Skip to main content

Verbazingwekkend!!! 
 

Het probleem wat ik heb voorgelegd aan de klantenservice van KPN betrof het niet synchroon lopen van mijn opgenomen programma’s in het overzicht onder Opnames op de tv en het overzicht onder “Opgeslagen” in de app van KPN TV+.

Het probleem was kennelijk dusdanig complex dat er, na verschillende keren uitleg van mijn kant, er een ticket moest worden aangemaakt en er een aparte afdeling met mij kontakt op ging nemen om het op te lossen. 
 

En dan worden de adviezen verwarrend, uitloggen en weer inloggen, met je emailadres en met je abonneenummer, stroom er af, stroom er weer op, is je Arris-kastje wel bekabeld? Nee, men komt er niet uit.

Er wordt nu zelfs een monteur naar mij toegestuurd. 

Maar ik ga ook zelf verder op onderzoek uit en speur ook nog internet af. En wat blijkt?

Het niet synchroon lopen heeft te maken met het feit dat ik glasvezelkanalen opneem via de tv en de gids in de KPN TV+ app deze kanalen niet laat zien.

Dat zou de klantenservice en speciale afdeling van KPN  toch ook moeten weten?

De monteur heb ik dus maar afgebeld. Zou zonde van de tijd geweest zijn. 

 

Mooi @ruudforsthovel , dat je zelf de oplossing hebt gevonden. 👍


@ruudforsthovel 

 

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).

Deze heeft (gelukkig) geen separate glasvezelkanalen.

Die zitten op deze box op 1 - 10, zoals het hoort.

Wel moet hij op mulitcast staan en “beste beeldinstellingen” moet aangevinkt zijn.

 

Maar wat mij wel verbaast, is dat je zegt dat je glasvezelkanalen 661-670 kan instellen?

Maar dat kan alleen op de “oude” KPN tv ontvangers. (dus niet via een app of zo). 

 

Graag hoor ik wat je hiermee bedoelt. 


@joop2011 Geen idee hoe je er bij komt dat ik de

Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) bezit.

Het is een 4K box van Arris VIP 5202. 
 

Glasvezelkanalen bij mij vanaf 661 NPO1 en verder. 

Daarnaast ook vanaf kanaal 1 NPO 1 en verder. 


@joop2011 Geen idee hoe je er bij komt dat ik de

Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) bezit.

Het is een 4K box van Arris VIP 5202. 
 

Glasvezelkanalen bij mij vanaf 661 NPO1 en verder. 

Daarnaast ook vanaf kanaal 1 NPO 1 en verder. 

 

Ik zie het, er staat app van de KPN+

Dat verwarde ik met de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

Op de Arris VIP 5202 heb je inderdaad de betere kanalen op 661 - 670 en die kan je alleen zien op de Arris 5202 en dat geld ook voor de opnames.

 

Dat laatste is dus geen probleem op de nieuwe DIW7022, daar kan je via de app, etc. opnemen en via de DIW7022 op 1 - 10 zien.

Maar om die te krijgen moet je je abonnement aanpassen naar KPN tv+ en je moet contractvrij zijn.

En alleen jij bepaalt natuurlijk of je dat wel of niet doet.

 

Dat de helpdesk het soms door elkaar haalt, kan ik me best voortellen. 😉


@joop2011 Dag Joop, ik heb het inmiddels zelf kunnen oplossen, een antwoord gevonden op mijn vraag.
 

Ik verbaasde mij een beetje over de aanpak van KPN.

 

Ik ontdekte dat er enige tijd terug een identieke vraag op KPN-forum verschenen is met een afdoend antwoord daarop. 

Dus om daarvoor dan een monteur te sturen….

 

Groet retour.


Bij de term “niet synchroon” was het mij ook volslagen niet duidelijk.

Bij “ik zie (een deel van) mijn opnames niet in de app of tv.kpn.com” was het mij wel duidelijk. In eerste instantie dacht ik dat het om het geluid / beeld synchroon ging. Mogelijk was die verwarring er ook bij de persoon aan de telefoon.

Ik begrijp dat je nu opneemt van 1 - 10 en niet meer 661 - 670?

Dit is ook van belang als je naar TV+ wilt. Als je dan nog serie opnamen via HDglas hebt kun je die niet meer uitzetten en lopen je opnamen ongewild vol. Verwijderen en kijken kan ook niet.


@PeterG

Als ik het goed heb begrepen is dat probleem opgelost en gaan de HD glas opnames nu wel mee.

 

@ruudforsthovel 

En zoals ik eerder vermelde heeft de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) voordelen voor hem.

Dan kan hij overal op 1 - 10 opnemen en gewoon op de DIW7022 kijken.

De de beste beeldkwaliteit (van de HD glas kanalen 661 - 670) zitten dan op 1 - 10

Wel 1 opmerking, op de DIW7022 zijn de opnames helaas nog niet in de hoogste beeldkwaliteit. 


Bij de term “niet synchroon” was het mij ook volslagen niet duidelijk.

Bij “ik zie (een deel van) mijn opnames niet in de app of tv.kpn.com” was het mij wel duidelijk. In eerste instantie dacht ik dat het om het geluid / beeld synchroon ging. Mogelijk was die verwarring er ook bij de persoon aan de telefoon.

Ik begrijp dat je nu opneemt van 1 - 10 en niet meer 661 - 670?

Dit is ook van belang als je naar TV+ wilt. Als je dan nog serie opnamen via HDglas hebt kun je die niet meer uitzetten en lopen je opnamen ongewild vol. Verwijderen en kijken kan ook niet.

@PeterG : heren, dank voor jullie feedback. Ik weet nu waar het aan ligt als het gaat om het synchroon laten lopen van opnames op zowel TV als KPN-app. 
 

Voorlopig laat ik het hierbij. 
 

Hartelijke groet. 

 


---

Dit is ook van belang als je naar TV+ wilt. Als je dan nog serie opnamen via HDglas hebt kun je die niet meer uitzetten en lopen je opnamen ongewild vol. Verwijderen en kijken kan ook niet.

Ik vind dat dit niet door de klant gedaan/geregeld hoeft te worden. Op de een of andere manier moeten de systemen en procedures van kpn zo zijn, dat dit automatisch gebeurt. Zodat de klant hier niets van merkt, en zeker geen last van heeft.


Het wordt tegenwoordig, sinds een maand of 3 à 4 , ook automatisch omgezet naar opnames van 1 tot en met 10 bij wijziging naar TV+ vanuit het oude systeem @Katana321 .

Deze klant zal (net) voor die tijd overgestapt zijn denk ik. En als je dan serie opnamen in HDglas hebt…. 

Doordat ik op 1 tv zo'n 2 jaar geleden alweer over ben gestapt van digitenne naar de app, ben ik indertijd ook gestopt met HDglas op nemen.  Ook vond ik het vervelend mijn opnamen niet bij mijn moeder te kunnen zien / afspelen icm casten naar de televisie daar.


Reageer