Skip to main content

Wij zijn nu een maandje overgestapt op KPN TV+ en ik moet zeggen het is nog geen onverdeeld genoegen. Wij ervaren nogal veel storingen waarvoor oplossingen soms on line te vinden zijn maar er zij ook spoken zoals het wegvallen van geplande opnames. Mij maakt het niet zo heel veel uit maar mijn echtgenote maakt daar toevallig wel veel gebruik van en die is helemaal niet happy en ik hoef KPN niet te vertellen dat een unhappy vrouw een ……. is toch? Dus KPN jullie zorgen voor een probleem in. mijn gezin en dat kunnen we niet accepteren toch?

Een korte bloemlezing van onze ervaringen:

  1. De spreekknoop Google werkt niet (via internet moeten zoeken voor oplossing)
  2. Remote stopte er totaal mee, wilde na reset niet meer pairen (alles moeten resetten naar fabrieksinstelling) Kostte veel tijd om uiteindelijk deze oplossing te moeten kiezen
  3. Geluid drop outs (regelmatig)
  4. Als je op de pauzeknop drukt als je een drankje wilt inschenken onder het tv kijken (Netflix, Disney, Prime, HBO) en je de planknop indrukt gaat de opname verder en na een halve minuut stopt de opname en is alles dood als een pier. Je moet dan met de terug knop opnieuw de film kiezen en dan gaat het weer verder
  5. Geen Apple TV app (hiervoor moet je nu met de TV remote naar je smart-tv op je TV om hem daar op te starten en heb je die remote nodig om weer terug te keren naar TV+)
  6. Regelmatig freezes en dan moet je de box resetten (kunnen jullie geen knop “reset” op de remote plaatsen?)

En zo kan ik nog wel even doorgaan met irritante dingen die te pas en te pas opduiken en je verbazen met WTF nou weer.

Dan vraag ik even aandacht ober de user interface en de gebruiksvriendelijkheid hiervan. Bij de overstap werden wij niet gewaarschuwd van mensen het gaat op TV+ heeeeel anders.

Dat het anders gaat is niet erg maar dat het niet logisch is is wel erg.

  1. Is het teveel gevraagd om een overzicht te hebben van wat er allemaal komt op een zender anders dan 6 zenders op je scherm en dan een uur of twee naar rechts kijken.
  2. Waarom kan je niet kiezen voor een zenderoverzicht waarbij als je op de zender drukt je het programma van de avond ziet zoals op de oude box.
  3. Waarom geen programma inhoud/info optie bij een programma (ga me nu niet vertellen dat ik mij op een gids moet gaan abonneren)

    en zo zijn er nog 10 andere suggesties die je kan maken….

KPN is er geen gebruikersgroep waar je verbeter voorstellen/suggesties kan doen en zo ja waar kan je je daarvoor aanmelden 


KPN u leest het, geen onverdeeld genoegen tot nu en het vervelendste is dat ik de volle prijs moet betalen voor een buggy systeem en geen mogelijkheid om terug te keren naar de 4K box.

En voor de azijnzeikers onder ons die mijn stukje te kritisch vinden, bespaar me svp uw commentaar, hoor ik u al zeggen daar heb je zelf voor gekozen, nee niet echt. Ik heb een nieuwe TV gekocht (Smart-TV) en daarop was geen App voor F1 tv, als je die wilde hebben dan moet je naar TV+ switchen plus een knaak voor 4K (en niemand zei me dat je daar geen Apple TV hebt…..) Dus ik ben gewoon niet geheel goed voorgelicht of misschien te snel overgestapt en dat is mijn eigen schuld.

PS ik heb mooi beeld op mijn TV…...


Admin: eigen topic aangemaakt

@amdon 

 

“jullie”

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

 

Vraagje:

Welke KPN Experiabox heb je?

 

Hoe is de DIW7022 momenteel met de Experiabox of Box12 verbonden? (wat zit er allemaal tussen).

 

Vooral een DVS kan voor veel problemen zorgen.

Vaste UTP kabels zijn altijd het beste.

 

Welke problemen heb je precies?

 

  1. Heb je een Google account erop gezet?

Anders werkt de google knop inderdaad niet.

 

  1. Wat bedoel je precies met punt 2?

 

  1. Geluid moet goed lopen.

Reset de DIW7022 eens.

Waar komen geluids onderbrekingen precies voor en hoe vaak?

 

  1. Als je de pauze / speel knop indrukt en je wilt verder kijken, moet je weer op de pauze / speel knop drukken.

 

  1. klopt, Apple tv zit er niet . Het is een Android box. Er lopen al vragen hierover, zie ook hier. 

 

  1.  Op weke beeldinstellingen staat hij nu? Zie ook hier.   Ik heb hem op Multicast en beste beeldinstellingen staan. (zit onder informatie helemaal onderaan.

 

Zie ook de link die ik bij punt 5 heb gezet, daar staan heel veel suggesties.

En er komen regelmatig veel updates, deze week ook.

Zie ook hier voor updates.


Hoi Wijsgeer,

 

Ik heb de V10

Direct met UTP verbonden (1Gb abo)

  1. Ja ingelogd met google account.

    Ik zei dat hij het eerst niet deed en dat ik via internet search een oplossing heb gevonden. (Taal op Engels zetten en weer terug) maar zo hoort het niet.
     
  2. Ik bedoel zoals ik het schrijf. De remote hield er ineens meer op en kreeg op geen enkele manier die weer in de lucht. Zelfs een 2e remote kreeg ik niet meer gekoppeld en toen de box naar fabrieksinstellingen moeten zetten en de hele shit weer opnieuw moeten installeren (dus ook alle updates)
     
  3. Ja geluid moet goed lopen en ik blijf niet resetten…. Vandaar mijn vraag of er op de remote een “reset” button kan komen omdat je voor elke schijt de box moet resetten.

    Hoe vaak? Is regelmatig een voldoende indicatie? Lees de fora en je zier dat ik niet de enige ben die hierover klaag...
     
  4. Wijsgeer ik ben geen randeb.. 

     
  5. Klopt gelezen, ik ben echter van mening dat een als bedrijf als KPN zo’n nieuw product lanceert en je wel Netflix en Disney knoppen kan geven en in je App Store alle relevante streamers aanbiedt Apple TV hier niet mag ontbreken. Is net alsof je een TV verkoopt zonder aan/uit knop (mijn mening he?)
     
  6. Hij staat op Multicast

    Bedankt voor je vragen en suggesties. Ik heb me goed ingelezen echter ik wilde mijn frustratie ventileren over dit product. Ik ben echt van mening dat KPN niet de volle prijs kan vragen voor een buggy product.

Hoi @amdon . Jammer dat het allemaal nog behelpen is.

We hebben een overzicht van de bekende bevindingen (plus een overzicht van wanneer de oplossing er komt)

 

Misschien is dit iets waar je wat aan hebt en wat meer duidelijkheid geeft over de toekomst van het TV+ product. 

Verder heeft @wjb  een topic waarin hij heel duidelijk zijn wensen kenbaar maakt:

We proberen hierin zo realistisch mogelijk te antwoorden.  Wellicht ook voor jou interessant. 


Hoi Wijsgeer,


 

  1. Wijsgeer ik ben geen randeb.. 

 

@amdon 

Dat zeg ik toch ook niet.

Ik probeer je alleen maar te helpen.

En mijn naam is Joop.😉

 

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

 

Een moderater (KPN medewerker) kijkt ook mee en helpt ook, zoals je kan zien. 😊


Beste Joop,

 

Ik waardeer je hulp ten zeerste echter vond enkele vragen wel heel simpel maar wellicht oordeel ik te snel.

Van de week op een fritzbox overgestapt. Het modem geeft 500 mBit op WiFi   da’s heel netjes en ik merk dat het selecteren van stabiele wifi kanalen veel beter gaat dan met de V10 en heb geen problemen zoals je die hebt met de V12

 

Niet dat dit de problemen met TV+ ermee worden opgelost maar ik wilde alles uitsluiten. Van de week was het weer Bingo, de baas in huis deelde velijn weer eens haar ongenoegen omdat TV+ een geplande opname gewoon wist en dus niks opgenomen. Mensen doe daar eens wat aan anders stuur ik mijn vrouw op jullie af …Figuurlijk natuurlijk anders word ik hier nog geband…

 


Beste Joop,

 

Ik waardeer je hulp ten zeerste echter vond enkele vragen wel heel simpel maar wellicht oordeel ik te snel.

Van de week op een fritzbox overgestapt. Het modem geeft 500 mBit op WiFi   da’s heel netjes en ik merk dat het selecteren van stabiele wifi kanalen veel beter gaat dan met de V10 en heb geen problemen zoals je die hebt met de V12

 

Niet dat dit de problemen met TV+ ermee worden opgelost maar ik wilde alles uitsluiten. Van de week was het weer Bingo, de baas in huis deelde velijn weer eens haar ongenoegen omdat TV+ een geplande opname gewoon wist en dus niks opgenomen. Mensen doe daar eens wat aan anders stuur ik mijn vrouw op jullie af …Figuurlijk natuurlijk anders word ik hier nog geband…

 

Hallo uw zegt een opname gewist en niet opgenomen?

Dit is niet bekend als issue volgens mij dus wellicht is er iets anders aan de hand.

Uw programmeerd dus een opname en deze wordt dan gewist zegt uw?

En wat er gepland staat wordt dan niet opgenomen?

Kunt uw uitleggen hoe uw  vrouw een opname inpland?

Wat betreft de F1 had uw normaal gesproken via de app Viaplay kunnen zien.

Voor F1pro kunt uw inderdaad de STB gebruiken dat is een positief gegeven van KPN dat men er F1pro mee kan bekijken.

Dus als uw perse F1pro wilde bekijken via de STB klopt het dat men dit kan zien via KPN als men natuurlijk de app installeerd en een abonnement heeft.

Verneem graag

Mvg


Hallo Thijs,

 

Bedankt voor je reactie. Wij gebruiken TV+ nu 6 weken en vanaf het begin hebben wij dit probleem.

het begin dat opgenomen programma’s niet bekeken konden worden (zwart wit icon) en een foutmelding (heb ik niet opgeschreven) maar ik denk sarcast kwam doordat wij opnamen van glas kanalen op de oude artes box

 

Dus hebben we alle geplande opnames gewist en alles opnieuw gepland op de normale TV+ kanalen echter….. vanaf het begin hebben wij het probleem dat ad random geplande opnames verdwijnen. Ook van de week hebben wij dit weer ervaren.

 

Je vraagt hoe wij de opnames plannen? In de gids kiezen wij voor opnemen en kiezen dan serie opnemen.

Tav van formule 1 wil ik geen Viaplay ik wil formule 1 kijken. De optie daarvoor is de app F1 en die afsluiten bij F1. Inmiddels werkt dat prima via de app en met het geluid van Olaf is dat helemaal top!

 

Ik zal gaan bijhouden wanneer welk programma niet wordt opgenomen.

 

 

 

 


Hallo Thijs,

 

Bedankt voor je reactie. Wij gebruiken TV+ nu 6 weken en vanaf het begin hebben wij dit probleem.

het begin dat opgenomen programma’s niet bekeken konden worden (zwart wit icon) en een foutmelding (heb ik niet opgeschreven) maar ik denk sarcast kwam doordat wij opnamen van glas kanalen op de oude artes box

 

Dus hebben we alle geplande opnames gewist en alles opnieuw gepland op de normale TV+ kanalen echter….. vanaf het begin hebben wij het probleem dat ad random geplande opnames verdwijnen. Ook van de week hebben wij dit weer ervaren.

 

Je vraagt hoe wij de opnames plannen? In de gids kiezen wij voor opnemen en kiezen dan serie opnemen.

Tav van formule 1 wil ik geen Viaplay ik wil formule 1 kijken. De optie daarvoor is de app F1 en die afsluiten bij F1. Inmiddels werkt dat prima via de app en met het geluid van Olaf is dat helemaal top!

 

Ik zal gaan bijhouden wanneer welk programma niet wordt opgenomen.

 

 

 

 

Hallo 

Het zou toch wel handig zijn als je die fout code opschrijf of snel een foto van maak.

Dan kunnen we kijken of het vaker voorkomt of dat er iets anders geadviseerd moet worden.

Ja de F1pro app werkt goed op de stb.

Fijn weekend 


 

 

Het Mysterie van het toch maar niet opnemen van een geplande opname…

Ok hier komt ie dan… Wie helpt dit mysterie op te lossen want ik kan er geen chocola van maken

De baas plant gisteren op Net 5 een aflevering Fire Country. Ze kiest hiervoor plan de serieopname planne. Hij geeft gisteren een rood opneem icoon.

 



Vandaag zien we dat het programma niet mee “rood staat” in de gids



Even kijken bij opgeslagen:

 

 

Ti ta tovenaar opnemen leidt zijn eigen leven…. Het geplande programma is niet opgenomen.

 

Dan een volgend voorbeeld:

Opgenomen programma Most Wanted (Let op de foto is in “zwart wit” de rest in “kleur”

Ok we willen gaan kijken:

en als we hier drukken dan krijgen wij……

Nee nee ik wil kijken, ik heb je opgenomen weet je……ik wil je niet verwijderen.
Waar is de “Afspelen” knop gebleven?

We gaan dus even naar de gids en daar kan ik de aflevering wel terug zien, maar ik wil hem opnemen want ik wordt gek van de reclame dus die blauwe 5 minuten knop verdiend een Oscar!


Mensen ik snap de logica niet, iemand anders wel?

Ik wil niet lullig doen maar deze basale bugs zou ik niet mogen hebben toch?


Dat Chicago fire is dat nu wel of niet opgenomen want dat zie ik staan als gepland maar niet terug in je opnamelijst.

Opmerking wellicht ten overvloede maar in het scherm opnames sta je daar helemaal naar boven gescrold?

vind het een raar issue het lijkt goed te staan in de gids en toch zeg dat het niet opgenomen wordt?

Kijkt er een moderator mee?

is dit een issue wat vaker voorkomt? 

 


Niet opgenomen

 

ja scherm staat helemaal bovenaan

 

ik vindt het niet raar, ik heb dit al sinds wij tv+ gebruiken begon al te denken dat het een standaard / Functionaliteit was …… wel plannen niet opnemen

 

zoals ik al zei, dit mag een product waardoor je betaald niet vertonen…


@amdon 

 

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het voor je naijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


@joop2011 

@amdon 

dit is een heel vreemd fenomeen.

Ik dacht even dat het scherm niet boven of onder bereikt was waardoor niet alles zichtbaar is wat er is opgenomen.

ook nog niet eerder gezien.

@Kpn Moderator willen jullie dit oppakken en doorzetten naar een oplosteam.

mvg


@amdon Beste Amdon zou je voor mij onderstaande link nog eens willen doornemen en kijken of je het daadwerkelijk zo gebruik.

Opnames inplannen en verwijderen op de KPN TV+ Box | KPN Community

 

Dit om misverstanden te voorkomen.

Het probleem wat jij beschrijf kan ik namelijk niet zoals jij het beschrijf terug vinden.

Dus of je heb een nieuw issue gevonden of je doet zelf is niet goed.

Om dit even helder te krijgen wil je dit misschien even doornemen.

Veranderd er niets dus zeg je ik plan opnames zoals beschreven en ik doe niets anders of verkeerd is het aan de KPN moderator om dit te escaleren naar een oplosteam.

Suc6

 


Wij volgen precies de handleiding.

Als 96 % van de opnames goed gaan en een paar raar doen is er een bug.


---

Even kijken bij opgeslagen:

 

 

Ti ta tovenaar opnemen leidt zijn eigen leven…. Het geplande programma is niet opgenomen.

---

@amdon Je schrijft dat je bij “Opgeslagen” zit te kijken. Maar jouw foto laat zien dat je zit te kijken bij “Gepland”…

Je moet dus wel de cursor op de goede plek zetten.

Ja, ik weet het. De interface/lay-out van tv+ is af en toe onhandig. 


Klopt om te laten zien dat hij bij gepland “Rood” staat.

dat wil echter niet zeggen dat ie ook wordt opgenomen dat gebeurd bij mij namelijk niet altijd.


Klopt om te laten zien dat hij bij gepland “Rood” staat.

dat wil echter niet zeggen dat ie ook wordt opgenomen dat gebeurd bij mij namelijk niet altijd.

Maar, ik heb het over die 3e foto (die dus hetzelfde is als de 1e foto).


Bij opgenomen staat de opname er niet, dus kan ik ook niet laten zien.

Bedankt voor je hulp. Ik wacht tot een KPN moderator actie gaat ondernemen ….

of niet


Prima Amdon ik ben benieuwd en hoop dat de moderator je kan helpen.

suc6


Kpn plus is verschrikkelijk instabiel. Spijt van mijn contract. Ergernis over alle haperingen en plotselinge nieuwe opstartprocedures. Ook bekabeld minnetjes maar draadloos ramp.


@Kpn plus Je reageert in een oud topic. Je kunt het beste een nieuwe topic aanmaken. Dan kunnen we je daar verder helpen.