Skip to main content
Beantwoord

Mijn TV+ Box is geblokkeerd terwijl ik keurig betaal voor mijn abonnement

• September 11, 2025
  • 12 reacties
  • 194 keer bekeken

DIW 7022 geblokkeerd zegt men bij KPN. Dat is toch van de zotte! Ik betaal toch keurig mijn abonnement 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Frits 79. Onze tv-ontvangers zijn inderdaad alleen bedoeld om op je thuisadres te gebruiken, niet op andere adressen. Hetzelfde geldt voor de TV+ App voor je smart-tv, die kan ook enkel op je thuisadres worden gebruikt.

Als je buitenshuis wilt kijken kan je de mobiele TV+ App gebruiken (eventueel in combinatie met Chromecast of AirPlay om het op een tv te kunnen kijken) of Digitenne.

12 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 11, 2025

Hallo ​@Frits 79 ,

Kun je nog wel TV kijken via de KPN TV+ apps? Zo ja, dan is het resetten van jouw ontvanger misschien een goede oplossing? Hier staat de instructie:

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 11, 2025

En was het een apparaat dat KPN geleverd heeft? Zo niet, zie dan https://www.kpn.com/extra-tv-ontvanger 

• September 11, 2025

Waar heb je die tv ontvanger vandaan? Rechtstreeks bij KPN vandaan? Of gekocht op marktplaats? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 11, 2025

De ontvanger al meerdere malen een “harde” reset gegeven. KPN gebeld en krijg te horen ja maar op de camping is de kpntv+ box geblokkeerd 😄. Vorig jaar op dezelfde plek plaats prima gewerkt.

na een harde reset wekt hij ook wel weer deels maar valt bij schakelen naar andere zender zo weer uit.

niets aan te doen zegt KPN medewerkster! 

• September 11, 2025

De tv ontvangers van KPN mag je alleen thuis gebruiken. Niet ergens anders. Je betaald ook voor alleen thuisgebruik. Niet voor gebruik op de camping. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 11, 2025

De tv ontvanger werkt alleen in je thuisnetwerk. Dat ie het vorig jaar op de camping dan wel gedaan heeft was een (gelukkig) ongelukje.  Buitenshuis kun je wel kijken in de tv+ app op mobiel of tablet, of vanuit die app chromecasten of airplayen naar een tv.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 11, 2025

Het zal ook geen kpn netwerk zijn? Of wel?

Thuis zal het ongetwijfeld weer werken. Ze zijn alleen bedoeld voor gebruik thuis. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 11, 2025

Dank voor jullie welgemeende adv/vragen, maar na zo’n reset werkt de tv gewoon weer.

ik vrees echt dat er iets anders speelt. In verband met ook thuis problemen KPN die men niet kan/wilde oplossen heb ik mijn abonnement per 1/10/2025 opgezegd.

kleinigheidje voor de firma om dan wat beperkingen in te laten gaan vrees ik.

• Deelnemer
  • September 13, 2025

De tv ontvanger werkt alleen in je thuisnetwerk. Dat ie het vorig jaar op de camping dan wel gedaan heeft was een (gelukkig) ongelukje.  Buitenshuis kun je wel kijken in de tv+ app op mobiel of tablet, of vanuit die app chromecasten of airplayen naar een tv.

Als je een KPN mobiel abonnement hebt, kan je een hotspot aanmaken en de DIW7022 daarmee verbinden. Dit zou gewoon moeten werken. Echter, als er problemen zijn heeft KPN er geen ondersteuning voor. Dat neemt dus echter niet weg dat het op deze manier normaal gesproken wel zou moeten werken

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 15, 2025

Welkom op de community ​@Frits 79. Onze tv-ontvangers zijn inderdaad alleen bedoeld om op je thuisadres te gebruiken, niet op andere adressen. Hetzelfde geldt voor de TV+ App voor je smart-tv, die kan ook enkel op je thuisadres worden gebruikt.

Als je buitenshuis wilt kijken kan je de mobiele TV+ App gebruiken (eventueel in combinatie met Chromecast of AirPlay om het op een tv te kunnen kijken) of Digitenne.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 15, 2025

Oké daarmee is wat mij betreft deze discussie gesloten 

• September 15, 2025

Als je een KPN mobiel abonnement hebt, kan je een hotspot aanmaken en de DIW7022 daarmee verbinden. Dit zou gewoon moeten werken. 

Nee, dat zou niet moeten werken. Want dat is niet je thuisaansluiting.