Skip to main content
Vraag

Melding KPN TV Online: Helaas kunnen we de pagina die je zoekt niet vinden

• December 24, 2024
  • 70 reacties
  • 519 keer bekeken

Toon eerste bericht

70 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 11, 2025

Fedora reageert hetzelfde. Ad-block houd een goede werking van kpn-tv absoluut tegen in de browser.

Het hic-ups (met zekere onregelmaat 1¾ seconde terugspringen mat het afspelen van de opname) is nog wel actief en (toevallig) gisteren meer dan ooit.
Ik kan dat niet testen op het werk. Wordt daar gewoon betaald om te werken i.p.v. tv te kijken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 18, 2025

Windows bak werkt goed. Maar lijkt erop dat de Ad-block de boosdoener is.

Zal kijken of Fedora het zelfde reageert.

Nou…. Fedora deed het op het eerst ook prima. Maar dat ging niet helemaal goed in latere instantie.

Het komt minder vaak voor maar weg is het niet.
Werk nu (Windows-bak) thuis en zal is een lange opname afspelen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 18, 2025

De Windows-bak heeft het ook nog gewoon. Terug naar de tekentafel  😂

Geen ad-block, standaard Windhoos-licentie, laatste versie Firefox, opname lang laten draaien en dan gaat het mis.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Zonder dat je iets bijzonders doet ​@Martin-66? De reproductiestappen zijn enkel opname kiezen, door laten lopen en dan verschijnt de foutmelding? Of zijn er nog stappen tussendoor die je neemt die belangrijk zijn voor het onderzoek en reproduceren?

Het ​@TV Apps Team is hier vast benieuwd naar. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 22, 2025

Als de pagina wat langer in gebruik is lijkt de stream de focus van de pagina te verliezen. Herladen helpt niet omdat je dan bovengenoemde fout krijgt. Ook als je de uitzending pauzeert schakelt ie terug naar Home scherm. Ook onthoud ie niet waar je gebleven bent. Pijltjes terug (Alt+<-) werken dan alleen nog maar als: Je de betreffende uitzending eerst pauzeert.
Blijkbaar triggert dit een actie waardoor de server weet: ‘Hè, hier moet ik even opletten.’ Daarna kun je vrijwel alles doen en werkt ie okay.

Dus, ja. Lang laten lopen triggert een 'soort van' focusverlies. Dat is iets minder zonder ad-block maar zeker niet weg.

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • March 24, 2025

Die op de Windows bak was dus niet getriggered door een pauze van de player, maar kwestie van een opname afspelen die lang is (b.v. 3 uur of langer) en dan na verloop van tijd tijdens afspelen kreeg je die melding spontaan, terwijl je actief aan het kijken was? Zo ja, enig idee wanneer, was dat in het eerste, tweede, derde of zoveelste uur?

Ook wij hebben het precies 1 keer gehad op Windows 11 (zonder adblock) en daarna nooit meer tot heden.

We hebben op 17 maart een aanpassing gedaan waardoor datgene wat het sinds augustus 2024 zou hebben kunnen triggeren, dat ook niet meer kon (die code teruggedraaid). Er ligt dus inderdaad iets anders aan ten grondslag in dat geval.. omdat op 18 maart je het issue weer had.

Reproductiestappen zijn wel echt key nu voor ons, elk detail is welkom. Probeer daarbij zo concreet mogelijk te zijn; ‘lang’ is voor de één 20 minuten en voor de ander vier uur terwijl dat een wereld van verschil is; melden dat het ‘na ongeveer 60 minuten onafgebroken playback’ gebeurde is b.v. al een stuk concreter.

Als je je forumprofiel invult met de nodige gegevens kunnen we eventueel ook nog in de logging van jouw sessies pogen te vinden wat anders/afwijkend is, mits we dan een voorbeeldmoment (datum + tijdstip op de minuut) gemeld krijgen dat je de melding kreeg.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 24, 2025

We hebben bijna nooit opnames langer dan 3 uur (ab-so-luut geen Titanic-fan).

Maar in de wereld programmeurs is een omschrijving vaak niet voldoende idd. Details (op het autistische af => waarmee ik alleen aangeef hoe fijn het soms is om iemand te treffen die precies alles oppakt zoals het gezegd wordt) zijn zéér welkom, en begrijpelijk.
Van mij mag je alle details qua KPN-tv gebruiken om dit issue te elimineren. Zal zo even op ID kijken wat ik er in moet vullen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 24, 2025

Volgens mij is alles nu ingevuld zodat je optimaal mijn gegevens kunt gebruiken (voor deze actie).

Zo niet, graag even aangeven 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 24, 2025

@ TV Apps Team  Het testen en bijhouden kan voorlopig alleen via de Fedora/Linux machine met Firefox erop. Gezien de resultaten op de Windows (voorlopig) dezelfde zijn.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Volgens mij is alles nu ingevuld zodat je optimaal mijn gegevens kunt gebruiken (voor deze actie).

Zo niet, graag even aangeven 🙂

Dank je voor het invullen van je profiel. Is prima zo! We gaan ermee aan de slag. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 25, 2025

202503242048

Tijdstip 20:48
De nationale popquiz
1x gepauzeerd op 50:06
Daarna tot einde gekeken 2:06:21
Terugactie (knopje links boven) gaf Error.
Ook niet onthouden tot waar wij zijn gebleven en startte dus weer op 50:06.
Opname laten staan voor evt. onderzoek

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • March 31, 2025

@Martin-66 Dank. We hebben deze bijna geheel kunnen uitpluizen. Dit was nog wel een vrij bijzonder scenario, we kijken even of we hier iets aan kunnen verbeteren, maar dit scenario zou ons inziens al jaren in de code zitten.

Scenario was: ~50 minuten kijken, pauze (we kunnen niet zien hoe lang), ruim 60 minuten verder kijken en dan lukte het de app niet de sessie te vernieuwen met als gevolg de error pagina en het niet kunnen zetten van de bookmark.

Even los van dit scenario: de frequente problemen die je had sinds augustus 2024 (en je aanzette tot dit topic), die heb je nu niet meer in die frequentie toch? Dat was een veel ‘simpeler’ scenario ook? → Zet een recording op, speel die paar seconden af en zet deze op pauze voor >15min en het idee was dat jij als gebruiker toen al de error kreeg altijd (wat ons zeer zelden lukte).
Dit ‘simpelere’scenario zou vanaf 17 maart niet meer moeten voorkomen, toen hebben teruggedraaid wat in augustus 2024 was toegevoegd. 

Of is je idee dat dit probleem er nog steeds in dezelfde mate is voor en na 17 maart?
Of kun je zeker stellen dat je dit probleem voor augustus 2024 nooit had? Of ook wel eens in een enkel geval?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 31, 2025

"zou vanaf 17 maart niet meer moeten voorkomen” 
Ik ben de afgelopen tijd idd driftig op zoek naar de fout, maar is zeldzaam geworden.

Vandaar ook dat ik dacht wel snel veel voorbeelden te kunnen hebben op de vraag van 24 maart. Helaas, maar eigenlijk, gelukkig dus.

Ik vermoed dat nu dit soort voorbeelden alleen nog voor gaan komen met langer in 1x kijken zonder interactie (pauzeren of vooruit spoelen).
Ga er zeker op details letten als het gebeurd.

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • March 31, 2025

Kijk, precies wat we dachten. Dat bevestigt wel het sterke vermoeden dat het issue eigenlijk verholpen is, waarom je dit topic in eerste instantie begon - ‘vaak, veel te vaak, de error sinds augustus 2024-. Deze had dus wel relatie met adblock en impact hebben we daarvoor dus 17 maart weggenomen.

En nu blijft over, de wat meer bijzondere scenario's waar je echt je best voor moet doen, maar welke er ook vóór augustus 2024 waarschijnlijk al langer in zat. En die had je afgelopen 24e maart te pakken. 

Die hebben we net wél weten te reproduceren, dus we kijken even naar een verbetering, want een bug is een bug, ook al bestond die al langer en komt ie véél minder vaak voor. 

Mocht je nog een voorbeeld tegenkomen, dan mag het nog steeds gedeeld worden, kunnen we nog even kijken. En inderdaad, dat zal voorkomen bij langere sessies, of precies pauzeren op het moment dat in de achtergrond de sessie verloopt, zoiets. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 31, 2025

Ga ik doen.

Dank alvast voor de moeite. Scheelt een hoop ergernis 😎

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 2, 2025

31-04-2025 Tijdstip 20:08
America's got talent
1x gepauzeerd, tijdstip onbekend (helaas).
Daarna tot einde gekeken 1:43:09
Terugactie gaf Error.
Ook niet onthouden tot waar wij zijn gebleven en startte dus weer op begin opname 05:00

Even opgezocht waar we exact gebleven waren om jullie de eindtijd aan te kunnen geven. Na het opzoeken terugactie gaf wéér dezelfde fout.

Nogmaals actie hierboven uitgevoerd. Gaf zowel error/fout als goede bericht weer.
Lijkt erop dat de foutmelding in de cache blijft zitten terwijl ie ook een goede melding triggert.
Na F5 was foutmelding weg en wordt het goed onthouden.

Opname laten staan voor evt. onderzoek.

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • April 14, 2025

Dank. Enkele dagen geleden (~3 en ~10 april) updates toegepast op tv.kpn.com waardoor dit scenario als het goed is veel minder snel zou mogen voorkomen. En ook die reload niet meer nodig is. Laat het weten als het toch nog is voorgekomen met zo'n voorbeeld moment in de toekomst.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 14, 2025

Dune gekeken. En ja, das een vrij lange film. Daar deed ie het weer.
Weet niet exact wanneer, dacht vrijdagavond. Anders maar even nakijken in de (kijk)historie.

Zelfde fout als al eerder beschreven. 
Twijfel dan of de updates “Enkele dagen geleden (~3 en ~10 april) updates toegepast” al op mijn kastje actief waren.

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • April 17, 2025

Weet niet exact wanneer, dacht vrijdagavond. Anders maar even nakijken in de (kijk)historie.

Twijfel dan of de updates “Enkele dagen geleden (~3 en ~10 april) updates toegepast” al op mijn kastje actief waren.

Heeeeel apart. Precies de calls gevonden. 20:19 idd film Dune gestart vrijdag, mogelijk rond 21:42 gepauzeerd? Daarna om 23:05 komt de call voorbij die netjes de bookmark zet (hoever je gebleven was, zonder énige error. 14 seconden daarna komt er wél een uitgelogde call voorbij waarbij de app reageert door opnieuw in te loggen (of de gebruiker deed een herstart?). Nog enig idee hoe dat ging toen? Enige plek waar iets fout lijkt te kunnen zijn gegaan is 14 sec ná het zetten van de bookmark. Maar het is lastig op basis van deze gegevens zeker te weten wat waar is geklikt, eigenlijk onmogelijk. 

Dat was op de Fedora? (“kastje”? Klinkt meer als tv-ontvanger). En ik ga uit van 1 browser met tv.kpn.com actief (eventueel meerdere tabbladen) en niet ook nog een andere pc met dit account op hetzelfde IP.

Nog een nieuw voorbeeld? Echt vreemd dat er die vrijdagavond toch iets niet goed ging of lijkt te zijn gegaan.  

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • April 17, 2025

Heeeeel apart. Precies de calls gevonden. 20:19 idd film Dune gestart vrijdag, mogelijk rond 21:42 gepauzeerd? Daarna om 23:05 komt de call voorbij die netjes de bookmark zet (hoever je gebleven was, zonder énige error. …….

Ha nee, toch gevonden, wat er die 23:05 mis ging. Geen error, maar toch iets niet goed. 😏 Dank voor het voorbeeld, even checken met onze developer of dit beter kan.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 18, 2025

Prima, leuk dat er weer wat gevonden is.

Volgende valt niet onder de storing, maar wellicht handig om ook te onderzoeken.

20250451848 Freeze van zeker 15 seconden bij het kijken van 1000e mes op tafel op 5: 56

Heel bijzonder, nog nooit meegemaakt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 18, 2025

Ondertussen vraagt mijn omgeving zich af of al mijn geïnvesteerde tijd (vanaf december 2024) nog omgezet kan worden in een of andere vergoeding 😎

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 3, 2025

Foutmelding op 202505012053, na het stoppen en teruggaan bij 'Married @ 1st site'.
Geen lange uitzending dus vraag me oprecht af waar deze fout vandaan komt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 3, 2025

@TV Apps Team hebben jullie vakantie of zo, of stel ik deze x hele moeilijke vragen???  😎

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik denk dat het TV Apps Team vandaag wel even vrij zijn en misschien een bevrijdingsfestival bezoeken, maar ze zijn er waarschijnlijk nog steeds mee bezig. Ik heb er eerlijk gezegd geen contact met hen over, ze hebben dit zelf in beheer. Nu is dit natuurlijk een issue dit niet direct heel veel impact heeft op de gebruikers, dus ik kan mij voorstellen dat het soms even blijft liggen. Het TV Apps Team zal wel weer reageren als ze er mee bezig gaan. 

Ondertussen vraagt mijn omgeving zich af of al mijn geïnvesteerde tijd (vanaf december 2024) nog omgezet kan worden in een of andere vergoeding 😎

Je tijd en moeite die je hier in steekt om ons te helpen wordt gewaardeerd, maar helaas kan ik je geen vergoeding of iets dergelijks aanbieden.