Skip to main content

Hallo, ik krijg sinds dagen de melding geen videosignaal op de tv en heb daardoor geen beeld. Ik heb  alle “oplossingen” hiervoor doorlopen die op de community staan maar niets helpt. Durf het niet aan om de tv naar fabrieksinstellingen te zetten. Er wordt ook aangegeven dat de melding van de tv komt en dus een tv-probleem kan zijn. Ik heb inmiddels ook contact gehad met de tv servicemonteur  en die zegt dat het probleem van de tv-ontvanger komt. Het beeld is namelijk niet helemaal zwart, ik krijg  nog wel de melding te zien “geen videosignaal”. Ook valt de hulp via de kpn-app in herhaling en komt er geen oplossing. Krijg ook geen contact met een kpn medewerker…. Tja hebben  jullie misschien nog een tip voor mij?

Komt wel van de tv. Mijn Philips geeft die melding bij verkeerde, lege, hdmi ingang. Of als de ontvanger uit staat. Ik heb daar echter geen mediabox van kpn op, maar een eigen. 

Heb je echter nog de Arris of Arcadyan dan is de beeld aanvoer nooit uit. In stand-by staat er dan nog 'druk op ø om de ontvanger aan te zetten'.

Dus:

Staat de tv niet gewoon (...) op de verkeerde hdmi ingang?

Wat is het merk en type van je televisie?

Hoe oud? Kan ook stuk zijn. 

In uitzonderlijk geval kan de hdmi kabel defect zijn. Zit die er bij beide apparaten er wel goed in?

Verder: plaats hier eens een foto van de tv met de melding. 


Hoi Peter, ik heb ook een philips type 42PFL6877H/12. Mijn tv-ontvanger (HMB2260)is rechtstreeks verbonden met de tv met een hdmi kabel. Ik heb alle hdmi poorten al gebruikt op de tv en ook 2 andere hdmi kabels gebruikt. Het probleem is gewoon tijdens het kijken naar tv ontstaan en is nooit een probleem geweest. Mss toch tv defect?

 

 


 


Hallo @K17rsm60 ,

Probeer eens een andere HDMI-kabel. Wellicht heeft de oude kabel kuren. 


Heb een vrij nieuwe en een al wat oudere hdmi kabel gebruikt …


Hmm, is inderdaad van de tv zelf. 

De tv is al behoorlijk oud. Model is van 2012. 

Het kan twee kanten op. Van deze afstand lastig te beoordelen. 

Of de hdmi kaart in de tv is stuk. Of de hdmi uitgang van de ontvanger.

Geen andere tv 'bij de hand’ of ander hdmi apparaat?

Je zou met de ontvanger even naar de buren kunnen. Die hoeven geeneens "kpn” internet te hebben. Ontvanger hoeft dan ook niet op internet. Als je daar wel het (blauwe) opstartscherm ziet is het je tv. Indien niet de ontvanger.

Nog een SCART kabel in huis? Probeer het daar dan eens mee. 

Je kunt ook kpn bellen en zeggen dat je ontvanger defect is. Voor een storing (en voor mij is dit dat wel) ook buiten openingstijden. Op omruil ontvanger aandringen.

Als de omruil dan niet het beoogde resultaat heeft zal het een nieuwe tv moeten worden.

 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

 


Dank je Peter, ik ga hiermee aan de slag


Iedereen bedankt voor het meedenken, het probleem is opgelost. De tv-ontvanger blijkt stuk te zijn en er is al een nieuwe onderweg. 


Reageer