Skip to main content

Hallo allemaal, gisteren tv+ pakket ontvangen (had er nog nooit van gehoord, ik dacht dat ik mijn lopende abonnement had verlengd tegen een iets lagere prijs, maar goed)... Dus net vervangen voor mijn oude Arris kastje.

Even installeren (ging vlot), nieuwe software erop gelijk, en afstandsbediening ingesteld en klaar dacht ik.

Tv kijken gaat prima, en apps geïnstalleerd....handig.

Zappen gaat trager (jammer) en live terugspoelen werkt niet (niet handig).... Oke, dit werkt dus heel anders als voorheen, met beperkingen. Jammer!

Ook gelijk alle meuk bij het aanzetten uitgezet bij instellingen. Dus kastje aan is gelijk tv kijken en niet in het startscherm komen met allerlei extra functies (die we toch niet gebruiken).

Maar nu dus.... Ik druk op het huisje op de afstandsbediening, dus naar startscherm..... Hoe kom je hier uit?

De knop terug werkt hier niet, en 2x op home drukken gaat de zender naar kanaal 1.

Ben ik nu zo onhandig of .... 

Door een kanaalnummer in te tikken kom je er uit bijvoorbeeld of door de menu’s heen te lopen boven aan het scherm via het pijltje omhoog op de afstandsbediening. Het probleem met terugspoelen is dacht ik opgelost in de volgende update van de box.  


beetje onhandig wel.

Maak een keuze met behulp van <>^en v rond de ok. En bevestig vervolgens met de OK knop.

Bijvoorbeeld de keuzes bovenin. Als opgeslagen voor je opnames (aanwezig als je opnemen hebt), films (voor de gratis films in het pluspakket* en huren € van films (aanbod PathéThuis), series.

Wil je direct naar een zender dan het zendernummer intoetsen.

*dan moet je wel pluspakket hebben.


Weer van de regen inde drup actie. Eerst uitbrengen en vervolgens puinruimen en Bux fixing..... Was in het vorige systeem ook zo🫤. Wordt nu uitgefaseerd maar was eindelijk werkbaar geworden. 

Ik hoop dat er snel flinke updates komen want snel is het absoluut niet. Gids laden duurt lang. Sommige functies werken niet handig (bv de eerder genoemde). Ben bang dat dit weer 4 jaar duurt, eindelijk op orde en dan weer overstappen naar nieuw systeem op dezelfde voet..…

Heb wel gevonden dat single cast flink wat sneller is (maar als of langzamer dan oude systeem)

Die gids is echt vervelend.…

Vroeger was alle beter 😉


Reageer