Skip to main content

menu tv ontvanger ARRIS VIP 2952

KPN:
- het zou prettig zijn als je zelf de volgorde/nummering van de zenders je favoriete zenderlijst in kan stellen

- het zou handig zijn als je programma's die je terug wilt kijken kan markeren en dat ze daardoor in een aparte terugkijk map terecht komen want nu als je iets terug wilt kijken moet dat ook op dat moment en wel helemaal tot het eind maar dat komt niet altijd gelegen.  En als je aan het terugkijken bent en moet bijv. weg of je valt in slaap….. bij verder willen kijken (iets wat niet opgenomen kan worden)  weet je niet altijd meer wat je aan het terugkijken was en dan kan je dus alle zenders door gaan zitten bladeren in de hoop dat je de programmanaam weer herkent. Erg vervelend

het zou prettig zijn als je zelf de volgorde/nummering van de zenders je favoriete zenderlijst in kan stellen

Oh, dan kan ik je meteen teleurstellen. Dit heeft kpn jaren geleden al definitief afgeschoten. En ook voor de nieuwste ontvanger TV+, DIW7022, wederom.

Het tweede verhaal kan ik me in alle punten vinden. Zelf heb ik daar allemaal echter niet zoveel last van want ik heb opnemen. Álle programma's die ik wil zien plan ik gewoon ik. Zelfs als ik ze live kijk zoals sportwedstrijden.


ik heb ook opnemen maar als een programma al begonnen is en ik zit tijdens een reclame even te zappen en stel dan even voor een andere zender/programma opnemen aan…. dan neemt hij vanaf dat moment op en niet vanaf het begin dus mis dan hele beginstukken in de opname 


dan zou ik in mijn geval voordat de avond begint alle zenders na moeten lopen en op tijd al de opnames in moeten stellen. Maar soms zit je tv te kijken en is er tijdens de reclame een mededeling “nu op …. zender…. deze film”. Snel zappen, opnemen, begin foetsie. Erg omslachtig van KPN het ontbreken van zo'n markeringsfunctie want tijdens het zappen denk je vaak van… oh leuk, wil ik terugzien en je kan vaak van tevoren niet de inhoud zien dus alles maar op de gok moeten opnemen. Vind het een blunder van ze. Zelfs Online.nl (niet de allerbeste) waar ik net weg ben had deze optie. Enig idee hoe dit kenbaar te maken aan KPN want had pas (weet niet meer hoe) een privebericht weten te sturen naar “….. van KPN” maar er komt gewoon geen reactie op

 


Met na beginpunt gestarte opname loste ik op door de opname via de app in de smart-tv te kijken. Het (nieuwe) online platform neemt het altijd helemaal op. Via het oude platform, met de Arris, kan dat niet. 

Inmiddels heb ik de allernieuwste ontvanger. Die zit ook op het nieuwe platform. Dus opgenomen programma's helemaal te zien. 

Die ontvanger heet TV+ de Sagemcom DIW7022. Krijg je als je over gaat naar het nieuwe, huidige, abonnement. 

 

Op ongevraagde privé berichten reageren ze niet. Daar is geen beginnen aan. Het is juist de bedoeling dat je een topic maakt. 


dank voor de uitleg @PeterG 


Reageer