De tv ontvanger loopt continue vast. Bijvoorbeeld bij het zappen tussen tv zenders, openen van de opnames, in de tv gids etc. Dan moet de stroom er af en de hele boel opnieuw opstarten. Steeds krijg ik als antwoord dat ik van alles moet proberen of de ontvanger bekabeld aan moet sluiten. Tja, heb niet voor niets een dvs, een kabel door mijn huis is niet wenselijk. Heeft iemand aub een goede oplossing??Â
Beste ​
Â
De ontvanger is de Arris VIP2952 V2. En heb de Experia Box v10
Beste ​
Om uit te sluiten dat de DVS een oorzaak kan zijn, kun je het beste tijdelijk even een netwerkkabel aansluiten tussen de modem/router en de tv-decoder.
Kwaliteit kabel minimaal CAT5e, lengte en kleur niet belangrijk.
Â
Allemaal al geprobeerd daar ligt het niet aan helaas.Â
Beste ​
Dat is iets anders dan alleen maar even van de stroom afhalen.
Binnen het menu van de decoder is daar een rubriek voor.
Succes.
Â
Ook dat al geprobeerd. Iedere keer als ik deze handelingen doe, dan doet de ontvanger het weer even prima en na een paar dagen moet het weer opnieuw. Ik dacht zelf: tijd voor een nieuwe ontvanger of experiabox maar die krijg ik kennelijk niet. Heb nu zelfs een chromecast aangeschaft om normaal tv te kunnen kijkenÂ
Door de overbelasting van het electriciteitsnetwerk wordt het gebruik van draadloze verbindingssets steeds moeilijker. Het advies is om een andere oplossing te zoeken zoals inderdaad bekabelen of wifi te gebruiken.Â
Bedankt voor uw reactie. Heb eens rondgevraagd en anderen die ook een dvs gebruiken hebben hier geen last van. Het is jammer maar zal naar een andere provider moeten overstappen denk ik.Â
Hoi ​
JanD stelde voor om de tv-ontvanger tijdelijk met een netwerkkabel rechtstreeks aan te sluiten op je ExperiaBox. Begrijp ik het goed dat je dit al hebt geprobeerd en dat het probleem nog steeds niet is opgelost?
Als dat het geval is, kun je het beste een terugbelafspraak maken met onze klantenservice. Geef daarbij aan dat het probleem ook optreedt wanneer je een netwerkkabel gebruikt in plaats van een DVS. Zo kunnen mijn collega’s gericht met je meekijken.
Laat je ons hier nog weten hoe het verder is gegaan?Â
Goede morgen! Heb contact met de kpn gehad maar zij geven aan dat ik moet bellen als de ontvanger vastloopt dan kunnen ze zien waar het aan ligt. Tja, heb al meerdere malen gebeld en dan wordt het op afstand gereset en dan werkt het weer, ja dat doe ik thuis ook meerdere malen per week.Â
Er is dus geen oplossing.Â
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.