Skip to main content
Vraag

Mijn 2e TV+ Box is na 2 weken nog niet geleverd

• February 9, 2026
  • 16 reacties
  • 172 keer bekeken

Twee weken geleden heb ik mijn abonnement aangepast om van TV+ gebruik te maken.
Een ontvanger is bij mij afgeleverd en werkt naar behoren, maar KPN heeft kennelijk problemen om de tweede te leveren. Ik heb de afgelopen week al meerdere keren met klantenservice gesproken en die vinden het allemaal heel vervelend en zeggen mij toe het op te lossen. Maar nog altijd geen tweede ontvanger.
Ook al een x het serienummer van de wel ontvangen ontvanger moeten doorgeven, waarom is mij een raadsel

Als ik betaal voor twee ontvangers wil ik die ook graag krijgen.
Waar blijft mijn ontvanger??

16 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 9, 2026

Het beste kan je gratis 0800-0402 bellen.

Maar dat had je al gedan begrijp ik.

Je kan ook wachten op een moderater, dat duurt meestal i.v.m. de drukte een paar dagen.

Vul zoveel mogelijk gegevens in bij je account (Mijn Profiel), die vind je als je rechtsboven op de avatar klikt.

Dan kan hij / zij het snel voor je nakijken en erop terugkomen.

P.S.

De eerste tv ontvanger zit standaard in het tv pakket.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 9, 2026

Hoeveel actieve ontvangers staan nu in MijnKPN bij je abonnement?

• Auteur
  • Topper
  • February 9, 2026

Er staan er twee in mijn abonnement, maar heb slechts een ontvangen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 9, 2026

Snelst is toch bellen. 0800-0402 

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

@MennoJF zet je tv-abonnementsnummer in jouw forum profiel. In een van de prive velden. Dat helpt een moderator als die ook willen kijken naar jouw probleem.

• Auteur
  • Topper
  • February 10, 2026

In Persoonlijke opmerkingen  (Privé) geplaatst

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • February 10, 2026

Goedemiddag ​@MennoJF ,

Kijkend in de systemen op basis van de ingevulde gegevens zie ik 2 ontvangers aangemeld staan en in gebruik (activiteit in de afgelopen dagen). Wellicht begrijp ik de melding niet zo goed?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 10, 2026

zie ik 2 ontvangers aangemeld staan en in gebruik (activiteit in de afgelopen dagen)

@TijtheMan, kun je ook zien dat die vanaf hetzelfde IP-adres gebruikt worden? 🤓

De eerste tv ontvanger zit standaard in het tv pakket.

Ter info: bij de bestellingen die ik ken zaten er evengoed twee TV+ Box ontvangers (in eigen verpakking) en een modem in één grote doos. Die waren dan wel tegelijk besteld bij een nieuw abonnement.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • February 10, 2026

We hebben de gegevens kruislings geverifieerd ​@Arjan van B . Nu kan er vanuit de logistiek absoluut iets misgegaan zijn, vandaar de vraag om verduidelijking van de melding. Want op basis van wat we zien lijkt de puzzel nog niet compleet.

• Auteur
  • Topper
  • February 10, 2026

@TijtheMan Teneinde wel op mijn slaapkamer tv te kunnen kijken heb ik inmiddels via iemand anders tijdelijk een tv+ box geleend, die moet tzt natuurlijk wel weer retour

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • February 10, 2026

@MennoJF ,

Begrijp ik het dan goed dat de ontvanger die je geleend hebt veel eerder aangesloten is dan het moment van omzetten abonnement? (+/- 3 maanden?)

Inderdaad wel netjes als deze retour gaat, want deze persoon betaald nu indirect voor jou ontvanger. Zou je in je profiel ook het accountnummer van deze klant in kwestie kunnen zetten? Dan zetten we de gegevens administratief weer recht en kunnen we je de tweede ontvanger toesturen.

• Auteur
  • Topper
  • February 10, 2026

Ik heb geen accountnummer paraat van die klant. Maar begrijp ik goed dat ik pas een tweede ontvanger kan krijgen als ik dat nummer doorgeef? En waarom heb ik niet zoals afgesproken bij bestellen twee ontvangers gekregen?

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • February 10, 2026

Ik snap dat je geen accountnummer paraat hebt. Heeft in die zin natuurlijk ook geen haast nu er al twee ontvangers staan.

De “belemmering” die er momenteel is, is het feit dat er 2 ontvangers aanwezig/actief zijn. Precies zoals in het abonnement. Het systeem checkt dit en op basis van die bevindingen wordt de logistiek aangestuurd. Dus er is afgesproken 2 ontvangers en er staan nu 2 ontvangers.

Vervelend natuurlijk dat deze situatie zo ontstaan is, maar gelukkig kunnen we het oplossen.

• Auteur
  • Topper
  • February 10, 2026

@TijtheMan Wel raar dat er niet direct twee zijn afgestuurd bij het bevestigen van mijn bestelling.
Ik begrijp jouw uitleg en dank daarvoor, maar vindt het wel teleurstellend dat 0800-0402 mij deze uitleg niet kan geven en dat ik dit via dit forum moet achterhalen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 10, 2026

Doet het systeem dat ook als de tweede ontvanger een ander abonnementsnummer heeft, ​@TijtheMan ?

Want ik neem aan dat dat de situatie is met een van een familielid geleende ontvanger. 

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • February 10, 2026

@MennoJF ik kan me voorstellen dat het raar lijkt, maar eigenlijk is het precies zoals beoogd natuurlijk. Zonde om dergelijke apparatuur zomaar te versturen (met de kosten en logistiek die daarbij (extra) komt kijken). Het zou natuurlijk fijn zijn geweest dat dit bij 0800-0402 ook helder is, maar daar wordt met andere systemen gewerkt en is (blijkbaar) niet alles even helder. Daarom toch fijn dat het (al is het met een omweg) hier toch opgehelderd kan worden.

Belangrijk is wel dat we dit administratief goed gaan zetten. Het is en blijft bruikleen apparatuur en degene die hem uitgeleent heeft krijgt een boete wanneer de ontvanger niet retour komt na beeindigen abonnement (nog even los van dat deze nu nog steeds betaald voor iets wat deze niet gebruikt)

@PeterG , Voor zover ik weet wordt het gecheckt op abonnementsnummer. Dus wanneer het er een ander abonnementsnummer aan verbonden is, dan gaat de logistiek anders. Dit brengt overigens wel andere issues met zich mee natuurlijk. Een opnamelijst is dan wezenlijk anders (wat de ene opneemt is niet zichtbaar op de andere, opnames die door een ander verwijderd worden, enz) als ook eventuele zenderpakketten.