Skip to main content
Beantwoord

Mensen misbruiken mijn gegevens, kan dit komen door vooringestelde applicaties TV+ Box?

• February 20, 2025
  • 60 reacties
  • 677 keer bekeken

Heldert
Helper

Ik heb allemaal applicaties op tv box staan en voor ingesteld. Zoals android.auto_generated_rro_vendor  en nog veel meer. Klopt dit wel?

Beste antwoord door DennisA78

Ik ben het eens met ​@AriënC . Ik vermoed dat je je allerlij dingen in je hoofd haalt die helemaal niet waar zijn. Ik weet niet wat die screenshots zijn, en wat je zelf denkt dat ze betekenen, maar een standaard gebruiker houd zich helemaal daar niet mee bezig.

Ik denk dat iemand raadplegen met wat meer kennis van zaken heel verstandig is. Als bepaalde dingen niet werken, of niet willen werken zoal je wilt, betekend niet gelijk dat je gehacked word. Dan doe je meestal of zelf iets niet goed, of er is iets anders aan de hand.

(bijv. Student aan Huis) 

Deze tip lijkt mij een hele goede.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

60 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 20, 2025

@Heldert 

Die staan er bij mij ook tussen dus geen zorgen

Heldert
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • February 21, 2025

Nou ik ervaar steeds dat mensen mijn gegevens misbruiken 

Heldert
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • February 21, 2025

En kan de tv box constant opnieuw instellen via factory reset omdat opnieuw opstarten niet wil

Heldert
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • February 21, 2025

Kan mn netwerk niet inzien v10

Forum|alt.badge.img+3

Op welke manier?

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • February 21, 2025

Op welke manier ervaar je dat en op basis waarvan worden jouw gegevens misbruikt? Waar merk je het aan? Waarom denk je het? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 21, 2025

@Heldert Als je geen verstand hebt van Android OS, vinger weg van deze Apps/Services. RRO staat voor Runtime Resource Overlay. Als je deze deactiveert, is de kans groot dat jouw systeem zelfs niet meer bootet.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 21, 2025

Kan mn netwerk niet inzien v10

Hallo ​@Heldert ,

Kijk eens in de MijnKPN-app. Als je linksboven klikt op WiFinetwerk beheren, dan kun je alles inzien. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Heldert, welkom op onze community! Zoals je hierboven al leest zijn deze processen nodig om het apparaat goed te laten draaien. Jouw gegevens worden hierdoor niet misbruikt. Waar loop jij precies tegenaan? We denken graag even mee. Je kunt hierover ook altijd even met ons bellen. Je kunt daarvoor een belafspraak maken

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Heldert, is het gelukt met de stappen die Noordzee noemt? We denken graag even mee!

Heldert
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • February 24, 2025

ja zeg het maar krijg het niet opgelost maar er liften mensen mee op mijn verbinding. vraag me niet hoe tv mobiel of laptop ? ik kom er niet uit

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 24, 2025

ja zeg het maar krijg het niet opgelost maar er liften mensen mee op mijn verbinding. vraag me niet hoe tv mobiel of laptop ? ik kom er niet uit

Waarom denk je dat er mensen meeliften op je netwerk?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb je topics even samengevoegd Heldert.

Heldert
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • February 25, 2025

het komt bij mn onderburen en naast mij vandaan ik kan niks fatsoenlijks instellen ofiets of ze zitten er al weer bovenop. niet best eigenlijk dat ze zich zo druk bezig houden met mij!!!

Heldert
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • February 25, 2025

politie inlichten 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 25, 2025

Maar toch zijn wij benieuwd waarom je denkt dat hun op jouw netwerk zitten?

Ik had je al eerder via een privébericht (waar je mij benaderde) geadviseerd om je wachtwoorden aan te passen naar iets unieks en sterks, twee stapverificatie aan te zetten waar het maar kan. En verder raad ik je ook aan om jouw wi-fi wachtwoord aan te passen. 

Heldert
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • February 25, 2025

verdomme dat ondervind ik toch zelf het komt bij de onderburen en naast mij vandaan. maar laat maar hulp kun je toch niet geven. melding is al bij de politie zonet gedaan

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 25, 2025

Dus je wilt niet dat wij jou helpen? 

Want waaraan zie je dat de buren op je netwerk zitten? Daar zijn we benieuwd naar. 

Kan je dit laten zien? Voor hetzelfde geldt valt het reuze mee, en is er niks aan de hand.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 25, 2025

Beste ​@Heldert , begin eens met de naam en wachtwoord van je wifi verbinding te wijzigen en je wachtwoord van je KPN ID te wijzigen en 2FA te activeren binnen MijnKPN.

Wijzig ook de pincode van je tv decoder

Succes 

Heldert
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • February 25, 2025

breedband ip connectie werkt niet

Heldert
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • February 25, 2025

en pin met regelmaat veranderd krijg niks opgelost

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 25, 2025

breedband ip connectie werkt niet

Wat bedoel je precies met 'werkt niet'? Als je wat uitgebreider je vraag en probleem vertelt, dan is het makkelijker meedenken voor ons. 

Wat gebeurt er? Wat zie je? Wat merk je? 

Neem gerustde tijd om uitgebreid je verhaal te vertellen. 

Heldert
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • February 25, 2025

dat krijg ik in beeld steeds wel verbinding maar geen internet verders geen verstand van ja ook dns servers en dhcp  en 2 ipv6 adressen komt regelmatig in beeld

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 25, 2025

Dat kan ook andere oorzaken hebben dan 'hackende' buren. Maar waar zie jij die IP-adressen? 

Ik vraag me af of het misschien geen beter idee is om iemand met verstand van zaken (bijv. Student aan Huis) je privé-netwerk door te lichten, en diegene vragen of die ook wat kan uitleggen over jouw bevindingen. Mogelijk speelt er minder kwaad dan jezelf denkt.

Heldert
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • February 25, 2025

zijn wel geweest ging ff tijdje goed. tot facebook installeerd heb en nu weer gedoe.