Skip to main content
Vraag

Melding KPN TV Online: Helaas kunnen we de pagina die je zoekt niet vinden

• December 24, 2024
  • 70 reacties
  • 519 keer bekeken

Toon eerste bericht

70 reacties

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • May 6, 2025

Foutmelding op 202505012053, na het stoppen en teruggaan bij 'Married @ 1st site'.
Geen lange uitzending dus vraag me oprecht af waar deze fout vandaan komt.

1 mei 20:53 was nog geen activiteit te zien die dag. Dit zal 2 mei 20:53 moeten zijn geweest, precies die minuut idd activiteit die overeenkomt. Toen idd ~70min eerder een video opgevraagd via tv.kpn.com en om 20:53 gaat het mis. In dit geval lijkt de app correct te hebben gehandeld, er wordt namelijk een nieuwe sessie gestart. Echter…. in de backend ging iets niet pluis op precies díe call. Daar kan jij of je pc helemaal niets aan doen. (letterlijk een handvol van >1milj van deze calls die avond kreeg een interne netwerkerror en deze was één van deze …. ‘gelukkigen’). En met dié error, daar kan tv.kpn.com niet mee overweg. Echt gevalletje pure pech…. 🍀 
Weet je nog of je de foutmelding te zien kreeg trouwens? 500-xxxxx vermoedelijk. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 7, 2025

Ging snel en was niet direct in de gelegenheid om screenshot te maken.
Als het een algemene fout is, is dat ook helder. Zeker als dat niets te maken heeft met ons/mijn issue.

Dank iig voor de reactie, wordt gewaardeerd.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 13, 2025

even checken met onze developer of dit beter kan.

En… wat heeft de check opgeleverd?  🤔

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 13, 2025

Bij aanklikken van 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 13, 2025

Op zich is deze ook wel apart…..

Zowel een ontkenning als een bevestiging . . .

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • July 15, 2025

even checken met onze developer of dit beter kan.

En… wat heeft de check opgeleverd?  🤔

Dat een eerste poging tot herstel meteen al een kritiekere bug opleverde, dus dat werd hem niet.

De ‘Perfect days’ van Filmbox met die error 404-10143 bij je, zul je vermoedelijk wel vaker tegenkomen, die komt vaker voor sinds vorig jaar en zal voorkomen als je langer achter elkaar kijkt en meerdere items. Ook dat is een situatie die grondigere veranderingen vereist. 

De melding ‘opgeslagen waar je bent gebleven’, heeft betrekking op de actie om op te slaan, waar je naar aan het kijken wás (dat kijken en opslaan was succesvol, daarom groen, om het zo maar te noemen)
De melding erboven heeft betrekking op de pagina waar je heen wílde, gebeurde erna en wat dus niet lukte (error, daarom rood) en op deze manier kenbaar gemaakt. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 15, 2025

Helder.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 16, 2025

Issuemelding 202507142129 (wellicht ook terug te vinden in mijn logs, hoop ik)
Behoorlijke glitch.
Daarna sync problemen. Wil niet meer op pauze na ±15 seconden laadrondje.
Na 6 pogingen pas op pauze kunnen zetten.

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • July 17, 2025

Niet te achterhalen vanuit hier op basis van beschikbare data. Alleen dat tv.kpn.com de url weer opnieuw opvraagt van de recording die je (meest waarschijnlijk nog) aan het kijken was. Maar of die actie vanuit de app komt of vanuit een reload door de gebruiker of anderszins, kunnen we niet zien. 
De gegevens die ik heb i.c.m. je beschijving, klinkt het als een player die de weg kwijt is en de app deed vastlopen (niet reageren). Daarop de videofile gecheckt van die recording, maar daar geen fouten gevonden rond het genoemde tijdsblok waarover een player zou kunnen struikelen. Dan zou je ook bij het opnieuw bekijken vaak weer iets merken. Lang niet alles is te verklaren ook uiteraard.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 20, 2025

Issuemelding 202507202142 (wellicht ook terug te vinden in mijn logs, hoop ik)
Behoorlijke glitch. Ca. 12 seconden. Daarna gewoon verder.

Beide opnames waren we vrij lang aan het kijken. incl. pauze momentjes. Beide geen error-meldingen iig.
Qua Intern-temp. mem. / SSD / CPU op de PC komt er niets boven de 10%.
Maar toch...

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 21, 2025

Zelfde glitch om 202507202216

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • July 21, 2025

Wat bedoel je met glitch? Dat zit normaal in de video, maar die opname bekeken rond 2:02:40 en 2:12:04 (minuut voor en erna) en geen glitch of andere video fout te zien. Wat gebeurde er?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 22, 2025

Ohw, ja, sorry.
Een sync problemen,  ±15 seconden laadrondje.
Dat is pas de laatste 2 à 3 weken

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 4, 2025

Update:
Laatste paar dagen geen 'glitches' meer gehad. Das goed. Weet niet of er wat is aangepast bij jullie? Hier niet namelijk.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 4, 2025

Zie wel een rare opname langskomen. Werkelijke afspeeltijd is 1 seconde, geloof ik. Maar opname zelf geeft 2 uur aan.
Willen jullie (TV Apps Team) die is bekijken?
Heb F5 aantal malen gedaan, maar help niet. Blijft krap 1 seconde zichtbaar. En daarna is het 'einde film'. Heul apart.

Hoor het graag.

Betreft

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • August 7, 2025

Je weet ze wel te vinden! Dit was een encoder hick gedurende de opname, waardoor deze opname is gefaald. Voorheen zou je ‘gewoon’ en fout hebben gekregen i.p.v. wat je nu ervaarde.

Omdat veel Terugkijken/Opname materiaal veelal de eerste uren/dag na uitzending al wordt afgespeeld, hebben we een soort van fail-over, áls de opname faalt (zo'n encoder fout gebeurt nu éénmaal soms en dat voorkomen/reduceren is een constant proces), dan vangen we dit voor die eerste ~24 uur automatisch af, met het afspelen van die content vanuit ons live-buffer platform (voor als je pauze drukt tijdens live). Een soort slimme backup dus, of eigenlijk een hack. In plaats van een dikke fout te tonen zoals voorheen, krijgen de klanten die het item de eerste uren starten, alsnog de content te zien zonder fout, bijna alsof er niets aan de hand is (de tijdlijn kan dan wel kaduuk zijn).

Maar die live-buffer is beperkt… en nu jumpt deze naar een tijdstip in dat buffer, welke ook leeg is (live-buffer is geloof ik max 24 uur, maar verschilt per kanaal). Maar in plaats van een fout terug te geven zoals voorheen, start de player wel, krijgt alleen geen segments binnen en denkt dat je aan het einde bent gekomen, zonder daadwerkelijk een seconde beeld/geluid te hebben kunnen tonen. Dat is wat je ziet gebeuren.

Dus kort: deze opname is onherstelbaar gefaald. Maar i.p.v. een fout te laten zien, ervaar je nu dit ná die tijd, zodat de klanten die deze nog wel snel na uitzending hadden gestart, nog wél konden kijken. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 7, 2025

Antwoord is helder. Jammer, maar dank.

Je kunt zo'n opname toch checken (geautomatiseerd). Voldoet ie aan de te verwachtten MB's qua grootte, klopt dit niet? Dan alarm en (handmatige) herstelactie door iets/iemand om uit de 24-uurs-buffer een copy te trekken en em alsnog op de 'normale' manier aan te bieden.
Ik neem aan…. dat dat er niet veel zouden mogen zijn per 24-uurs-loop. En als dat wél het geval is, wellicht daar een solidere oplossing voor te zoeken. Of ligt/komt er dan wellicht een ander issue aan het licht.

Hoor het graag ;)

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • August 26, 2025

Stap voor stap😉. Meeste effort gaat altijd uit naar het voorkomen van issues i.p.v. pleisters-plakken-processen. Live-buffer gebruiken is en blijft een pleister plakken. Tevens: compleet ander vakgebied, er zitten vast nog héél veel meer mitsen en maren aan vast. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 10, 2025

Topic mag dicht 😎
Als ik iets (nieuws) zie pak ik een nieuw topic.

Dank voor het verhelpen van alle gemelde issues.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 12, 2025

Dank voor al je input en meldingen ​@Martin-66! Dat wordt zeer gewaardeerd en heeft ook voor enkele verbeteringen gezorgd. Zeker waardevol.

Ik verwacht je zeker weer terug te zien ;)