Skip to main content
Beantwoord

Mijn TV geeft regelmatig de boodschap dat het na 5 minuten afsluit

• January 13, 2025
  • 6 reacties
  • 505 keer bekeken

Philips ambilight geeft regelmatig boodschap dat tv na 5 minuten afgesloten wordt?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Mispoessie ,

Dat is een instelling in jouw TV. Je kunt de (standbye-)tijd in het menu van jouw TV aanpassen. Zoek naar een energie-instelling of een ECO-instelling. 

Natuurlijk kun je ook met de afstandsbediening van jouw TV op OK drukken, dan blijft de TV ook aan.  

Latere aanvulling: bij mijn Ambilight gaat dat via snelmenu, veelgebruikte instellingen, alle instellingen, Eco-instellingen, scherm uitzetten en dan nooit kiezen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 13, 2025

Hallo ​@Mispoessie ,

Dat is een instelling in jouw TV. Je kunt de (standbye-)tijd in het menu van jouw TV aanpassen. Zoek naar een energie-instelling of een ECO-instelling. 

Natuurlijk kun je ook met de afstandsbediening van jouw TV op OK drukken, dan blijft de TV ook aan.  

Latere aanvulling: bij mijn Ambilight gaat dat via snelmenu, veelgebruikte instellingen, alle instellingen, Eco-instellingen, scherm uitzetten en dan nooit kiezen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 13, 2025

De meeste tv's hebben die instelling gelukkig al op max of zo staan.

Vreemd dat het Chinese merk Philips dit nog wel heeft. Maar gelukkig kan je dat in de instellingen van Philips aanpassen.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 16, 2025

Hoi ​@Mispoessie . Welkom bij de KPN Community.

Heb je de instelling op jouw televisie kunnen vinden? 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 16, 2025

De meeste tv's hebben die instelling gelukkig al op max of zo staan.

Dat mag niet in Europa, de energiebesparing moet standaard aan staan:

3. Automatische stand-bystand bij televisies

a) Televisietoestellen bieden een elektriciteitsbeheersfunctie die is ingeschakeld bij levering door de fabrikant en die de televisie binnen 4 uur na de laatste gebruikersinteractie omschakelt van de gebruiksstand in de stand-bystand of de netwerkgebonden stand-bystand of een andere stand die de toepasselijke eisen inzake het opgenomen vermogen voor respectievelijk de stand-by- of de netwerkgebonden stand-bystand niet overschrijdt.

Wel zullen de meeste televisies, of allemaal, de tijd weer op nul zetten zodra je het volume op de televisie bedient (dus ook als dat met de KPN afstandsbediening gedaan wordt). En ze kunnen ook een bewegingssensor hebben (waarbij de maximale tijd trouwens ingekort moet worden tot een uur).

@Mispoessie, om de instelling uit te schakelen moet je soms de waarde nul opgeven.

Eco-instellingen Philips PUS8108

En soms kun je ook via de KPN afstandsbediening een “OK” naar je televisie sturen, door eerst even op “bron” te drukken. (Drukken van “OK” laat dan een rood lampje zien op de KPN afstandsbediening, in plaats van groen als de knop juist naar de TV+ Box gestuurd wordt.)

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 16, 2025

In mijn Ambilight staat die instelling standaard op 240 minuten. Maar dat is uit te zetten. In  mijn eerste reactie heb ik erbij gezet hoe dat werkt met mijn Ambilight. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 23, 2025

Hallo ​@Mispoessie ,

@Mispoessie 

Ben je nu van dit probleem af?