Skip to main content
Beantwoord

Mijn diw7022 ontvanger start slecht op

• October 25, 2025
  • 18 reacties
  • 132 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

ontvanger dw 7022 start slecht op

Beste antwoord door anneke chili

Bedankt iedereen voor de tips, en het mee denken ,nieuwe tv gekocht en nu geen last meer

18 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 25, 2025

Wat bedoel je met slecht? Als de energiebesparende modus aan staat dan duurt het langer. Die kan je uit zetten!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 25, 2025

Ja klopt, maar de ontvanger staat in de slaapkamer en als ik de ontvanger aanzet geeft hij aan ,geen signaal. Na een paar keer aan en uit krijg ik eerst hapert ontvangst en dan doet hij het weer prima

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 25, 2025

Ja klopt, maar de ontvanger staat in de slaapkamer en als ik de ontvanger aanzet geeft hij aan ,geen signaal. Na een paar keer aan en uit krijg ik eerst hapert ontvangst en dan doet hij het weer prima

Hoe is de ontvanger aangesloten, bekabeld of draadloos?

Indien draadloos, doe binnen het menu van de DIW een intertnetsignaaltest en anticipeer daar op ​@anneke chili 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 25, 2025

Ik heb er net een nieuwe kabel aan gedaan,maar blijft hetzelfde

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 25, 2025

Ik heb er net een nieuwe kabel aan gedaan, maar blijft hetzelfde

Doe dan de netwerktest eens op de DIW en plaats daar een screenshot van binnen dit topic s.v.p.

​@anneke chili 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 25, 2025

In de woonkamer doet de ontvanger het prima,internet werkt ook prima. Sinds 3 weken doet de ontvanger raar in de slaapkamer,of het toeval is,weet ik niet,maar het was na een update

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 25, 2025

Ik zit achter de pc en kan geen screenshot maken

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 25, 2025

Kan je de ontvangers een keer omruilen? Die van boven naar beneden!! Dan is snel duidelijk of het aan de ontvanger ligt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 25, 2025

Dat kan ik morgen eens doen,bedankt voor de tip, 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@anneke chili. Welkom op de community! Ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is als de tv-ontvanger in de slaapkamer niet direct wil opstarten. Je wilt gewoon ontspannen even tv kijken, en dan is het balen als er ineens ‘geen signaal’ op het scherm verschijnt, dat hoort natuurlijk niet zo.

Heb je inmiddels al geprobeerd de ontvangers met elkaar om te ruilen? Ik ben benieuwd of het probleem dan met de ontvanger meeverhuist naar beneden. Dat helpt namelijk om te bepalen of het aan de ontvanger zelf ligt, of misschien aan de aansluiting in de slaapkamer.

Een andere mogelijkheid is dat de HDMI-kabel of de HDMI-poort van de tv niet helemaal goed meer werkt. Dat kan ook verklaren waarom je het bericht ‘geen signaal’ krijgt. Door de ontvangers om te wisselen, komen we daar snel genoeg achter.

Laat je weten wat eruit komt? Dan kijken we samen verder! 😊

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 27, 2025

Ik heb de ontvanger omgeruild van kamer en die werkt prima,dus daar ligt het niet aan, ik denk dat het aan de tv ligt,

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

Ik heb de ontvanger omgeruild van kamer en die werkt prima, dus daar ligt het niet aan, ik denk dat het aan de tv ligt,

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) in de slaapkamer verbonden met de KPN router (Experiabox of Box12)? Of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

En zet je de DIW7022 in de slaapkamer 100% uit?

Dus de spanning er vanaf.

Ik zag deze vragen al voorbij komen, maar geen duidelijk antwoord.

Vandaar dat ik het hier nogmaals vraagt.😉

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 27, 2025

Ja ik zet de elektra uit ,als ik de tv niet nodig heb,de ontvanger zit met een hdmikabel verbonden met de tv. De router is draadloos verbonden

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

Ja ik zet de elektra uit ,als ik de tv niet nodig heb, de ontvanger zit met een hdmi kabel verbonden met de tv. De router is draadloos verbonden

Als je de spanning eraf haalt, dan klopt het dat het opstarten lang duurt.

Ik heb alles gewoon stand-by staan.😉

Draadloos?

WIFI?

DVS?

Je had het over kabel vernieuwen? bij draadloos?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 27, 2025

Router is draadloos verbonden. De ontvangers via kabel met tv verbonden

Ik weet als het elektra eraf gaat het langer duurt met opstarten. In de woonkamer start alles normaal op. In de slaapkamer geeft eerst de tv ,geen signaal en duurt ongeveer 15 minuten voor er beeld is

Daarna werkt alles prima. Vind het irritant dat het zolang duurt in de slaapkamer en in de woonkamer niet

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 28, 2025

Router is draadloos verbonden. De ontvangers via kabel met tv verbonden

Rouater?

Ik denk dat je de KPN tv ontvanger bedoelt.

Maar zoals ik al vroeg: Hoe is hij draadloos verbonden?

WIFI?

DVS? (draadloos via het 230 volt netwerk)

De TV geeft eerst geen signaal?

Bedoel je dat de KPN tv ontvanger nog niet opgestart is en op de tv zie je dan geen apparaat aangesloten of?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • October 28, 2025

Bedankt iedereen voor de tips, en het mee denken ,nieuwe tv gekocht en nu geen last meer

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat fijn om te horen dat het is opgelost met de nieuwe tv! 😊
Bedankt dat je even liet weten hoe het is afgelopen, dat helpt ook weer andere gebruikers die misschien met iets soortgelijks te maken krijgen.

Geniet van je nieuwe televisie!Â