beginnende met 2000000 wordt bij mijn weten al sinds 2006 gebruikt toen KPN met interactieve tv begon.

Pas zeer recent is inloggen met het KPN ID mogelijk gemaakt.

Als ik het nu goed begrijp heb je teveel onjuiste inlog pogingen gedaan en daardoor die 24 uur wacht periode getriggerd.