Skip to main content

Beste Marcia, wat vind je van de volgende situatie?

1. Ik ben VASTE klant van de KPN
  2. Nergens in mijn contract (2 jaar vast) staat iets over hardware
  3. Als dank voor mijn loyaliteit krijg ik korting
  4. Vanwege een onderdeel in de hardware van de KPN (kastje HMB2260) kan ik niet gratis naar Europees voetbal kijken, waar andere KPN klanten dat wel kunnen.

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

Bij deze bedankt voor je aanbod. Maar mij gaat het om de "zorgplicht” van KPN dan wel ZIGGO die het moeten regelen voor IEDEREEN, zonder verder toeters en helaas ook nog bellen. Volgens mij een slechte zaak. Als ik er naast zit hoor ik het natuurlijk graag.

Ik ben het helemaal met je eens. In een andere draad over hetzelfde onderwerp schreef ik:

“Gisteren heb ik contact gehad met de KPN. Ik wil graag voetbal kijken, via mijn TV. Nu blijkt dat mijn Smart TV te oud is voor de Ziggo GO app, en dat mijn KPN BOX (TV ontvanger) ook niet over die App kan beschikken (model HMB2260), die onder Linux draait. Dus ik dacht om even over te stappen naar de nieuwe KPN TV+ BOX (Android), maar … mijn abonnement staat voor 2 jaar vast. Ja, ik ben een trouwe klant. Die nieuwe KPN TV+ Box vergt omzetten naar een nieuw abonnement. Weg korting. Na heel lang overleg, ik mocht wachten wachten wachten, kreeg ik een aanbod om de aanschaf van een Google Chromecast voor €30 te crediteren.

Ik moet dus gaan “streamen en casten.” Nee, dank u.

De KPN zou een Linux programmeur een dagje (of twee) aan het werk kunnen zetten om de Ziggo GO app beschikbaar te maken, waarmee ze alle trouwe klanten zoals ik een echte dienst bewijzen !!”

Ben het helemaal eens; wat dit betreft mag KPN wel wat flexibeler zijn. De klant kan er niks aan doen dat al het Europese voetbal bij Ziggo terecht is gekomen. Uit coulance en als klantenbinding een huidig abonnement waar nog oude apparatuur in zit 1-op-1 overzetten op de nieuwste abonnementsvorm met de nieuwste apparatuur. Kan KPN heel wat goodwill opleveren…

Je kunt ook gewoon een nieuwe smart tv kopen die de nieuwste apps wel aankan @rxschippers 

Wat heeft KPN met de Ziggo-app te maken, dan kun je beter bij Ziggo klagen waarom die app niet meer op jouw (verouderde) smart-tv wil.

Je kunt ook gewoon een nieuwe smart tv kopen die de nieuwste apps wel aankan @rxschippers 

Wat heeft KPN met de Ziggo-app te maken, dan kun je beter bij Ziggo klagen waarom die app niet meer op jouw (verouderde) smart-tv wil.

Zooo zeg en jij kunt in de portemonnee van @rxschippers kijken…???? 

Zooo zeg en jij kunt in de portemonnee van @rxschippers kijken…???? 

Inderdaad @RJW59 , ik weet alleen zijn/haar pincode (nog) niet, anders kon ik wat bijstorten 😎

Beste Marcia, wat vind je van de volgende situatie?

1. Ik ben VASTE klant van de KPN
  2. Nergens in mijn contract (2 jaar vast) staat iets over hardware
  3. Als dank voor mijn loyaliteit krijg ik korting
  4. Vanwege een onderdeel in de hardware van de KPN (kastje HMB2260) kan ik niet gratis naar Europees voetbal kijken, waar andere KPN klanten dat wel kunnen.

Nergens in uw contract staat ook dat u Europees voetbal zou kunnen kijken.

Ben het helemaal eens; wat dit betreft mag KPN wel wat flexibeler zijn. De klant kan er niks aan doen dat al het Europese voetbal bij Ziggo terecht is gekomen. Uit coulance en als klantenbinding een huidig abonnement waar nog oude apparatuur in zit 1-op-1 overzetten op de nieuwste abonnementsvorm met de nieuwste apparatuur. Kan KPN heel wat goodwill opleveren…

Of de ‘oude’ ontvangers gewoon ruilen voor de nieuwste TV+ ontvangers. 

Is win-win situatie: een tevreden klant en voor kpn ook: klanten met oude abonnementen  betalen over het algemeen meer dan klanten die op de nieuwe abonnementsvorm overstappen en véél meer dan nieuwe klanten. 

Hallo @Berteman 

Dat kan alleen als de betreffende klant contractvrij is, eerder niet.

Hallo @Berteman 

Sjonge jonge @JanD, het gaat er om dat KPN zich soms wat flexibeler opstelt tegenover zijn vaste klanten. Dat ‘betreffende klant contractvrij moet zijn’ was @Berteman ook al achter inmiddels. Heb jij enig idee hoeveel ouderen en a-technischen de dupe zijn van de nieuwe manieren om bepaalde kanalen (Viaplay-ZiggoGo) te kunnen bekijken? Draai eens een weekje mee met de Klantservice zou ik zeggen. 

Hallo @Berteman 

Als de wil er is, dan kan er veel, maar als de wil ontbreekt, dan kan er niets.

Het verlengen van oude abonnementen wat KPN de laatste tijd veel doet, dat doet KPN volgens mij juist om klanten op de oude ontvangers te houden. Want dat is voor KPN natuurlijk veel goedkoper dan klanten de nieuwe ontvanger geven. 

Dat die klanten met die oude abonnementen vaak dan ook nog meer betalen dan klanten met de nieuwste abonnementsvorm, dat is dan dubbel winst voor KPN. 

Het verlengen van oude abonnementen wat KPN de laatste tijd veel doet, dat doet KPN volgens mij juist om klanten op de oude ontvangers te houden. Want dat is voor KPN natuurlijk veel goedkoper dan klanten de nieuwe ontvanger geven. 

De logica is natuurlijk ver te zoeken. Of kpn nu € 30,00 voor de aanschaf van een Chromecast vergoed of in plaats daarvan een TV+ ontvanger beschikbaar stelt, blijft natuurlijk lood om oud ijzer. De TV+ Box zal kpn waarschijnlijk niet veel meer kosten. 

Dat die klanten met die oude abonnementen vaak dan ook nog meer betalen dan klanten met de nieuwste abonnementsvorm, dat is dan dubbel winst voor KPN. 

En daarom loont het juist die klanten te behouden. En als je die behoud door die de mogelijkheid te geven, nieuwe apparatuur te huren, dan is die klant voor kpn lucratiever dan die naar de nieuwe abonnementsvorm om te zetten. 

Of kpn nu € 30,00 voor de aanschaf van een Chromecast vergoed of in plaats daarvan een TV+ ontvanger beschikbaar stelt, blijft natuurlijk lood om oud ijzer.

Dat doet KPN ook niet bij iedereen. Misschien alleen bij een paar hele harde klagers. Daar houd het ook wel bij op denk ik.

En daarom loont het juist die klanten te behouden. En als je die behoud door die de mogelijkheid te geven, nieuwe apparatuur te huren, dan is die klant voor kpn lucratiever dan die naar de nieuwe abonnementsvorm om te zetten. 

Als de klant het oude abonnement verlengd voor 2 jaar, dan hoeft KPN geen nieuwe apparatuur te geven. Want de klant kan toch niet weg. En dat is nog veel lucratiever. 

Of kpn nu € 30,00 voor de aanschaf van een Chromecast vergoed of in plaats daarvan een TV+ ontvanger beschikbaar stelt, blijft natuurlijk lood om oud ijzer.

Dat doet KPN ook niet bij iedereen. Misschien alleen bij een paar hele harde klagers.

Niet iedereen zal overigens behoefte hebben aan de Ziggo Go App. Dus, of kpn de ‘hardcore’ klager nu € 30,00 vergoed of een TV+ ontvanger beschikbaar stelt…

Daar houd het ook wel bij op denk ik.

Aangezien dat individuele afspraken zijn, zullen we dat nooit zeker weten. En mij boeit dat verder ook niet.

Hallo @Berteman 

Sjonge jonge @JanD, het gaat er om dat KPN zich soms wat flexibeler opstelt tegenover zijn vaste klanten. Dat ‘betreffende klant contractvrij moet zijn’ was @Berteman ook al achter inmiddels. Heb jij enig idee hoeveel ouderen en a-technischen de dupe zijn van de nieuwe manieren om bepaalde kanalen (Viaplay-ZiggoGo) te kunnen bekijken? Draai eens een weekje mee met de Klantservice zou ik zeggen. 

Je kunt mij er wel op aanvallen @RJW59 , maar don’t shoot the messenger, ik maak het beleid niet bij KPN.

Als forumlid zijn wij al een beetje een verlengstuk van de KPN klantenservice, forumleden proberen elkaar bij te staan, waar het lijkt alsof de klantenservice het af laat weten 

De KPN heeft er bewust voor gekozen om het oude kastje onder Linux te ontwikkelen. De tijd heeft echter bewezen dat dit geen goede keuze was. De wereld doet ‘t liever met Android. Als de KPN verstandig is, zorgt zij zo snel mogelijk dat alle klanten conform deze nieuwe werkelijkheid Android kastjes uitrolt bij alle klanten om houtje touwtje oplossingen (spaghetti) zoals bij de belastingdienst te voorkomen.

De TV+ Box is inderdaad alleen mogelijk bij de nieuwe abonnementsvorm. Bij de oude abonnementsvorm, die jij blijkbaar hebt, is die ontvanger niet mogelijk. Dat is een keuze die gemaakt is, en die kunnen wij hier niet veranderen. 

Voor het Europese voetbal is dat voor jou minder handig, dat kan je op een andere manier kijken zoals anderen al hebben voorgesteld. 

De KPN heeft er bewust voor gekozen om het oude kastje onder Linux te ontwikkelen. De tijd heeft echter bewezen dat dit geen goede keuze was. 

Dat is onzin. Die kastjes die op Linux draaien zijn 20 jaar geleden al ontwikkeld. 2010 ofzo, misschien wel eerder is met daar mee begonnen. Toen bestond Android als platform voor tv nog niet eens.

Oké Ziggo. Via de ACM is dus afgedwongen dat Ziggo TV-beelden van Europees voetbal met Nederlandse clubs beschikbaar moet stellen in Nederland. Ziggo heeft daarbij de eis gesteld dat dat via hun netwerk verloopt. Daartoe heeft Ziggo in de gauwigheid wat Apps ontwikkeld voor de nieuwere smart-TV’s en voor het besturingssysteem Android. 

Heeft Ziggo ook afgedwongen dat zij het alleenrecht heeft op Apps die zo’n verbinding faciliteren? In wezen is Chrome (Firefox, Brave, Safari, etc) toch ook niets anders dan een App die we Browser noemen?

Reageer