Skip to main content

Heb geen LG of Samsung als tweede tv in de slaapkamer maar krijg ook mijn gekochte 2e TV kastje van KPN maar niet geïnstalleerd. Kreeg de mededeling dat een 2e kastje niet mogelijk is. Installateur van KPN zegt van wel (voldoende bereik) maar na vele telefoontjes en mails met KPN zegt de computer nee. Net overgestapt op een nieuwe TV Box en dacht slim te zijn en de “oude” op mijn andere tv te installeren en de gekochte te retourneren (misschien te oud) maar ook dat werkt niet. Krijg nu steeds foutcode 27. Is toch raar dat ik geen tweede kastje kan installeren? Kan dus niet de app gebruiken, verkeerde tv. Iemand een idee? 

Gekochte TV ontvanger?

Dat gaat niet werken, die wordt door KPN niet geactiveerd.

Bij KPN kan je alleen de tv ontvangers gebruiken die KPN in bruikleen a € 5,-- per maand levert.

En bij een 2de KPN tv ontvanger krijg je dan het opname pakket gratis.

Dus niet via Marktplaats of zo kopen, die werken niet.

Mails met KPN?

Je kan niet mailen met KPN, alleen gratis bellen via 0800-0402

Is een kastje van KPN toentertijd gekocht en wel degelijk mails want ik heb een klacht ingediend. Toch bedankt voor de reactie. 

Wellicht dat u een ander kastje bedoelt want kpn heeft nooit tv ontvangers verkocht tenzij u digitenne bedoelt. Die konden ooit gekocht worden maar die werken niet meer. Kunt u een foto plaatsen van het kastje?

Ik had op mijn oude adres 2 ontvangers. 1 voor boven en 1 voor beneden. 1 is er na de verhuizing bij mij achtergebleven. Ging er vanuit dat ik die dan gekocht had maar dat blijkt dus niet te kunnen. Had wel extra Wifi-punten gekocht misschien ben ik daar mee in de war. Enfin, heb dus een extra kastje maar waarschijnlijk is die dan gedeactiveerd maar nooit teruggevraagd. Het gekke is dat KPN aangeeft dat ik niet meer dan 1 kastje kan hebben in mijn nieuwe huis. Huis ligt in een buitengebied dus dat zou het probleem kunnen zijn. Zou dan alleen met digitenne als extra punt kunnen werken maar de monteur en anderen zeggen dat het gewoon mogelijk moet zijn omdat het bereik voldoende is. Wil best 5 euro extra per maand betalen maar ze zeggen dat het gewoonweg niet kan en dat is zo vreemd. Gebruik nu een Chromecast voor boven maar heb liever dat mijn kastje werkt en liever geen digitenne. Moet misschien maar een andere tv aanschaffen zodat ik de app kan gebruiken. Bedankt voor de reactie! 

Beste ​@Bee Dellapina als je in een buitengebied woont heb je waarschijnlijk ook een 4G-router van KPN in bruikleen om de internetsnelheid op te peppen.

Bij het installeren van een tv-decoder wordt echter uitgegaan van de snelheid die alléén het modem kan leveren zonder de 4G-router en dan is het logisch dat een 2e tv-decoder dat niet aan kan en je dus een andere oplossing kunt bedenken, zoals Digitenne bijvoorbeeld.

Een 2e tv-decoder kost 5 europer maand, maar voor jou niet van toepassing. Een Digitenne i.c.m. een thuisabo van KPN kost ook 5 euro per maand, dus je bent per definitie niet duurder uit. Zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/televisie/digitenne

Succes.

Bedankt! Omdat ik dacht een extra kastje te hebben wilde ik niet aan digitenne én zoals ik heb begrepen de bijbehorende antenne buiten voor het beste bereik. Blijft het feit dat veel mensen zeggen dat ik voldoende bereik heb voor een tweede kastje. Wie heeft er gelijk? De computer van KPN of 2 installatie monteurs van KPN. Ga er nog even over nadenken 🤔😉😄

In geval van een koperverbinding is het erg belangrijk hoe ver je van de wijkkast woont ivm de snelheid die je overhoud. Hoe groter de afstand, hoe minder snelheid je overhoud.

Dit is van groot belang voor het aantal tv ontvangers dat je kunt bestellen/gebruiken, want die vragen van de internet signaal. 1 tv ontvanger in de beste kwaliteit vraagt zo'n 14mb, dus je gehele internetverbinding (zonder 4g buitengebied) moet meer zijn dan die 14mb. Heb je bijv 20mb aan internetsnelheid,  dan lukt 1 tv prima, maar een 2e niet. 

Als je een postcode check doet, wat staat daar dan als maximale te leveren snelheid?

Hi ​@Bee Dellapina, goed om te lezen dat je inmiddels wat duidelijkheid hebt! Ik ben ook benieuwd wat je ziet als je een postcode check doet. Daarnaast: welk type ontvanger heb jij daar? De 1831 en 8001 worden niet meer ondersteund en zullen dus helemaal niet meer werken, ook al zou je voldoende bandbreedte hebben voor 6 ontvangers. Foutcode 27 duidt erop dat jij één van deze oude ontvangers in je bezit hebt.

Hi Marcia, 

Het lukt maar niet met die postcode check. Krijg daar geen duidelijk antwoord op, alleen de verschillende abonnementen die mogelijk zijn. Misschien komt dat ook weer omdat ik in een buitengebied woon. Het kastje die foutcode 27 aangaf heb ik vandaag teruggestuurd op verzoek van KPN. Die had ik net losgekoppeld en op mijn andere tv getracht te installeren. Neem dus aan dat het geen oude ontvanger was. Wat ik nu dus nog steeds in mijn bezit heb is de ontvanger VIP5202 in de hoop dat dat een serienummer is. Die hoor ik dus eigenlijk ook niet te hebben en het is onduidelijk waarom die is achtergebleven bij de verhuizing van de boel. Enfin, weet dus nog steeds niet wat mijn max bandbreedte is. Ik woon klein en er zit een dun plafond tussen ontvanger en modem, misschien dat de heren installatie monteurs daarom denken dat het kan. Grtz, B. 

Het systeem zegt in principe wat er mogelijk is. Dus als jij in jouw MijnKPN omgeving ziet dat je nog een extra ontvanger aan kunt vragen, dan kan dat. En anders wil het dus niet. Je hebt nu een 5202, werkt deze dan wel? Je geeft aan dat je die eigenlijk niet hoort te hebben. Mocht je willen dat we even meekijken, plan dan een belafspraak in op een moment dat het jou uitkomt. Mijn collega's kunnen ook nog eens checken wat jouw maximale bandbreedte is en welk serienummer er nu gekoppeld is aan jouw vaste diensten. 

Als je er niet uitkomt, laat je het dan weten?

De 5202 is verstrekt vanaf Hussel sinds 19 oktober 2019.

Sinds oktober dit jaar krijgen ook de Alles-in-1 abonnementen bij omruil deze ontvanger. De HD ontvangers 2952 en 2260 zijn op.

Alleen de Motorola VIP1963 was ooit te koop. 2009/2010. Werkt allang niet meer.

Als je in MijnKPN een ontvanger kunt toevoegen dan kan het dus op je adres.

In combinatie met 4G buitengebied modem is de DSL bandbreedte nooit voor meer dan 1 geschikt. Voor de tweede tv kun je dan wel weer de app gebruiken. 

MijnKPN laptop

MijnKPN app 

Reageer