Skip to main content
Vraag

Meldingen over wegvallende internet op tv.kpn.com en blanco gids bij programma's van gisteren

• October 13, 2025
  • 17 reacties
  • 89 keer bekeken

DennisW
Helper
Forum|alt.badge.img

Sinds een week krijg ik tijdens tv kijken via tv.kpn.com om de paar minuten de melding dat internet even weggevallen is en na een minutt werkt het weer. Ook zie ik in de gids de programma’s van “Gisteren” niet meer als ik iets wil terugkijken. Ik krijg een blanco TV gids.

Ik gebruik een iMac met Monterey 12.7.6 als OS en heb het probleem in Safari, Chrome en Brave. Dus het zal niet aan de browser liggen.

17 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2965 reacties
  • October 13, 2025

Wat doet het modem dan? Valt de internetverbinding dan ook weg?

Welke modem heb je?

DennisW
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • October 13, 2025

Mijn modem is gewoon online, ik heb een V12.

Op de (Android) telefoon heb ik dit probleem niet en in Chrome en Brave komt dit het meest voor. In Safari minder vaak. Ik ga maar gewoon Safari gebruiken voor TV kijken, maar dit is toch niet hoe het zou moeten.

Uiteraard cookies enzo al verwijderd, en ook als ik de shields in Brave laat zakken blijft het probleem ontstaan

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 8082 reacties
  • October 14, 2025

Hoi Dennis dat is inderdaad merkwaardig. Een streamingdienst zoals KPN TV is gevoelig voor onderbrekingen. Erg vreemd dat het zo specifiek vast zit op de iMac. Ik zou denken dat de Wifi verder goed functioneert als je wel gewoon met je telefoon kan kijken. Erg vreemd wellicht zit er dan toch iets van beveiligingssoftware tussen zit.

PeterG
Superuser
  • 65612 reacties
  • October 14, 2025

Safari is op een iMac toch de '’standaard'’ browser?

Verder is Monterey ook niet standaard. Dat is MacOS bij mijn weten. Mijn vermoeden gaat derhalve naar het gebruikte besturingssysteem.

PS. Ik wilde hier al eerder reageren maar door de TOTAAL VERANDERDE titel (foei, moderators) kon ik het niet meer vinden. Tenslotte op de oude titel via google teruggevonden.

DennisW
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • October 14, 2025

@Remco van KPN De Mac hangt bedraad aan het internet en de enige beveiligingssoftware die ertussen zit is “KPN Veilig”. Ik ga nog wel eens kijken, en anders wordt het gewoon kijken via Safari

@PeterG Ja, Safari is de standaard browser, maar ik gebruik liever Brave, omdat die sneller is en meer privacy biedt. Monterey is versie 12.7.6 van macOS, dus helemaal standaard. Over 2 á 3 maanden komt er een nieuwe Mac, dus hopelijk is dan ook dit probleem weg

PeterG
Superuser
  • 65612 reacties
  • October 14, 2025

Brave is geen officieel ondersteunde browser voor tv.kpn.com. 

Voor officiële support:

Ondersteunde OS-sen

Windows 10 en 11. MacOS. Waarom geeft Apple ineens van die rare namen aan hun MacOS???

Ondersteunde browsers

Safari, Firefox, Edge en Google Chrome.

Leen59
Wijsgeer
  • 1147 reacties
  • October 14, 2025

Apple geeft al sinds jaar en dag zulke namen aan MacOS

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 469 reacties
  • October 14, 2025

MacOS. Waarom geeft Apple ineens van die rare namen aan hun MacOS???

Dat doen ze al een jaar of 12 😏 zie bijv. https://nl.wikipedia.org/wiki/MacOS#OS_X_10.9_Mavericks

Leen59
Wijsgeer
  • 1147 reacties
  • October 14, 2025

Genoeg hierover, weer on-topic.

Leen59
Wijsgeer
  • 1147 reacties
  • October 14, 2025

@DennisW Is de Mac bedraad aangesloten op het modem?

DennisW
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • October 14, 2025

@DennisW Is de Mac bedraad aangesloten op het modem?

@Leen59  De Mac hangt bedraad aan het internet en de enige beveiligingssoftware die ertussen zit is “KPN Veilig”. Cookies al eens verwijderd, maar aangezien Brave niet echt ondersteund wordt door KPN, ga ik denk ik maar Safari gebruiken

Leen59
Wijsgeer
  • 1147 reacties
  • October 14, 2025

Heb je al eens een Speedtest gedaan op de Mac? 

DennisW
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • October 14, 2025
Ziet er snel genoeg uit :)

Leen59
Wijsgeer
  • 1147 reacties
  • October 14, 2025

Dat ziet er prima uit! Je kunt eventueel nog Firefox proberen, das ook een goede browser.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 8082 reacties
  • October 20, 2025

Excuses ​@DennisW even afwezig door ziekte. Hoe staat het er nu voor? Heb je in de tussentijd een andere browser kunnen testen? 

DennisW
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • October 20, 2025

@Remco van KPN : Ja, ik heb Safari, Chrome en Brave getest. In Brave komt het probleem het vaakst voor, in Safari het minst. “KPN Veilig” lijkt geen effect te hebben, het laten zakken van de Brave-Shields helpt wel. Het is een zwevend probleem, want het komt en gaat.

Er is wel mee te leven en aangezien er eind van t jaar een nieuwe computer komt, wacht ik wel af of hiet niet te maken heeft met een wat ouder OS.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 8082 reacties
  • October 21, 2025

Check ​@DennisW, laten we dan hopen dat het relatief stabiel blijft dan!

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic