Skip to main content
Beantwoord

Mijn TV hapert 's avonds

• January 26, 2026
  • 9 reacties
  • 159 keer bekeken

Ik wordt er doodziek van. Sinds een paar dagen is het onmogelijk om 's-avonds tv te kijken. Haperend beeld en geluid. Beeld staat vrijwel permanent stil. Modem en tv ontvanger al vreselijk vaak herstart. En ja, verbonden met een kabel. Niets werkt.  KPN gebeld. Vreselijk dom mens aan de telefoon. Ik geef aan dat het op twee tv's speelt, wordt er gezegd “misschien heeft u de kabel verkeerd om aangesloten?”. Op twee tv's? Tuurlijk. KPN doe er wat aan.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Paul Schaar. Welkom op de community! Ik kan mij voorstellen dat je hier graag een oplossing voor wil hebben. Je geeft aan dat je met een Draadloze verbindingsset werkt. Wat we vaak zien, is dat storingen in de avond ontstaan door drukte op het (stroom)netwerk of storing in de draadloze verbinding.

Om dit uit te sluiten, wil ik je het volgende vragen:

• Test (tijdelijk) met een lange netwerkkabel tussen het modem en de tv-ontvanger. Werkt het beeld dan wel stabiel, dan weten we dat de draadloze verbindingsset de oorzaak is.

• Is testen met een lange kabel echt niet mogelijk, dan kan de nieuwe TV+ Box een goede oplossing zijn. Deze ontvanger kan namelijk ook via wifi verbinden.

Omdat het probleem op meerdere tv’s voorkomt, ligt het inderdaad niet aan één ontvanger. Mocht uit de eerste test blijken dat het probleem blijft, dan is het verstandig om opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen verder met je meekijken en samen zoeken naar een oplossing.

9 reacties

• January 26, 2026

Je gebruikt geen draadloze verbindingset? Zoiets?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Ja, die gebruik ik.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 26, 2026

Het electriciteitsnetwerk is nogal overbelast zoals u ongetwijfeld weet en daar kunnen ze niet tegen. Kpn verkoopt ze ook niet meer en ondersteunt het niet meer. Bekabelen is dan een optie. U kunt ook overgaan naar de nieuwste ontvangers. Die kunnen via wifi. Bent u contractvrij? Zoja dan kunt u overgaan naar de nieuwste abonnementsvorm en zoniet dan kunt u via mijnkpn de nieuwste ontvangers bestellen. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

Bent u contractvrij? Zoja dan kunt u overgaan naar de nieuwste abonnementsvorm en zoniet dan kunt u via mijnkpn de nieuwste ontvangers bestellen. 

Dit is trouwens niet meer persé nodig, sinds kort kun je ook in mijnKPN alleen het TV deel aanpassen naar TV+ 🙂 Overstappen naar de nieuwe abonnementsvorm kan echter wel goedkoper uitvallen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 28, 2026

Hoi ​@Paul Schaar. Welkom op de community! Ik kan mij voorstellen dat je hier graag een oplossing voor wil hebben. Je geeft aan dat je met een Draadloze verbindingsset werkt. Wat we vaak zien, is dat storingen in de avond ontstaan door drukte op het (stroom)netwerk of storing in de draadloze verbinding.

Om dit uit te sluiten, wil ik je het volgende vragen:

• Test (tijdelijk) met een lange netwerkkabel tussen het modem en de tv-ontvanger. Werkt het beeld dan wel stabiel, dan weten we dat de draadloze verbindingsset de oorzaak is.

• Is testen met een lange kabel echt niet mogelijk, dan kan de nieuwe TV+ Box een goede oplossing zijn. Deze ontvanger kan namelijk ook via wifi verbinden.

Omdat het probleem op meerdere tv’s voorkomt, ligt het inderdaad niet aan één ontvanger. Mocht uit de eerste test blijken dat het probleem blijft, dan is het verstandig om opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen verder met je meekijken en samen zoeken naar een oplossing.

Florisjanw
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • January 29, 2026

Goedenavond, het probleem wat ​@Paul Schaar heeft beschreven en waarop ​@Marlon92 heeft gereageerd, is bij ons thuis ook al enige tijd het geval.
Dus beeld en geluid vaak a-synchroon en korte tijdelijke bevriezing van het beeld.

Ik gebruik een dergelijke verbindingsset (via het stroomnet). Na lezing van de reacties heb ik nu de KPN+ box met een kabel rechtstreeks op de Experiabox V10A aangesloten en zijn de beschreven problemen opgelost.

Helaas is deze oplossing een tijdelijke omdat de kabel vanuit de meterkast door de gang, door een deur naar de woonkamer moet en dan door een muur naar de box.

Nu las ik dat er een nieuwe versie van de box is die WiFi ondersteunt.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 30, 2026

Hi ​@Florisjanw ,

Je hebt momenteel al de TV+ box, toch? Dan heeft deze sowieso wifi.

Op deze manier kun je de box via wifi verbinden:

Ga naar Menu (⚙) InstellingenApparaat en dan Netwerk en Internet. Selecteer daar jouw netwerk en klik op Verbinden

Florisjanw
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • January 30, 2026

Hallo ​@Lvd91 ,

Dank je wel voor je reactie en de aanbevolen oplossing om de KPN TV+ box via wifi te kunnen koppelen.💪

Moest wel ff een nieuw wachtwoord aanmaken voor de Experiabox, maar ook dat is gelukt via de online tool.

Omdat in ons dorp nog geen glasvezel aanwezig is, gebruik ik voor mijn internet een tweede provider die wel een hoge bandbreedte levert.😂

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 30, 2026

Een DVS is vragen om problemen.

Er zit heel erg veel verstoring op het 230 volt netwerk (heeft niets met overbelast te maken).

Door die verstoringen op het 230 volt netwerk, werkt een DVS slecht of helemaal niet.

En het 230 volt netwerk is hier helemaal niet voor gemaakt.

Kies voor UTP kabels, zonder er iets tussen.

Hooguit een Switch met IGMP snooping.

of

Gebruik WIFI

De super Wifi2 van KPN kan je kopen of huren.

Bij de “oude” KPN tv ontvangers moet je ze naast de KPN tv ontvanger zetten en met een korte UTP kabel aansluiten.

De Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd) en de KPN soundbox kunnen probleemloos op WIFI werken.