Skip to main content
Beantwoord

Mijn gratis opnemen pakket is door KPN opgezegd en nu moet ik er voor betalen

• November 12, 2025
  • 39 reacties
  • 797 keer bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 28, 2025

Ik wil niks extra's van een bedrijf dat zich niet aan gemaakte afspraken houdt, bedankt.

Ik ga de tijd uitzitten tot ik de troep op kan zeggen. Helaas zit ik er nog wel even aan vast

• November 28, 2025

Dank je, ​@Agh4life. Op de factuur zie je dat Opnemen gratis is vanuit Combivoordeel. Combivoordeel zijn extraatjes die je krijgt als je meerdere producten en diensten van ons afneemt. We hebben daarin 3 levels. Combivoordeel Opnemenpakket kreeg je vanaf level 2. Door het opzeggen van Amazon Prime ben jij een punt naar beneden gegaan, en waarschijnlijk van level 2 in level 1 beland. En in level 1 is het Opnemenpakket geen onderdeel van de voordelen, en komt dan te vervallen.

Per 6 november is voor nieuwe klanten veranderd dat Opnemenpakket in het geheel geen onderdeel meer is van Combivoordelen. Maar omdat jij op dat moment nog wel Opnemenpakket actief had als een Combivoordeel, zou dit bij jou ook actief moeten blijven. Mits je op level 2 of 3 zit.

Wat betekent dat als jij een dienst toevoegt aan je abonnement waardoor je weer in level 2 terechtkomt, je dan ook het Opnemenpakket weer als gratis Combivoordeel gaat krijgen.

Wat een ingewikkeld gedoe allemaal. Hier snapt een normaal mens toch helemaal niks meer van?

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

Dank je, ​@Agh4life. Op de factuur zie je dat Opnemen gratis is vanuit Combivoordeel. Combivoordeel zijn extraatjes die je krijgt als je meerdere producten en diensten van ons afneemt. We hebben daarin 3 levels. Combivoordeel Opnemenpakket kreeg je vanaf level 2. Door het opzeggen van Amazon Prime ben jij een punt naar beneden gegaan, en waarschijnlijk van level 2 in level 1 beland. En in level 1 is het Opnemenpakket geen onderdeel van de voordelen, en komt dan te vervallen.

Per 6 november is voor nieuwe klanten veranderd dat Opnemenpakket in het geheel geen onderdeel meer is van Combivoordelen. Maar omdat jij op dat moment nog wel Opnemenpakket actief had als een Combivoordeel, zou dit bij jou ook actief moeten blijven. Mits je op level 2 of 3 zit.

Wat betekent dat als jij een dienst toevoegt aan je abonnement waardoor je weer in level 2 terechtkomt, je dan ook het Opnemenpakket weer als gratis Combivoordeel gaat krijgen.

Wat een ingewikkeld gedoe allemaal. Hier snapt een normaal mens toch helemaal niks meer van?

Eens ​@Marlon92 , het is voor de gemiddelde klant bijna niet te vatten, tenzij je er een speciale studie van maakt. De gemiddelde klant doet dat niet, en zeker de wat oudere generatie kan en wil dat ook niet.

KPN, zet het ‘simplificeren van het hele abonnementsgebeuren’ aub. boven aan jullie to-do list!!

Een paar voorbeelden van dubbelingen en hoofdbrekens: Ik moet volgens ‘mijn KPN’ opschalen naar Level 3 om gratis Service Plus te krijgen en op dit moment €12,99 p/m betalen als ik Spotify toe wil voegen. Ik heb echter een XS abonnement van KPN waarin beide producten al ‘gratis’ opgenomen zijn, zie de knip uit mijn factuur.  Gratis? zeker niet, het zit in mijn abonnement. De gemiddelde klant begrijpt hier niets meer van. O ja, heb nu ook ‘gratis opnemen’ omdat ik level 2 heb bereikt terwijl dit al in mijn XS abonnement zit!

Heb onlangs via de helpdesk nog een poging gedaan om dit gecorrigeerd te krijgen maar de huidige KPN systemen lijken niet te kunnen verwerken. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 30, 2025

Ik snap opzich wel wat hij zegt maar in mijn geval slaat het nergens op. Ik had opnemen al gratis., toen kreeg ik 3 maand Prime cadeau. En toen ik die opgezegd heb verviel ook het gratis opnemen omdat dit opeens onder het combivoordeel viel. Degene die me deze ellende die KPN heet heeft aangesmeerd, heeft nergens vermeld dat in het gratis zou krijgen. 

Dus zegt KPN Jammer voor je. We hebben je lekker in de maling genomen en je moet nog fijn tot april 2027 met deze ellende zitten

• November 30, 2025

Degene die me deze ellende die KPN heet heeft aangesmeerd, heeft nergens vermeld dat in het niet meer gratis zou krijgen. 

Degenen die jou deze ellende heeft aangesmeerd wist waarschijnlijk ook helemaal niet dat dit zou gebeuren.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

Degene die me deze ellende die KPN heet heeft aangesmeerd, heeft nergens vermeld dat in het niet meer gratis zou krijgen. 

Degenen die jou deze ellende heeft aangesmeerd wist waarschijnlijk ook helemaal niet dat dit zou gebeuren.

Hiermee is duidelijk dat het allemaal veel te ingewikkeld is geworden, dit kan KPN toch weer recht zetten? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 1, 2025

Ik snap opzich wel wat hij zegt maar in mijn geval slaat het nergens op. Ik had opnemen al gratis., toen kreeg ik 3 maand Prime cadeau. En toen ik die opgezegd heb verviel ook het gratis opnemen omdat dit opeens onder het combivoordeel viel. Degene die me deze ellende die KPN heet heeft aangesmeerd, heeft nergens vermeld dat in het gratis zou krijgen. 

Zou jij je forumprofiel willen invullen, ​@Agh4life? Ik heb mijn antwoord gegeven gebaseerd op jouw screenshot en de data die jij noemde. Maar als jij het Opnemenpakket ook actief had voor je Amazon nam, dan zou je ook na het weer verwijderen van Amazon voldoende punten moeten hebben om Opnemen te behouden. Reageer hier als je het profiel hebt ingevuld, dan kan ik dit nakijken.

@Berrie_Kaas, het is in jouw geval nog wat extra ingewikkeld omdat jij nog een XS4ALL stijl abonnement hebt. Deze zijn niet 1-op-1 compatibel met de huidige combivoordelen structuur. Is zeker iets waar we oog voor hebben. Maar ook iets wat lastig is, dus ik weet niet of dit vanuit ons aangepast kan worden. En zo ja wanneer dat dan zou zijn. Weet in ieder geval dat we deze signalen meenemen en doorgeven. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 1, 2025

@Erik van KPN de medewerker die ik telefonisch gesproken heb kon wel zien dat ik het opnemenpakket gratis had maar omdat ze nergens kon zien voor hoe lang dat was kon ze er verder niks mee zei ze

Als he goed is heb ik mn forumprofiel ingevuld nu

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 6, 2025

Top, dank voor het invullen ​@Agh4life. Ik was de helft van de week afwezig, vandaar dat je nu pas wat van me hoort. Ik ben er mee bezig, maar gezien het weekend is zal het wel volgende week worden voor ik meer duidelijkheid heb.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 9, 2025

Top, dank voor het invullen ​@Agh4life. Ik was de helft van de week afwezig, vandaar dat je nu pas wat van me hoort. Ik ben er mee bezig, maar gezien het weekend is zal het wel volgende week worden voor ik meer duidelijkheid heb.

In ieder geval alvast bedankt voor het uitzoeken!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 16, 2025

Even een tussentijdse update, ​@Agh4life. Dit ligt inmiddels bij een achterliggende afdeling. Met een beetje geluk gaan zij in orde maken dat de korting weer toegevoegd wordt. Ik kom er bij je op terug zodra ik meer weet.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 16, 2025

@Erik van KPN  bedankt voor de update! Fijn dat er nu goed naar gekeken wordt. Ik wacht je update af

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • December 22, 2025

Zou jij je forumprofiel willen invullen, ​@Agh4life? Ik heb mijn antwoord gegeven gebaseerd op jouw screenshot en de data die jij noemde. Maar als jij het Opnemenpakket ook actief had voor je Amazon nam, dan zou je ook na het weer verwijderen van Amazon voldoende punten moeten hebben om Opnemen te behouden. Reageer hier als je het profiel hebt ingevuld, dan kan ik dit nakijken.

Even een tussentijdse update, ​@Agh4life. Dit ligt inmiddels bij een achterliggende afdeling. Met een beetje geluk gaan zij in orde maken dat de korting weer toegevoegd wordt. Ik kom er bij je op terug zodra ik meer weet.

@Erik van KPN zojuist contact gehad met KPN. Ik krijg het opneempakket met terugwerkende kracht weer gratis!

Heel erg bedankt voor je hulp en fijne feestdagen 🎄🎆

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 25, 2025

Super, goed om te horen, ​@Agh4life. En voor jou ook fijne feestdagen 😊