Skip to main content

Hallo,
Hoe kan ik met de Samsung the Frame afstandsbediening ook het KPN kastje aan doen? Nu moet het via de witte KPN afstandsbediening maar hiervoor moet ik het kastje opendoen omdat je deze echt moet richten op het tv kastje. Het liefst zou ik alles met 1 afstandsbediening willen doen. Het kastje wil ik niet op het tv meubel zichtbaar neerzetten.

 

Dank!

Welke ontvanger heb je?

Arris VIP2952

Arris VIP5202

Arcadyan HMB2260

Sagemcom DIW7022


De VIP5202 staat er op

 


Okee. 

Verder werkt de bediening wel als ie in het kastje staat met het deurtje dicht?


Okee. 

Verder werkt de bediening wel als ie in het kastje staat met het deurtje dicht?

Ja ik gebruik dan overigens de frame tv afstandsbediening. Ik moet hem enkel eenmalig aanzetten waarna alles werkt. 

 

 


Het enige wat de 5202 ondersteunt via CEC is als de 5202 (!) wordt aangezet dat dan ook de tv aangaat. Niet andersom helaas.

De bediening via de Samsung ab verloopt via een IR oog. Bij de Frame zit dat volgens mij in de aansluitbox met alle hdmi aansluitingen. Ik neem aan dat die ook bij de ontvanger in het kastje staat.

Heb je ‘m op ECO staan? Zet anders ECO stand-by eens uit.


Het enige wat de 5202 ondersteunt via CEC is als de 5202 (!) wordt aangezet dat dan ook de tv aangaat. Niet andersom helaas.

De bediening via de Samsung ab verloopt via een IR oog. Bij de Frame zit dat volgens mij in de aansluitbox met alle hdmi aansluitingen. Ik neem aan dat die ook bij de ontvanger in het kastje staat.

Heb je ‘m op ECO staan? Zet anders ECO stand-by eens uit.

Ik heb mij vergist, de witte afstandsbediening werkt niet enkel als het deurtje open is. De Frame afstandsbediening werkt wel gewoon. Maar ik krijg met deze afstandsbediening het kpn kastje niet aan. Ik probeer de remote te connecten via bluetooth maar krijg geen koppelmodus op de afstandsbediening

 


de witte afstandsbediening werkt niet enkel als het deurtje open is.

Gebruik je dan wel de witte met zwarte achterkant? Want die werkt met BT en zou de ontvanger ook met dicht kastdeurtje aan moeten zetten. Want die met zwarte achterkant heeft een bluetooth verbinding met de 5202.

Als je dus nu nog je “oude” afstandsbediening gebruikt van je vorige ontvanger , met witte achterkant, vervang die dan. De afstandsbediening voor de 5202 zit mogelijk nog in de doos.

Dit is de afstandsbediening van de 5202. Model: T4HU1826


Het is gelukt! Ik krijg nu de witte kpn afstandsbediening werkend terwijl het kastdeurtje dicht is. Het al nu via bluetooth gaan schat ik zo in. 
Nu moet ik nog wel steeds 2 afstandsbedieningen gebruiken.. de kpn om het kastje aan te zetten en vervolgens kan alles met de samsung afstandsbediening. De eerste actie zou ik dus ook graag met de samsung afstandsbediening willen doen.


Moest er even over nadenken maar dat kan ook. Alleen niet met één handeling. Het vereist meerdere toets indrukken van de Samsung afstandsbediening.

Zet de tv aan. Kies 'kpn'. Omhoog naar stroom …

Als je dan de ok knop van de Samsung indrukt gaat de ontvanger aan.

Maar het lijkt mij toch echt eenvoudiger om op de kpn afstandsbediening de aan knop voor de ontvanger te gebruiken. Als het goed is gaat ook je tv aan.

Ondanks bovenstaande deed ik dat met de 2952 ook steeds.


Moest er even over nadenken maar dat kan ook. Alleen niet met één handeling. Het vereist meerdere toets indrukken van de Samsung afstandsbediening.

Zet de tv aan. Kies 'kpn'. Omhoog naar stroom …

Als je dan de ok knop van de Samsung indrukt gaat de ontvanger aan.

Maar het lijkt mij toch echt eenvoudiger om op de kpn afstandsbediening de aan knop voor de ontvanger te gebruiken. Als het goed is gaat ook je tv aan.

Ondanks bovenstaande deed ik dat met de 2952 ook steeds.

Bedankt voor al je hulp. Je hebt mij enorm geholpen.

Fijn weekend!


Reageer