Skip to main content
Beantwoord

Mijn Tv+ loopt vast na 2 seconden

• April 24, 2025
  • 4 reacties
  • 115 keer bekeken

Recent een monteur aan huis gehad die alles heeft vernieuwd. Nu heb ik tv bekabeld en ik heb twee super wifi apparaten. Alles functioneerde uitstekend. Blij aangezien ik eerst in de woonkamer veel problemen ondervond met de tv en de witte draadloze verbindingset.

Nu heb ik echter  op de eerste verdieping problemen, waar ik dit vroeger dus niet had. ik heb nu een nieuw klein kastje die in verbinding staat met de tv sagemoom.

Het vreemde is dat als ik de tv aanzet ik alle beelden zie en heel even geluid hoor, schakel ik dan naar een zender dan krijg ik het beeld en na 2 seconden loopt het vast.                                                                       Behalve bij RTLZ dat is dan ook de enige zender die het gewoon wel doet.  Een of twee weken had ik dit probleem ook al en toen is het opgelost. Ik dacht door een medewerker van KPN of door alle opties op de site van KPN te proberen of door de super wifi uit het stop contact te halen en maar de modem te brengen en daar tijdelijk via een snoertje in te pluggen. 

Maar om nu alles WEER te gaan proberen terwijl de boel nieuw is lijkt mij niet juist

Wie helpt                                 

Beste antwoord door Tewa

Ik heb de super wifi uit het stopcontact gehaald en even aan het infuus, de Experia modem gezet en alles werkt weer perfect. 

Achteraf ben ik zeer blij dat ik in het verleden problemen had met de ontvangst via de DVS. Nu alles vernieuwd is heb ik veel mooier beeld en op mijn tweede tv (op de eerste verdieping heb ik ook veel meer opties dan voorheen). 

Monteur was top en KPN ook

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 24, 2025

Je hebt de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

1. Welke KPN router / modem heb je?  (Experiabox V10, Box12, of?)
  2. Welk nieuw kastje boven bedoel je?

• Auteur
  • Topper
  • April 24, 2025

Experisbox V10

het kastje dat in verbinding staat met de TV, Het kastje heet Segamcom

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • April 24, 2025

Ik heb de super wifi uit het stopcontact gehaald en even aan het infuus, de Experia modem gezet en alles werkt weer perfect. 

Achteraf ben ik zeer blij dat ik in het verleden problemen had met de ontvangst via de DVS. Nu alles vernieuwd is heb ik veel mooier beeld en op mijn tweede tv (op de eerste verdieping heb ik ook veel meer opties dan voorheen). 

Monteur was top en KPN ook

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 25, 2025

Heb je de Super Wifi 1 of 2?

Het kan alleen met de Super Wifi2.

Omdat u de Experibox V10 hebt, moet je er 1 aansluiten op de Experiabox en 1 bij de DIW7022 zetten.

Zie ook dit schema van KPN:

(groene lijn is UTP kabel)